7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Halt

Zoeken op een netwerk share

Kan iemand mij helpen met het volgende: Ik wil graag een zoeken naar een bestand in een directory structuur op een netwerk share. De finder komt altijd gelijk terug met niets gevonden terwijl er meer dan 10000 bestanden op staan en het te zoeken bestand er wel bij zit.

Moet ik soms ergens iets aanzetten om te kunnen zoeken op een netwerk share? De share is van de laCie ethernet disk.

Tim

Bijdrager
    masuran

Hoi Halt,

Ik ben ook een switcher dus echt veel ervaring heb ik niet, maar wat ik wel weet is dat spotlight netwerk shares en removable media (externe hd, cd/dvd) niet indexeerd en dat het zoeken daar dus veel trager gaat omdat alle bestanden overlopen moeten worden.

Heb je al geprobeerd om naar een heel algemeen bestand te zoeken? Bv alle word document of html pagina’s?

Greetz M

Bijdrager
    ifeelfine
    ”masuran”

Hoi Halt,

Ik ben ook een switcher dus echt veel ervaring heb ik niet, maar wat ik wel weet is dat spotlight netwerk shares en removable media (externe hd, cd/dvd) niet indexeerd en dat het zoeken daar dus veel trager gaat omdat alle bestanden overlopen moeten worden.

Heb je al geprobeerd om naar een heel algemeen bestand te zoeken? Bv alle word document of html pagina’s?

Greetz M

Externe HD’s worden wel ge├»ndexeerd. CD’s en DVD’s ook. Netwerken worden echter niet ge├»ndexeerd.

Bijdrager
    Halt

Ik vind het ook niet erg als het langzaam zou gaan maar nu gebeurt er helemaal niets. De finder verandert zijn scherm naar de zoek modus (met de tabjes boven aan) en geeft in het resultaten scherm onmiddelijk 0 items. (Ook voor heel generieke zoek opdrachten zoals ‘mp3’ of ‘doc’) Als ik het zelfde op de lokale disk doe dan verschijnen er wel resultaten.

Is de zoek optie in de finder (rechtsboven) misschien alleen een Spotlight zoek opdracht en moet ik op een andere manier zoeken? Of is het aanzetten van Spotlight op een netwerk drive de enige mogelijkheid om uberhaubt te kunnen zoeken?

Tim

Bijdrager
    Halt

En nog een vraag. Hoe zet je Spotlight aan op een netwerk drive? De Spotlight opties lijken niet de plek.

Thx, Tim

Bijdrager
    masuran
    ”Halt”

En nog een vraag. Hoe zet je Spotlight aan op een netwerk drive? De Spotlight opties lijken niet de plek.

Thx, Tim

Niet onmiddelijk een antwoord op deze vraag, maar moet je inloggen op het netwerk? Als je op een host inlogt verschijnt deze host als removable media in je finder, misschien moet je daarin zoeken in plaats van in het netwerk…

Greetz M

Bijdrager
    Halt

Nee, ik hoef niet aan te loggen omdat de share ‘geautomount’ wordt. Ik heb inmiddels gevonden dat je met mdutil spotlight indexing aan kan zetten op een extern volume maar dat werkt helaas niet voor mijn netwerk share. mdutil -i on geef reponse alsof het inderdaad indexing aanzet maar als je daarna de status opvraagt met mdutil -s dan krijg je de melding dat ie de status niet kan ophalen. Spotlight blijft niet werken op de netwerkdrive. Ik ben maar terug gevallen op het programma ‘EasyFind’ die wel kan zoeken zonder spotlight.

Ik ben in de afgelopen maanden een enorme Apple fan geworden na geswitched te zijn maar dat er niet simpel op bestandsnamen gezocht kan worden op (sommige)netwerk drives valt me wel erg tegen van Apple. Ik gebruik nu af en toe mijn windows bak om te zoeken op de zelfde netwerk share omdat dat in ieder geval werkt en ook vele malen sneller is dan het programma EasyFind. Dit moet toch beter kunnen zou je denken.

Tim

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.