5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    TinMachine

Zoeken naar movies op Mac / instellen op Finder

Hallo Mac-helpers,

Laatst zat ik eens te kijken naar de mogelijkheden om bestanden mijn harde schijf eens op te schonen, data op te pakken en òf te verwijderen òf te verplaatsen van mijn MacBook Pro naar mijn iMac. Ik kijk naar de omvang van mijn schijf en zie het volgende:

Tijd om bijvoorbeeld te kijken naar alle films op mijn harde schijf. Ik stel het in op Finder en zie dan

Een groot verschil tussen 156,2MB en meer dan 60GB volgens “Over deze Mac”. Wie zou me kunnen en willen helpen bij het op een rij zetten van de films in bijvoorbeeld Finder, dan kan ik eens grote schoonmaak houden of omzetten naar de iMac.

Alvast hartelijk dank!

Bijdrager
    KarelWillem

Hier 56 Gb of 12 Mb.

De 56 Gb is het geheel wat in iTunes staat (vermoed ik), de 12 Mb bevat in mijn geval nauwelijks iets (wat conversiemappen e.d.).

Bijdrager
    computer space

Volgens mij ook alleen de dingen die Quicktime herkent. Heb je dus veel MKV’s, dan staan die bij overige.
    Films zoek je makkelijk met Find Any File, en dan bestanden groter dan 100MB tonen, deze even op extensie sorteren en je hebt meestal alle films zo gevonden.

Bijdrager
    1984
    TinMachine op 13 februari 2014

Wie zou me kunnen en willen helpen bij het op een rij zetten van de films in bijvoorbeeld Finder, dan kan ik eens grote schoonmaak houden of omzetten naar de iMac.

Alvast hartelijk dank!

Daar is OmniDiskSweeper erg handig en overzichtelijk voor http://www.omnigroup.com/more

Bijdrager
    Raddie

In een Finder window kiezen voor “All My Files” in de favorites balk aan de linkerkant en dan is er ook een categorie movies. Dat zouden alle movies moeten zijn op je computer, dus niet alleen in de map films.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.