6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    TypeWriter

Zoeken naar automount volumes uitzetten?

Weet iemand hoe je kunt voorkomen dat OSX (10.8.5 in mijn geval) bij het openen van een print dialoog gaat zoeken naar een netwerkdrive die er niet meer is?

Ik heb kort geleden de drive verwijderd en de schijf verplaatst naar een andere locatie. De volume is er niet meer maar OSX probeert hem elke keer toch te vinden, wat resulteert in een mooie strandbal van een minuutje ofzo. Ik krijg wel een foutmelding maar niet de optie om de drive te ‘vergeten’.

Het gaat niet om een volume dat bij startup of login gemount wordt, maar bijv. bij een printopdracht, om een PDF naartoe te schrijven. Op internet wel iets gevonden over Automount maar dat ziet er niet simpel uit. Ik zoek eigenlijk naar ee mogelijkheid om een bepaalde plist ofzo weg te gooien, maar welke?

Bijdrager
    MrBelloNLD

login items onder je account in systeemvoorkeuren ?

Bijdrager
    Nikita

Die netwerkschijf is niet toevallig de standaardlocatie geweest waar de PDF’s naartoe worden geschreven?

Bijdrager
    TypeWriter

Nee, althans niet voorzover ik weet. Dat moet je toch ergens instellen? Heb ik niet gedaan.

Bijdrager
    fred44nl

als je een print maakt, moet er ook iets in Console te zien zijn.

Bijdrager
    TypeWriter

Gekeken, maar daar wordt ik niet wijzer van: er is niet iets dat duidelijk wijst op een foutmelding over de server xxx die niet gevonden kan worden.

In System.log kom ik dit tegen:

Dec 11 10:23:32 MBPro.local com.apple.SecurityServer[17]: Succeeded authorizing right ‘com.apple.ServiceManagement.daemons.modify’ by client ‘/usr/libexec/UserEventAgent’ [11] for authorization created by ‘/usr/libexec/UserEventAgent’ [11] (100012,0)

Ik ben best technisch ingesteld, maar dit is een beetje abacadabra voor mij.

Ook MacPilot geprobeerd waar toch echt een hoop instellingen mee aangepast kunnen worden: niente.

Nikita op 02 oktober 2013 #
    Die netwerkschijf is niet toevallig de standaardlocatie geweest waar de PDF’s naartoe worden geschreven?

En zelfs als ik dat had gedaan, dan moet er toch een reset mogelijkheid zijn?
    Ik krijg de foutmelding in de trant van ‘There was a problem connecting to the server xxxx. The server may not be available etc.etc.’. Daar moet toch een knop ‘Forget this server’ beschikbaar zijn? Het kan toch niet zo zijn dat OSX tot in de eeuwigheid blijft zoeken naar iets wat niet meer bestaat?

Kennelijk heeft er bij Apple al jaren niet meer iemand naar die PDF-knop gekeken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.