7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ebracke

Zoeken met Spotlight

Wanneer je in Tiger de zoekfunctie gebruikt (appeltje-f), dan begint de computer onmiddelijk te zoeken vanaf de eerste letter die je ingetikt hebt. Héél vervelend. Een woord beginnend met een ‘a’ en de computer zoekt alle a’s…
    Of je moet héél snel tikken …
    Is er geen mogelijkheid om dit anders in te stellen?
    In Panther kon je heel je woord tikken en dan zeggen ‘zoek’.:?

Bijdrager
    Aaargh

Je bedoelt spotlight ?

Hoe langzaam type je dan wel niet ? bij mij duurt het toch echt wel iets van een seconde ofzo voordat ie gaat zoeken.

Je schijnt die tijd te kunnen aanpassen ergens in een config file.

Bijdrager
    Apollo

Even de titel aangepast.
    Die vertraging is soms heel hinderlijk. Ik heb ook gemerkt dat meer RAM een hoop verschil maakt (van 512 mb naar 1,5 Gb was goed te merken).
    Snelste manier is als je woord in het spotlightvenstertje kunt plakken ( [command] + V), maar ja, dat is vaak juist een paar handelingen extra …

Bijdrager
    Yaris
    ”ebracke”

Héél vervelend.

Waarom stoor je je daaraan, ebracke ? Ik vind het juist geweldig dat Spotlight al vanaf de eerste ingetikte letter begint te zoeken. Dan zie je wat een snelle en krachtige zoekmachine je aan het gebruiken bent. En naarmate je meer letters intikt, vermindert onmiddellijk het aantal gevonden resultaten.

Bijdrager
    Gnuus

Ik vind het een uitermate vervelende en vertragende functie!

Je schijnt die tijd te kunnen aanpassen ergens in een config file.

Welke config file?

Ik gebruik nu Laserlight van Oneleftfoot:

Laserlight provides a window to type in your Spotlight search string and then puts that string directly into the Spotlight search field, bypassing the slow, as-you-type search method normally employed. Optionally you can search on keywords/names only instead of all content. Editable options exist to default to keyword/name searching and to open the full Spotlight window instead of the basic window.

Bijdrager
    mutz
    ”Yaris”
    ”ebracke”

Héél vervelend.

Waarom stoor je je daaraan, ebracke ? Ik vind het juist geweldig dat Spotlight al vanaf de eerste ingetikte letter begint te zoeken. Dan zie je wat een snelle en krachtige zoekmachine je aan het gebruiken bent. En naarmate je meer letters intikt, vermindert onmiddellijk het aantal gevonden resultaten.

Ik erger er me dood aan… thuis op mijn imac g3 is dit zwaar traag en als ik probeer te zoeken op onze 1 terabyte xserve geeft dit ook vertragingen tot spinning beachball of death… spotlight is goed maar moet nog veel aan getweakd worden…

Bijdrager
    Xenophon

Weet iemand hoe je de oude manier van zoeken weer kan in schakelen? Spotlight op een netwerk met 1TB aan data is super-super traag. Ook met supermoderne G5’s. :(

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.