5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

    Bijdrager
    theo1

    [Opgelost] Zoeken in Outlook lukt niet meer na installatie nieuwe Macbook

    Afgelopen week heb ik de gegevens van mijn oude Macbook via Migratieassistent over gezet naar mijn nieuwe Macbook Pro (2017, 13 inch).
    Alles doet het prima, behalve de zoekfunctie in Outlook for Mac: als ik in het zoekveld in Outlook zoek naar bv een afzender of onderwerp, worden 0 resultaten getoond. Na wat research, oa hier op het forum, heb ik ontdekt dat het mogelijk te maken zou kunnen hebben met een indexatie probleem van Spotlight.

    Oplossing zou kunnen zijn, bij privacy instellingen van Spotlight de volledige schijf als ‘te doorzoeken’ toe te voegen en Spotlight opnieuw te laten indexeren. Probleem is echter dat als ik dat doe (via Spotlight-Privacy-Toevoegen-+), ik nu juist de melding krijg: “weet u zeker dat u Spotlight niet meer wilt laten zoeken?. Dat is dus precies het omgekeerde van wat ik eigenlijk wil: Spotlight dus overal laten zoeken. Wonderlijk dit.

    Iemand een oplossing? Zou een oplossing bv kunnen zijn, Office for Mac helemaal verwijderen en opnieuw installeren? Bij voorbaat dank!

    Theo

    • Dit onderwerp is gewijzigd 5 maanden geleden door  Night. Reden: Topic opgelost
    • Dit onderwerp is gewijzigd 5 maanden geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

    Bijdrager
    jv65

    Probleem is echter dat als ik dat doe (via Spotlight-Privacy-Toevoegen-+), ik nu juist de melding krijg: “weet u zeker dat u Spotlight niet meer wilt laten zoeken?.

    Door de schijf toe te voegen zet je Spotlight uit. Door hem daarna weer te verwijderen zet je Spotlight weer aan. De schijf wordt dan opnieuw geïndexeerd en hopelijk pakt ie dan wel je Outlook mail mee.


    Moderator
    Night

    Je kunt Spotlight eenvoudig resetten m.b.v. een Terminal commando:

    sudo mdutil -E /

    Je zal dan zien dat Spotlight de disk weer opnieuw aan het indexeren is:


    Bijdrager
    theo1

    Dank voor jullie reacties.
    Met een combinatie van opnieuw indexeren en een herinstallatie van Office 365 voor Mac is het probleem inmiddels opgelost en kan ik weer zoeken in Outlook!


    Moderator
    Night

    (y)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.