One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Overige) » [Opgelost] Zoeken in Outlook lukt niet meer na installatie nieuwe Macbook

[Opgelost] Zoeken in Outlook lukt niet meer na installatie nieuwe Macbook

Profielfoto van theo1

theo1 op 17 augustus 2017 #

Afgelopen week  heb ik de gegevens van mijn oude Macbook via Migratieassistent over gezet naar mijn nieuwe Macbook Pro (2017, 13 inch).
Alles doet het prima, behalve de zoekfunctie in Outlook for Mac: als ik in het zoekveld in Outlook zoek naar bv een afzender of onderwerp, worden 0 resultaten getoond. Na wat research, oa hier op het forum, heb ik ontdekt dat het mogelijk te maken zou kunnen hebben met een indexatie probleem van Spotlight.

Oplossing zou kunnen zijn, bij privacy instellingen van Spotlight de volledige schijf als ‘te doorzoeken’  toe te voegen en Spotlight opnieuw te laten indexeren. Probleem is echter dat als ik dat doe (via Spotlight-Privacy-Toevoegen-+), ik nu juist de melding krijg: “weet u zeker dat u Spotlight niet meer wilt laten zoeken?. Dat is dus precies het omgekeerde van wat ik eigenlijk wil: Spotlight dus overal laten zoeken. Wonderlijk dit.

Iemand een oplossing? Zou een oplossing bv kunnen zijn, Office for Mac helemaal verwijderen en opnieuw installeren? Bij voorbaat dank!

Theo

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door Profielfoto van Night Night. Reden: Topic opgelost
  • Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door Profielfoto van Night Night. Reden: Topic opgelost
Profielfoto van jv65

jv65 op 17 augustus 2017 #

Probleem is echter dat als ik dat doe (via Spotlight-Privacy-Toevoegen-+), ik nu juist de melding krijg: “weet u zeker dat u Spotlight niet meer wilt laten zoeken?.

Door de schijf toe te voegen zet je Spotlight uit. Door hem daarna weer te verwijderen zet je Spotlight weer aan. De schijf wordt dan opnieuw geïndexeerd en hopelijk pakt ie dan wel je Outlook mail mee.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 18 augustus 2017 #

Je kunt Spotlight eenvoudig resetten m.b.v. een Terminal commando:

sudo mdutil -E /

Je zal dan zien dat Spotlight de disk weer opnieuw aan het indexeren is:

Profielfoto van theo1

theo1 op 19 augustus 2017 #

Dank voor jullie reacties.
Met een combinatie van opnieuw indexeren en een herinstallatie van Office 365 voor Mac is het probleem inmiddels opgelost en kan ik weer zoeken in Outlook!

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 19 augustus 2017 #

(y)

Over dit topic

Gestart op 17 augustus 2017 door theo1

Laatste reactie door Night

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?