6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    JoopJoopJoop

zoeken in MacOS

Hi,

@jorikcaljouw vermelde dat hij gezocht had op: “NSRequiresAquaSystemAppearance op mijn “schone” Mojave”

Hoe zoek ik op mijn systeem naar “NSRequiresAquaSystemAppearance”? via  Terminal? zo ja hoe?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Die pagina is bedoeld voor mensen die een programma aan het maken zijn en niet willen dat dat zowel het gewone als het donkere uiterlijk gebruikt, maar altijd maar één van de twee.

Ik heb geen idee waarom Joop de vraag stelt die hij doet, maar als de gewenste tekst leesbaar in een bestand staat, werkt dit:

grep -IlR NSRequiresAquaSystemAppearance /

Dit zal elk bestand op je systeem doorzoeken (waar je onder jouw account toegang tot hebt, dan) en als uitvoer elke bestandsnaam geven waarin „NSRequiresAquaSystemAppearance” gevonden is; binaire bestanden worden niet doorzocht (wil je dat wel, dan moet je de hoofdletter i weglaten uit de opties).

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Jakko Westerbeke,

Waarom ik de vraag stel, nadat ik het volgende had gedaan, defaults write -g NSRequiresAquaSystemAppearance -bool Yes en defaults write -g NSRequiresAquaSystemAppearance -bool No kreeg ik problemen met FireFox, het uitvoeren van defaults write -g NSRequiresAquaSystemAppearance -bool No gaf geen oplossing. waarschijnlijk was er iets in de prefs van FF veranderd ook was het niet meer mogelijk de functie ongedaan te maken d.m.v. defaults write -g NSRequiresAquaSystemAppearance -bool No

@Ome Cor, heeft een oplossing aangedragen deze, defaults write org.mozilla.firefox NSRequiresAquaSystemAppearance -bool Yes

Ook kreeg ik de tip (van @jorikcaljouw) om deze toe te passsen, defaults delete -g NSRequiresAquaSystemAppearance omdat die op een schoon Mojave  normaal niet voorkomt.

Ik wilde zoeken op mijn systeem of dit bij mij aanwezig was, vandaar deze topic> zoeken in MacOs

Bijdrager
    koen

Heb je nog een backup van vóór je begon te friemelen in de Terminal?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@koen, is dat alles wat je hebt bij te dragen aan dit topic?

Ik friemel overigens niet, gebruik daar een muis, cursor en toetsenbord voor…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.