4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    iGeysir

Zoeken in Finder

Vandaag bij toeval ontdekt dat het soms niet lukt om de Finder te laten zoeken op alle ‘vandaag’ aangemaakte bestanden (ik klik op ‘zoek’, geef nauwelijks specificaties op, behalve dan dat de bestanden vandaag moeten zijn aangemaakt en verder selecteer ik de lokatie waarin ik wil zoeken, harddisk). Ik heb een keer herstart: dan gaat het prima; maar na een poosje werken en internetten (waarbij ik soms een paar keer de caches leeg, ben daar nogal neurotisch in) gaat het ineens niet meer: het zoeken begint, maar dan ineens wordt het venster afgesloten, dock en top menubar verdwijnen zelfs even en dan komen ze weer terug. Ik heb 10.2.8 op een alu PB G4 12″ (net nieuw). Is dit een bekend probleem? Iets te maken met dat legen van de caches? Of het openen van iDisk? Ik heb echt geen idee.

Bijdrager
    p.amir

Het lijkt me dat je moet indexeren voordat je gaat zoeken. Klik een maal op de icoon van je harddisk, ga naar archief in de bovenbalk en selecteer ‘toon info’ daarna klik je op index en ‘maak index aan’ of ‘indexeer nu’. Misschien dat je daarna alles terug vindt wat je zoekt. Succes.

Bijdrager
    iGeysir

Dat kan ik eens proberen als het weer eens een keer niet lukt, ja; thanx!

Bijdrager
    aToMac

Ik had dit probleem vooral in de eerste versies van 10.2. Het heeft volgens mij te maken als je een window hebt in List-view met een heleboel bestanden. Dan heb ik het over een paar honderd. Als alles even weggaat dan komt dat omdat je Finder crashed.

Ik weet niet zeker of dit het probleem is, maar die conclusie heb ik uiteindelijk getrokken. Het is echt heel irritant. Wat je kunt proberen is even uitloggen en opnieuw inloggen. Misschien dat dit helpt? :?

Succes

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.