5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    staaf

zoeken en slepen in finder

Hallo mensen, dit is de situatie;

Een vriend van mij heeft de laptop laten vallen, met alle nare gevolgen van dien..
    Inmiddels is het een en ander gerepareerd, en probeer ik nog wat foto’s van hem te redden.
    Wanneer ik een zoekactie in de finder start (zoek afbeeldingen jpeg of zoiets) dan blijken er nog wat foto’s in zijn email programma te zitten.
    Wat ik probeerde is om in het zoekvenster deze foto’s bijv te kopiĆ«ren of te slepen naar een map op het bureaublad. Maar dat wil ie niet..
    Wat ie overigens ook niet wil is in de finder voorkeuren de bestandsgroote weer te geven. Ik kan dit vinkje niet aanklikken. Dus kan ik niet zien hoe groot de bestanden van de afbeeldingen zijn. Met als gevolg dat ik allerlei thumbnails zit te redden, maar daar heb je natuurlijk niets aan..

heeft iemand een oplossing

Bijdrager
    SunKeeper

Hoe is dan nu je situatie? Zit je met een aangesloten extern gemaakte defecte harddisk te werken?

Hoe is die aangesloten? USB? Target disk mode?

Bijdrager
    staaf

het is de zelfde laptop met een nieuw moederbord en daarop iphoto bibliotheken. Maar… deze werken niet goed meer. Heb ze hersteld, en als package bekeken.
    Dit alles speelt zich af binnen 1 laptop zonder externe harde schijf..

Ik merk overigens dat dat wat ik wil (kopiƫren in een zoekvenster en dan plakken naar een andere map) wel lukt op mijn eigen laptop met Mavericks erop.
    Ga het probleem geval eerst maar even van Mavericks voorzien, en dan kijken of het wel lukt..

Bijdrager
    computer space

De backup gebruiken is een stuk makkelijker.

Als het systeem aan het ijlen is, kun je het best de schijf vanaf een andere mac benaderen. Dan wel in Target Disk modus, danwel door de schijf gewoon in een USB kastje te stoppen.

Probeer eens de mailfolder op Filejuicer te gooien. Die vind alle foto’s terug.

Bijdrager
    staaf

dank computer space. Filejuicer is een goed plan denk ik!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.