4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    josephusjg

Zoekdomein willekeurig kiezen?

misschien een hele simpele vraag, maar ik krijg er niet de vinger op. Kun je een zoekdomein binnen je netwerk willekeurig kiezen, of moet het gekoppeld worden aan een domeinnaam in het WWW? Ik heb er over gelezen, maar ik krijg niet echt helder.

Situatie:
    mac mini server installeren en instellen. Daarbij komt de vraag wat het searchdomain is. Ik weet dat je met het searchdomain kunt voorkomen dat je steeds het hele ip adres moet intypen. Maar kan ik dan bijvoorbeeld kiezen voor ‘thuis.nl’ of kan dat niet omdat ik http://www.thuis.nl niet in mijn bezit heb? Kan ik kiezen voor onemorething.nl als dit mijn domein zou zijn, of kan dat nou ook weer niet, omdat dit domein voor andere doeleinden is dan mijn thuisnetwerk en elders gehost staat?

Wie helpt me vooruit?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik snap er helemaal niets van. Maar dat kan ook aan mij liggen.:lol:

Ik weet alleen dat je in heel veel gevallen gewoon mijndomein.nl kan typen, i.p.v. www.mijndomein.nl.

Slechts een enkele keer werkt dat niet. Het hoe en waarom kan ik je niet zeggen.

Maar dat was misschien nou net je vraag?:wink:

Bijdrager
    macpro

Als je bij zoekdomein “thuis.nl” invult, dan wordt dat domein standaard aangevuld als je alleen een hostnaam opgeeft.
    Tik je bijvoorbeeld in je browser “www.staat” in, dan wordt gekeken of “www.staat.thuis.nl” bestaat.
    Het is dus vooral handig als je een lokaal domein hebt waar je computers wilt benaderen zonder de hele tijd de domein naam op te moeten geven.

Bijdrager
    josephusjg

dank voor de reacties. Ik snap het inmiddels helemaal. Ik heb gekozen niet voor een willekeurige naam te gaan ,maar een van de domeinnamen te gebruiken. Nu ik weet dat dat kan, zie ik er vooral de voordelen van.

opgelost dus!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.