30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 56)
  • Q:

Bijdrager
    Jore

Zoek testers en gebruikers voor dropbox alternatief

Hey iedereen,
    Ik zoek mensen die mijn nieuwe website ssdrive zouden willen testen.
    En eventuele tips! Ik sta open voor alle commentaar en reacties!
    Het start pakket is 5GB. Alle data op de servers is geƫncrypteerd.
    Het zou super zijn moest ik al wat actieve gebruikers hebben…
    Registreren kan op deze website: ssdrive registreer
    Alvast bedankt!
    Groetjes jore

Anoniem

Den jij denkt dat ik zo maar bij iemand m’n data op de server ga knallen??:D

Bijdrager
    Jore

Hey,
    Anderen doen het ook bij dropbox?
    Groetjes jore

Bijdrager
    belfortmac

Bijdrager
    KarelWillem

Werkt prima, zo op het eerste gezicht.

Ik snap alleen die desktop-app niet helemaal.

Wat moet ik daarmee doen?

Bijdrager
    Rickje

Ik weet inderdaad nog dat je vroeg naar een naam voor deze dienst. Leuk om te zien dat je iets hebt kunnen starten. Ben benieuwd.

Bijdrager
    Jore

Hey,
    @karelwillem Je moet intikken https://ssdrive.be.
    @rickje bedankt!
    Ik gebruik nu voor het registreren wordpress in combinatie met woocommerce. Iemand een ander systeem? Dit werkt maar is nogal omslachtig…
    Alvast bedankt!
    Ik zou zeggen registreer er op los!:D
    Groetjes jore

Bijdrager
    KarelWillem

Dat lukt me niet helemaal.:)

Bijdrager
    Jore

hey,
    @karelwillem
    Het moet HTTPS zijn…;)
    Groetjes jore

Bijdrager
    KarelWillem

Ik weet het.
    Als ik dat gebruik, en doorklik maakt hij er ‘http’ van en krijg je dat scherm zoals hierboven.:)

Bijdrager
    jf

Ik neem aan dat er nog iemand naar de teksten kijkt om de dt foutjes er uit te halen?;)

Bijdrager
    Jore

hey,
    @karelwillem ik kijk dat na!!:)
    @jf bedankt ga dit nog door iemand laten doen!:)

Bijdrager
    Jore

@karelwillem Het is opgelost! Nu zal het wel lukken…;)
    Groetjes jore

Bijdrager
    pygoplites

Bijdrager
    pygoplites

Betreft de registratie: ik hou er niet van mijn naam enz… en vooral mijn gsm-nummer door te geven om een wachtwoord te ontvangen.
    Ik kies steeds liever zelf mijn wachtwoord

Bijdrager
    Bianco

Wat ik ook doe, password resetten, een nieuwe aanmaken, de link volgen, ik kom niet op de gewenste plek.

Bijdrager
    KarelWillem
    Jore op 15 februari 2014

@KarelWillem Het is opgelost! Nu zal het wel lukken…

Ja, hij doet het nu.

Bijdrager
    Jore

Hey,
    @pygoplites Wat zou ik dan wel moeten vragen voor de registratie?
    Groetjes jore

Bijdrager
    pygoplites

Wat de meeste clouddiensten vragen: enkel e-mail adres en zelf te kiezen wachtwoord.D’as alles.

Bijdrager
    Muziekfan

Owncloud is op zich best een aardig product. Ik heb er zelf ook een testserver mee draaien.
    Maar ondanks een actieve groep ontwikkelaars is het naar mijn smaak nog bepaald niet volwassen en ik zou het in deze staat nooit als dienst willen verkopen.
    EĆ©n van de zaken om rekening mee te houden is bijvoorbeeld dat encryptie/decryptie van de data plaatsvindt op de server.
    De eigenaar van de server kan hierdoor altijd bij de data komen, aangezien hij/zij beschikking heeft over de sleutels.
    Verder zijn er nogal wat plug-ins voor Owncloud van derden beschikbaar die zo slecht in elkaar zitten dat ze de server laten struikelen. Meerdere keren heb ik ermee te kampen gehad dat de website helemaal niet meer functioneerde ‘dankzij’ slecht geschreven plugins.
    Mijn bescheiden mening is dat je Owncloud best kunt gebruiken binnen je eigen organisatie, maar het is niet robuust genoeg om het te verkopen als dienst.

Verder: waar zijn je leveringsvoorwaarden, privacy policy etc, ben je eigenlijk wel een bedrijf, heb je backup/failover geregeld? Maak je aan de achterkant gebruik van andere storage of draait het lokaal?

Bijdrager
    Jore

Hey,
    @muziekfan
    Ik heb ondertussen al heel veel gewerkt en geĆ«xperimenteerd met ownloud…
    En zoals je zegt is owncloud en plugins niet de ideale combinatie!;)
    Ik hou het daarom enkel bij owncloud en document sharing en de foto module.
    Simpel geen extra plugins die wel eens handing zouden kunnen zijn… Neen gewoon enkel owncloud functionaliteit.
    En ja ik moet nog keiveel doen! Maar ik wou nu eigenlijk mensen die konden vertellen wat ik moest doen enz.
    En als iemand zou willen helpen met leveringsvoorwaarden en privacypolicy… Of tips ofzo.
    Een backup/failover is inorde!:) Op server vlak reikt mijn kennis ver genoeg… Het is op vlak van registreren en voorwaarden dat ik de mist in ga…
    Ik zou dit echt tot een succesvol project willen leidien…
    En ik ben een bedrijf maar op een andere naam;)
    @pygoplites Ik ga er naar kijken! je hebt volledig gelijk! moet korter!;) bedankt!
    Groetjes jore

Bijdrager
    jf

H
    En als iemand zou willen helpen met leveringsvoorwaarden en privacypolicy… Of tips ofzo.

Allerbelangrijkste tip: huur hier een jurist voor in die ervaring heeft op dit gebied. Serieus.

Bijdrager
    Jore

hey,
    @jf Ik verdien genoeg om verlies te kunnen hebben met dit project maar iemand inhuren zal toch veel geld kosten niet?
    Groetjes jore

Bijdrager
    hatolex

Blijft een erg mistige aangelegenheid, je bent een bedrijf, geef er dan de link bij zou ik zeggen, doe niet zo geheimzinnig.

Je wilt van ons alles weten en van jou mogen we niets weten.

Bijdrager
    belfortmac

Het zal natuurlijk allemaal safe moeten zijn, @jf bedoeld denk ik dan ook, dat je je eigen moet indekken, zou het een keer mis gaan.
    Er vanuit gaan dat je genoeg verdiend om verlies te kunnen dekken is natuurlijk niet een goed begin, en mag ik hopen toch ook de bedoeling niet!!

Bijdrager
    Jore

Hey,
    @hatolex oei sorry ik geef de verkeerde indruk precies!! De website en het bedrijf is een onderaaneming van het bedrijf van mijn vader.
    Hij is architect maar de boekhouder heeft het voor elkaar gekregen…
    Het doel is echt niet om geld te verdienen in tegen deel! om goedkoop mogelijk te zijn en veilig!! Het enige wat ik wil is geen verlies maken.
    Das alles… Sorry voor de verkeerde indruk!
    Groetjes jore

Bijdrager
    belfortmac

Je bedoelingen zijn goed, goedkoop en veilig.
    Het probleem is echter, zou het niet veilig zijn en er gebeurd wat, je natuurlijk straks lastige advocaten en rechtszaken aan je broek hebt.

Bijdrager
    Jore

@daalhofmac wat zou ik dan moeten doen? Op internet zoeken? En mijn policy laten samenstellen?
    Groetjes jore

Bijdrager
    jf

hey,
    @jf Ik verdien genoeg om verlies te kunnen hebben met dit project maar iemand inhuren zal toch veel geld kosten niet?
    Groetjes jore

Even uit je vorige topic:

Jore op 01 oktober 2013

De details zijn: ongelimiteerde opslag voor elke gebruiker

Inmiddels is het:

Jore op 14 februari 2014

Het start pakket is 5GB.

Dat zijn de dingen waar je flink nat op kunt gaan als iemand er werk van wil maken. Ja, goede raad kan duur zijn. Het niet inwinnen ervan kan je echter nog veel meer kosten.

Het is leuk en spannend waar je mee bezig bent, maar je begeeft je straks in de “grotemensenwereld” en daar zijn ook mensen die verwachten dat je waarmaakt wat je belooft en er geen boodschap aan hebben dat het heus goed bedoelde allemaal als je dat niet lukt. Zeker als je je als professioneel presenteert.

Ook die statups waar je je ongetijfeld aan spiegelt hebben op een zeker moment de boel juridisch goed dicht laten timmeren. Dat is waar een groot deel van de kapitaalinjectie die ze op een gegeven moment van een durfinvesteerder kregen in ging zitten.

Bijdrager
    belfortmac

Misschien vrienden, bekenden, of familie wat hier wat ervaring mee hebben.
    Ik weet het ook niet zo 123, maar mijn intentie is dan ook alleen maar om je te waarschuwen voor de gevaren.
    Ik spreek niet uit ervaring, hooguit als waarschuwing uit kennis van wat je wel eens leest of hoort.
    Het zijn kleine dingen wat grote gevolgen kunnen hebben.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 56)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.