6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    didotcicero

Zoek scanner voor middelformaatnegatieven

Het lijkt er op dat de dia-module van mijn Umax Astra 2200 het begeven heeft.

Ik zoek nu op korte termijn een vervangende scanner, ergens rond de 100 euro ofzo, waarmee ik mijn middelformaat-negatieven (6 x 6 cm, dus geen kleinbeeld) kan inscannen. Voorlopig gebruik ik de scans niet voor drukwerk.
    Een soortgelijke scanner als de 2200 voldoet prima, mits met usb- of firewire aansluiting (en werkend met OSX 10.3.5).

Wie weet een scanner die bij mijn wensen aansluit?

Bijdrager
    awi

kijk eens in de epson perfection serie, goed en goed geprijsd, misschien wel wat meer dan 100,-

Heb zelf een 3200 photo, (329,- destijds excl. BTW) wel enorm goed, heb er mijn nikon coolscan IV voor weggedaan, die stond te verstoffen. En denk dan meteen ook aan goede scanoftware zoals bijv.Vuescan

Bijdrager
    didotcicero

Denk je dan aan een EPSON PERFECTION 3170 PHOTO bijvoorbeeld? (http://www.epson.nl/product/imaging/epson_perfection_3170_photo/)

Bijdrager
    MacBeer

Ik zou zeer zeker kijken of er nog een Epson Perfection 3200 te krijgen is voor een zacht prijsje. Dit model wordt niet meer gemaakt. De opvolger is nog beter en zal volgens mij rond de 440 euro kosten.

Ik heb zeer goede ervaringen met de 3200. Een lager model zou ik niet nemen daar de kwaliteit van deze 3200 precies is wat jij wil hebben.
    Echter, 100 euro is echt te weinig voor een scanner die een beetje fatsoenlijke scans maakt van een 6×6 negatief. Deze scanner maakt scans die gerust voor drukwerk gebruikt kunnen worden. Ook al doe je dat nu niet, als je eens een scan moet maken voor drukwerk moet je weer een andere oplossing vinden.

geloof mij, die 400 euro is het apparaat dubbel en dwars waard. Er zit volgens mij ook Silverfast-software bij waarmee je nog meer uit je scans kan halen

Bijdrager
    MacBeer

Hier een uitgebreide test van deze scanner.

Bijdrager
    didotcicero

Dank! Ik denk wel dat je een punt hebt.

400 Euro is toch een behoorlijk bedrag. Even doorsparen dus.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.