9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    gribbel

Zoek mijn vrienden verschillen op Mac en Iphone

Op mij iphone staat onze gezinsleden netjes bij zoek mijn vrienden. Het vreemde is dat op mijn Mac mijn zoon ontbreekt en ik wel zelf als vriend van mezelf ben te vinden. Toch best raar. Heb geen idee wat ik fout doe. Op beiden Iphone en Mac heb ik dezelfde Icloud etc

Bijdrager
    Riny Maas

En wie staat er als je met de browser inlogt op iCloud.com bij ‘Zoek mijn vrienden’
    en wat heb je ingesteld bij het synchroniseren bij Systeemvoorkeuren / iCloud?

Bijdrager
    gribbel

Dat is grappig. Op mijn telefoon zie ik daadwerkelijk een foto van mijn zoon en zijn iphone. Op de Mac app en op Icloud zie ik een foto van mezelf. Maar dat is mijn zoon z’n iphone. er is dus ergens een rare instelling. Is dus op de telefoon van mijn zoon denk ik. Maar raar dat mijn iphone het goed doet. Maar op de mac dus niet

Bijdrager
    gribbel

ps bij wat heb je ingesteld bij het synchroniseren bij Systeemvoorkeuren / iCloud zie ik niets over zoek mijn vrienden. wel Zoek mijn Iphone en dat is helemaal zoals het klopt.

grrrrr

Bijdrager
    Riny Maas

Inderdaad Gribbel, begrijp alleen jouw ‘grrr’ niet zo! Je ziet bij de iCloud instellingen b.v. wel staan of de adresboeken worden gesynchroniseerd en apparaten werken nou eenmaal met het adresboek wat op het apparaat staan, wat zouden ze anders kunnen doen??

Bijdrager
    Riny Maas

En als je precies wilt weten wat er in jouw iCloud account staat is er één manier die altijd werkt op iedere computer en dat is met de browser inloggen op je eigen account. Daarna kun je concluderen welk apparaat niet goed zou synchroniseren of waar het misschien zelfs helemaal niet is ingesteld

Bijdrager
    gribbel

Beste Riny

sorry duurde even. nu had ik niet mijn contactpersoon aan staan op icloud. Nu wel. Maar toch lukt het mij niet om mijn instellingen van de telefoon op de Mac te krijgen.. Mijn vrienden verschillen daar oftewel mijn zoon is op mijn telefoon mijn zoon. En op de mac en op de website van icloud heet hij “ik” met mijn foto. Dus ja dan toch even een grrrrr. Omdat ik het niet begrijp em kan uitstaan.

dank voor je hulp

Bijdrager
    Riny Maas

Dag Gribbel,
    Zorg dat het bestand wat in iCloud staat (dat geld overigens voor alle bestanden daar) altijd perfect in orde is. Dat is de basis voor alle andere apparaten die je gebruikt immers die synchroniseren allemaal met iCloud.

De fout van Mijn Kaart (“ik”) is eenvoudig te herstellen. Waarschijnlijk heb je daardoor al veel meer problemen misschien met functies die je (nog) niet gebruikt zoals uitnodigingen in de agenda(‘s).
    Selecteer jouw eigen kaart en kies dan linksonder in het scherm bij het wieltje “Stel in als mijn kaart”. Als dat gelukt is wordt die keuzemogelijkheid grijs. Daarna kun je alle apparaten laten synchroniseren en zul je zien dat de Contactenbestanden helemaal gelijk worden. Dat synchroniseren gebeurt niet altijd binnen 1 seconde …
    Als het synchroniseren goed verloopt kun je natuurlijk de aanpassingen weer gemakkelijker doen in de normale Contacten-App op jouw Mac, dat werkt toch altijd veel prettiger dan inloggen met Safari en werken met een webinterface.

Bijdrager
    gribbel

GELUKT Dank voor de hulp. super

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.