7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    knippie

Zoek mijn iPhone/iPad/wissen

Mijn schoonvader zijn ipad is vanmiddag gestolen bij een inbraak. Hij wilde dat alles gewist zou worden, dat is gebeurt,maar nu lees ik ergens dat je dan niet meer kan traceren waar hij is! Weet iemand of je het wissen nog ongedaan kunt maken,zodat ik misschien de dader kan opsporen die hem gestolen heeft.?

Bijdrager
    csteelooper

Het wissen is alleen ongedaan te maken als de iPad op miraculeuze wijze weer in zijn (jouw) bezit komt; dan kun je namelijk een back-up terugzetten vanuit iCloud of middels iTunes. Op een andere manier kun je het wissen niet meer ongedaan maken. Ik weet niet in hoeverre het klopt dat een wis-actie ook het einde betekent van de mogelijkheid tot traceren van de iPad, maar het lijkt me ergens wel logisch. Immers, de iPad weet niet meer dat-ie daadwerkelijk aan deze account hangt. Hij zal dus niet meer continu zijn locatie spuien.

Bijdrager
    SunKeeper

Ja, traceren blijft mogelijk omdat die namelijk in de ‘Verloren-modus’ zit. De iPad zelf gaat niet meer aan met de knoppen, maar is intern nog wel aan om locatie door te geven.

Maar is het een Wi-Fi-only iPad, of een Wi-Fi+3G-model? Die eerste moet namelijk wel ergens
    Wi-Fi-signalen kunnen oppikken om een locatie door te geven. Anders zie je alleen de laatst bekende locatie.

De iPad weet zeker wel aan welke Apple ID deze is gekoppeld, sterker nog, ook al voer je een hard reset uit via iTunes in DFU-modus, dan nog werkt Find My iPad. Om de iPad op dat moment in te stellen is het wachtwoord van de Apple ID nodig die als laatst was ingesteld.

Om bovenstaande reden moet je namelijk die functie zelf eerst uitzetten en met je
    Apple ID-wachtwoord verifiëren indien je zelf de iPad wist en opnieuw instelt.

Bijdrager
    knippie

Ik ben benieuwd of hij ooit zichtbaar wordt,het is een ipad zonder 3 g dus het wordt afwachten.

Bijdrager
    SunKeeper

Zolang de dief hem niet ergens in het kanaal gooit waarschijnlijk wel, want wat heb je anders aan een gestolen apparaat wat nooit meer op internet kan? Lijkt me niet handig.

Kun je nu niets zien via via iCloud? Zodra dat wel gebeurt krijg je i.i.g. direct een mailtje.

Bijdrager
    knippie

Ik heb een telefoonnr moeten opgeven daar sturen zij waarschijnlijk een sms bericht heen.

Bijdrager
    csteelooper
    SunKeeper op 16 maart 2015

(…) ook al voer je een hard reset uit via iTunes in DFU-modus, dan nog werkt Find My iPad. (…)

Ik weet wel dat Find My iPad actief blijft en dat er een Activation Lock is, maar in hoeverre zich dat na een wipe nog daadwerkelijk op de iPad afspeelt… Activation Lock werkt middels een verbinding naar gs.apple.com. Een heractivatie van de iPad zal niet slagen tenzij een correcte authenticatie wordt gegeven (i.e. de correcte accountinformatie behorende bij de laatst geassocieerde Apple ID wordt opgegeven). De iPad zelf heeft wel een bit gezet voor ze gewist werd, waardoor omzeilen van de Activation Lock middels een spoof of andere hack niet of nauwelijks mogelijk is. Maar ik ben en blijf er onzeker van of de trace nog actief is na een wipe. Ik kan niemand daarin gelijk noch ongelijk geven. Misschien komt dat omdat ik het zelf (gelukkig) nog nooit bij de hand heb gehad…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.