10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    HaWollie

"Zoek iPhone" App bevriest op iOS 9

Afgelopen weekend heb ik zowel de iPhone 6 van mijn vrouw als iPhone 5 van mijzelf bijgewerkt naar iOS 9. Alles werkt prima, behalve de “Zoek iPhone” App van Apple zelf. Op beide iPhone’s start de App wel op, maar vanaf dat punt bevriest het scherm en is het niet mogelijk in te loggen met je Apple ID. Ik heb reeds gegoogled en op diverse fora gezocht of het een bekend probleem is met een mogelijk oplossing, maar tot nu toe niets daarover kunnen vinden. Iemand op dit forum bekend met dit probleem?

Bijdrager
    bcgraaf

Net even getest op mijn iPhone 6 maar hier geen problemen.

Bijdrager
    Pasav

Hier ook geen probleem met een iPhone 6, probeer eens om de app te verwijderen er opnieuw op te zetten.

Bijdrager
    KarelWillem

Het is geen bekend probleem nee. Hier werkt de app ook overal probleemloos.

Bijdrager
    SvS

En ‘zoek vrienden’ is een soortgelijke app, van Apple zelf. Is dat geen optie ?

Bijdrager
    Niels

Hier ook geen problemen op mijn iPhone 6, de app verwijderen en opnieuw installeren lijkt me het beste.

Bijdrager
    pvd

Ik herken het probleem. iPhone 6 met iOS 9: de app zoek mijn iPhone opent wel, maar het scherm reageert nergens op.
    Verwijderen van de app om deze opnieuw te installeren, kan niet, omdat de app een onderdeel is van ios9 en niet verwijderbaar is.
    Wie weet n oplossing?

Bijdrager
    Niels

Ook al een reset geprobeerd? Anders ben ik bang dat alleen een back-up en herstel via iTunes de oplossing biedt.

Bijdrager
    pvd

Uiteindelijk heeft een harde reset en het aan/uit schakelen van find my iPhone in iCloud alles weer tot leven gewekt.

Bijdrager
    HaWollie

Allen bedankt voor jullie reactie! Met name aan @pvd, omdat hij het probleem met de “Zoek iPhone” App onder iOS 9 herkent en een mogelijke oplossing aandraagt.

Ik heb zijn suggestie opgevolgd maar voor mij werkte dat helaas niet. Naar aanleiding daarvan ben ik wel aan het experimenteren geslagen en heb de oplossing gevonden:

Onder iOS 9 is de “Zoek iPhone” App niet toegankelijk als onder “Instellingen > Algemeen > Beperkingen > Accounts > Sta wijzingen niet toe” is geactiveerd. Indien je die instelling aanpast naar “Accounts > Sta wijzingen toe” heb je volledige toegang tot de “Zoek iPhone” App.

Tot en met iOS 8 was ongeacht de instelling van Beperkingen de “Zoek iPhone” App gewoon toegankelijk. Met het feit dat deze App standaard onder iOS 9 wordt geĂ¯nstalleerd zal daar verandering in zijn gekomen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.