6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    G-Force

[Zoek] een printer

Goedenavond,

Ik ben in het bezig van een Canon PIXMA iP1500 printer, maar ik heb hier een vervelend probleem mee. Namelijk:

– De cartridges zijn een grote rommel. Ze rusten in een soort spons als ze niet worden gebruikt maar het heeft daar een keer gelekt als ik het zo bekijk. M.a.w. de afdrukken worden volledig besmeerd met een dikke laag inkt. Als ik dit schoonmaak is het na een keer of 3x printen weer net zo vies Ook zitten de printkoppen in de printer zelf, dat is iets wat me niet bevalt.

– Cartridges zijn goedkoop, maar gaan HEEL kort mee. Na een 1,5 maand redelijk printen zijn de patronen weer op. Aangezien ik voor school redelijk wat (tekst) moet printen is zwart telkens enorm snel op. Bij mijn oude HP had ik dit niet, daar heb ik ruim 3 kwart jaar mee gedaan.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een nieuwe printer, hierbij zou ik een aantal dingen willen zien:

– Printkoppen op de cartridges zelf, dus als het patroon wordt vervangen dat de boel niet vies is etc.
    – Goede kwaliteit voor tekst, maar dat zal geen probleem zijn.
    – Compatibiliteit met Mac OS X (Intel) voor toekomstige Mac.
    – Cartridges moeten niet te snel op zijn, 3-4 maand vind ik best te doen, maar 1,5 maand en dan volledig op vind ik te ver gaan. Ik print niet extreem veel.

Wat niet hoeft:

– Laserprinter.
    – Scanner etc.
    – Pictbridge etc, cardreader ook niet.

Gewoon een printer dus.;)

Ik dacht aan max. 100 euro, maar mocht dit niet mogelijk zijn dan hoor ik het graag.

Als iemand ervaring heeft met een leuke printer, graag! Alvast bedankt.:)

Bijdrager
    earnst jelke

Ik heb een laserprinter van brother waar ik zeer tevreden over ben. Geen kleur, maar wel een printer die snel grote documenten afdrukt, goedkoop is in aanschaf (0ngeveer 140/150 euro) en waarvan de cartridge extreem lang mee kan. Ik heb na bijna een jaar nog steeds de meegeleverde cartridge (kan ongeveer 7000 pagin’a per cartridge afdrukken!)

Bijdrager
    G-Force

Dat is opzich wel leuk spul, maar ik zal zo af en toe toch kleuren moeten kunnen afdrukken. Maar toch bedankt voor de tip, voor tekst vind ik Laser-printers wel top.

Bijdrager
    G-Force

Even een update, ben toch voor een Laser printer gegaan, HP LaserJet 1022. Aangezien ik alleen nog tekst uitprint voor school en mijn moeder soms wel eens hele PDF-files uitprint kies ik liever voor een printer die veel afdrukken kan hebben per cartridge, niet uitdroogt en snel print. Plus hij is Mac (vast gelimiteerd) compatible.

Bedankt voor het advies earnst, je had me even goed aan het denken gezet. 8)

Bijdrager
    earnst jelke

Ik was in eerste instantie ook wat huiverig, in verband met zwart/wit, dus geen kleur. Nu ben ik zeer tevreden, en een stuk goedkoper uit. Dat enkele kleurenplaatje gaat nu via de mail naar de digitale prinshop, waar ik het dan ophaal. In een veel hogere kwaliteit dan een gewone printer printen kan.

Ik hoop dat je er lang plezier van hebt!

Bijdrager
    G-Force

Dat zal vast wel goedkomen! :D

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.