30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 62)
  • Q:
    Moderator
    Koen van Tongeren

Zo mooi, ik kan wel janken!

Een nieuw topic in de lounge. Ben benieuwd of het aanslaat.
    De vraag is: wie of wat heeft jou zo geraakt (in positieve zin) dat je je emoties niet meer in bedwang hield. Kunst, muziek, film, foto voorstelling, persoon, gedicht, boek alles mag. Waar hield jij het niet meer droog bij.

Mijn eigen bijdrage: de korte animatiefilm Father and Daughter van Michael Dudok De Wit. De prachtige tekeningen met subtiele grapjes, kippenvel muziek en uiterst ontroerende verhaal maken dat ik elke keer vol schiet als ik de film zie, en geloof me, ik schiet niet snel vol.:-D

Goed, wie volgt?!

Bijdrager
    n8n

o.a. dit

Al is janken misschien wat overtrokken, dat krijgt dusver alleen ‘The Green Mile’ bij me los :o

Bijdrager
    jspr

Als je mensen geholpen hebt met iets wat voor hun belangrijk is en ze tonen vervolgens hun oprechte dankbaarheid. Dat vind ik toch wel mooi:)

edit: de muziek in de sterfscene het eind van de Gladiator is gebruikt op een begrafenis van een familielid, dan wordt zo’n “actiefilm” toch even anders….

Bijdrager
    pinkie

Andere mensen zien huilen van vreugde b.v. sporters Ik pik dan altijd een traantje mee. Ik herinner me als de dag van gisteren hoe Gerrie Kneteman het wereldkampioenschap won en met name hoe hij over de finish kwam. Snotter.

Bijdrager
    Vortix

De eerste keer dat ik 100th Window van Massive Attack hoorde. En elke keer dat ik Lord of the Rings kijk maken de stukken met muziek met Rohan als thema weer wat bij me los.

Vooral muziek dus. Beelden kunnen me heel naar laten voelen (bijvoorbeeld Requiem for a Dream) maar muziek is echt een killer…

Bijdrager
    Maleise Beer
    ”i,N8N”

o.a. dit

:o Prachtig…

Bijdrager
    Lothian
    ”Koen

Een nieuw topic in de lounge. Ben benieuwd of het aanslaat.
    De vraag is: wie of wat heeft jou zo geraakt (in positieve zin) dat je je emoties niet meer in bedwang hield. Kunst, muziek, film, foto voorstelling, persoon, gedicht, boek alles mag. Waar hield jij het niet meer droog bij.

Mijn eigen bijdrage: de korte animatiefilm Father and Daughter van Michael Dudok De Wit. De prachtige tekeningen met subtiele grapjes, kippenvel muziek en uiterst ontroerende verhaal maken dat ik elke keer vol schiet als ik de film zie, en geloof me, ik schiet niet snel vol.:-D

Goed, wie volgt?!

Deze animatiefilm heb ik een paar jaar geleden gezien , prachtig !
    Erg leuk dat ik de film weer eens zie , bedankt !

Bijdrager
    Cloudsurfer

Dit apparaat, keer op keer weer. Een weerzingwekkend schouwspel van onze technologische kennis met brullende motoren die je alleen maar nog trotser maken deel te zijn van de sector die ervoor verantwoordelijk is. Geen wonder dus dat ik na deze opleiding linea recta doorga voor een ATPL-brevet, wat ik al wou sinds ik een klein Cloudsurfertje was.

Bijdrager
    PietjePuk

Vertelde je een tijdje terug niet in een topic dat geluid niet belangrijk was bij auto’s/vliegtuigen? :innocent:

Bijdrager
    sally
    ”Koen

Ik schiet steeds sneller vol. En dit is er zeker zo een. Ga naar een O B voor de dvd, want dit is echt veel te mooi voor youtube….

Ook huilen is nog altijd hurt van Johnny Cash (het afscheid van dat fraaie echtpaar)
    http://www.youtube.com/watch?v=SmVAWKfJ4Go

Bijdrager
    morini

Vioolconcert Sibelius…

Dan moet echt je hondje niet nèt dood zijn gegaan…

Moderator
    Koen van Tongeren
    ”morini”

Vioolconcert Sibelius…

iTunes linkje?

Bijdrager
    Cloudsurfer
    ”PietjePuk”

Vertelde je een tijdje terug niet in een topic dat geluid niet belangrijk was bij auto’s/vliegtuigen? :innocent:

Jep, maar ook dat ik je geluidsstandpunt weldegelijk begreep :wink:

Bijdrager
    michi_rishi

Als ik in ’s morgens wakker word en de vogels hoor fluiten, de zon zie opkomen en de wolken in de lucht zie….

Het moment dat mijn dochtertje geboren werd…

Toen ik in Mexico, op mijn hotelkamer, engelen zag…

Als je op straat een wildvreemde ontmoet en je elkaar heel even maar recht in de ogen kijkt, glimlacht en alletwee gewoon weer verder loopt…

Fietsend door een felle hagelbui, tegen de gure wind in opmerken dat sommige fietsers lijden onder het weer terwijl ik geniet van een vogeltje dat in een holletje verscholen zit toe te kijken…

En misschien wel mijn grootste geluk:
    het besef hebben dat ik tot die helft van de wereldbevolking behoor die (vrijwel altijd) vindt dat er nog wat in het glas zit. Niet halfvol of halfleeg, maar tot de laatste druppel genietend. (en daarna tevreden en zonder melancholie terugkijken)

Inactief
    Anoniem
    ”Koen

Wat een prachtig filmpje zeg!
    Ik raak enigszins ontroerd door dit nummer, of eigenlijk meer door de stem van de vouw (Sia), echt ongelofelijk.

Bijdrager
    delete_me
    ”jspr”

Als je mensen geholpen hebt met iets wat voor hun belangrijk is en ze tonen vervolgens hun oprechte dankbaarheid. Dat vind ik toch wel mooi:)

edit: de muziek in de sterfscene het eind van de Gladiator is gebruikt op een begrafenis van een familielid, dan wordt zo’n “actiefilm” toch even anders….

Dat heb ik ook…

Bijdrager
    Oortjes

Sometimes you can’t make it on your own – U2

Bijdrager
    Merkava

Loves Devine van Seal

Het is de combinatie muziek en beelden die mij de rillingen geeft.

Bijdrager
    Freek.

Ow, een neushaar er uittrekken. Kan ik van janken. Auwtsch! :kleenex: :cry:

Bijdrager
    Turbanus

Een mooi werkstukje kan ik wel van genieten ja…:wink:

Bijdrager
    morini
    ”Koen
    ”morini”

Vioolconcert Sibelius…

iTunes linkje?

http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?id=78185500&s=143452

Bijdrager
    Renzs

Dit en dit.

Zo mooi.

Bijdrager
    Tinnieman
    ”Freek.”

ik doe dat wel eens…alleen maar voor het hele rare maar toch wel lekkere gevoel…daara een traantje en soms een nies erachteraan….heerlijk….

:P :P

Bijdrager
    Oortjes
    ”Tinnieman”
    ”Freek.”

ik doe dat wel eens…alleen maar voor het hele rare maar toch wel lekkere gevoel…daara een traantje en soms een nies erachteraan….heerlijk….

:P :P

Gewoon met de aansteker kort branden is minder pijnlijk. :mrgreen:

Bijdrager
    n8n
    ”broeder_peter”
    ”jspr”

Dat heb ik ook…

Dit heb ik bij de film Titanic, dit zou de laatste film geweest kunnen zijn die ik met mijn zusje deelde. Indertijd had ze een overlevingskans van 20% volgens de artsen, toen was ze 4

edit, Hurt van Johnny Cash is inderdaad ook een erg sterk nummer, net als Mad World van.. even opzoeken… Gary Jules

Bijdrager
    J-roen

So what van Miles Davis wil bij mij nogal eens op het gevoel werken.

Bijdrager
    n8n
    ”J-roen”

So what van Miles Davis wil bij mij nogal eens op het gevoel werken.

Op zo’n moment kom k er achter dat k nog 4 van zn cd’s moet imorteren:o :innocent:

Bijdrager
    vogel

Bij mij ook, maar dat werkt op een andere manier dan waar dit topic over gaat.
    Op de tweede plaat van Buckshot LeFonque staat een onwijs langzaam nummer, waar ik een brok van in de keel krijg. Alleen ben ik die plaat dus kwijt en weet ik niet meer hoe dat nummer heet.

Bijdrager
    n8n
    ”vogel”

Bij mij ook, maar dat werkt op een andere manier dan waar dit topic over gaat.
    Op de tweede plaat van Buckshot LeFonque staat een onwijs langzaam nummer, waar ik een brok van in de keel krijg. Alleen ben ik die plaat dus kwijt en weet ik niet meer hoe dat nummer heet.

even kijken bij de tracknamen op een willekeurige muziek site, of de intro luisteren op de ITS;)

Bijdrager
    vogel

Goeie tip! Nummer heet Phoenix, staat op Music Evolution.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 62)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.