25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    MauZ

Zo lekker werkt Mail ook weer niet [onoplosbaar]

problemen met versturen van een email. ik denk dat het aan gmail zelf ligt, ik krijg de hele tijd problemen met de smtp
    een melding datie niet kan versturen , bij contole wekt het gewoon dus, MAAR
    ik dacht, laat ik ff alles opnieuw doen, nieuw account, ik dacht dat het alleen extern was, alles in gevuld andere ‘account’ verwijderen en heel mn inbox leeg…… tsja lekker
    lijkt me niet dat alles in 1x verwijderd is, ten minste dat hoop ik, kan ik alles nu nog terug zetten/halen e.d?
    en waarom houd hij ze niet gewoon lekker in de inbox ook al maak je een nieuwe account?

Inactief
    Anoniem

Was het probleem alleen vanavond? Soms kan het zijn dat er problemen zijn met uitgaande mailserver. Gewoon dagje en/of nachtje wachten en probleem is vaak verholpen. Je had TimeMachine kunnen gebruiken maar ergens in de bibliotheek had je ook een kopie van de map mail kunnen maken. althans van de map waarin alle emails bewaard worden. weet uit me hoofd niet welke dat is.

Bijdrager
    Napsju

IMAP? POP3?

Inactief
    Anoniem

Wat bedoel je daar precies mee?

Bijdrager
    MauZ

pop

Maar kan ik nog alles terug in mail zetten? ik heb ik bedoel HAD nou juist al die mailtjes off-line staan. wel zo prettig

Bijdrager
    Napsju

Je kunt Gmail instellen met IMAP of POP3. Mijn advies: Probeer IMAP eens.

Inactief
    Anoniem
    ”Jeroen

Wat bedoel je daar precies mee?

IMAP = al je mails staan ook op de server bij Google… no problem
    POP3 = you’re fucked

Bijdrager
    MauZ

nee imap zuigt, duurt te lang
    mn originelen staan er nog, op mn gmail account, het gaat om dat ik al m’n mailtjes die ik offline heb staan, die staat vast nog ergens op mn schijf.

Bijdrager
    jabesse

Gmail in Mail kan volgens mij op 2 manieren: via POP en via IMAP.

POP haalt het bericht (normaal gesproken, maar dit kan je anders instellen) bij de server weg en plaatst het in je mailbox op je computer. Als je dus via een andere manier (bv vanuit een ander account) gaat kijken, dan is dus inderdaad alles op de server weg. Zie ook http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13275&topic=12810

IMAP geeft je een ‘live’ blik in de mailbox op de server. Alles wat je in je mailprogramma doet, gebeurt op de server. Als je de berichten dus niet verwijdert, zul je ze vanuit een andere client (bv vanuit een ander account, of vanuit http://mail.google.com) gewoon weer terugzien. Zie ook http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=81379&topic=12814

Controleer de settings voor je uitgaande mailserver via de linkjes hierboven. Je zou overigens ook de uitgaande mailserver van je provider kunnen gebruiken.

Bijdrager
    MauZ

nogmaals, mijn probleem ligt bij mail, niet gmail

Bijdrager
    Napsju

De combinatie daarvan. Stel ‘m maar eens in met IMAP.;)

Inactief
    Anoniem

Zo le lezen maak je geen gebruik van timemachine. als je in je bibliotheek van je gebruikersaccount gaat zoeken vind je misschien nog een oude map terug waarin alle emails bewaard worden. Hopelijk zijn deze niet automatisch gewist bij het verwijderen van een account. klinkt raar maar soms wil die map nog wel is blijven staan tot je een herstart hebt gedaan. even kopie van maken, maar ik wil je dit niet 100% garanderen.

Bijdrager
    MauZ

ik zie al 1 grote verbetering die apple mag toepassen op mail 4.0

en helaas kan ik niks vinden, ik denk dat al mn mailtjes weer online kan gaan opzoeken.

Bijdrager
    Napsju

?????? De gebruiker? :sealed:

Bijdrager
    MauZ

nee, door alles wat gedownload is ook in de inbox te houden

is ook veel logischer,
    sommige mensen hebben meerdere email accounts,
    gmail, yahoo, hotmail, ect
    dit zijn de accounts die op mail maakt, ten minste dat dacht ik.

alles wat je per account binnen haalt komt op je algemene inbox.

Inactief
    Anoniem
    ”MauZ”

ik denk dat al mn mailtjes weer online kan gaan opzoeken.

al geprobeerd je account via imap aan te maken. als ze online op de server (gmail) staan kan je via deze weg ze nog in je mail krijgen hoor. volgens mij lukt het bij pop niet meer als dat in het verleden wel al gebeurd is maar hebt aangegeven ze niet van de server te willen verwijderen.

verder heb ik bij mail 4 email accounts in gebruik die allemaal een aparte inbox hebben.

Bijdrager
    BenDover

Ik heb de laatste tijd ook vaak dat hij de mail niet kan versturen.

Tijdelijke oplossing voor mij is de mail bewerken
    Het “to” adres bewerken zodat alleen het echte email adres er staat, de rest weghalen.
    Dan verstuurd hij hem meestal wel.

Bijdrager
    MauZ
    ”BenDover”

Ik heb de laatste tijd ook vaak dat hij de mail niet kan versturen.

Tijdelijke oplossing voor mij is de mail bewerken
    Het “to” adres bewerken zodat alleen het echte email adres er staat, de rest weghalen.
    Dan verstuurd hij hem meestal wel.

dat was het probleem met de reply

maar ik heb verder in gesteld dat alles online blijft en ik alleen een kopie download met pop, of kopie op gmail laat staan, wat het ook mag zijn.

alleen is het nu dat ik alles over mn brower weer moet doen, op zich ook weer niet ZO ver velend. het gaat alleen ietje trager

Bijdrager
    iNsane

Via IMAP moet je d’r idd sowieso bijkunnen, maar..

Als je de eerste optie kiest (Instellingen -> Doorsturen/POP en IMAP):

Haalt ‘ie dan niet alle berichten opnieuw op? Gmail houdt volgens mij altijd een kopie achter – ongeacht client instellingen. Het is eenmalig misschien een beetje lastig wanneer alle berichten worden gedownload, maar daana zou ’t weer moeten werken als vanouds. Ik heb wat teveel berichten om ’t voor je te testen, maar success:)

Bijdrager
    Stadsman

Het is al vaker gezegd in deze thread maar IMAP is toch echt de betere keuze zolang je maar geen inbelverbinding hebt. Het downloaden van al de emails van Gmail duurt dan wel even maar zodra dat gedaan is dan is IMAP minstens even snel als POP.

Bijdrager
    Marius1976

Wat me wel opvalt is dat Topicstarter vooral in z’n hoofd geprent heeft dat Mail kennelijk slecht zou zijn.

Wat voor adviezen ook gegeven wordt, en zowat elke post van TS staat wel dat Mail verbeterd moet worden of dat het zuigt of weet ik wat niet meer.

Ik beheer in mijn gmail ongeveer 15 verschillende email adressen en dat werkt met IMAP perfect in mail. Je moet alleen gmail zelf wel goed instellen, en goed snappen hoe de labels werken enzo.

Wat niet goed werkt -maar dat ligt aan het systeem an sich en niet specifiek aan mail- is dat het verspreiden over de verschillende labels goed werkt als je via web inlogt op je gmail, maar wanneer je imap gebruikt alles in je inbox komt.

Daarom kun je (misschien?) beter mail zelf de filterregels laten toepassen. Nadeel daarvan is alleen wel weer dat wanneer je dan een keer via webinlogt je filters niet doorgevoerd zijn.

Maar goed. Dat staat los van mail. Mail werkt naar mijn mening juist erg goed…

Bijdrager
    Nikita

IMAP werkt hier prima, i.c.m. Gmail in Mail. Wat ik een enorm voordeel vind, is dat je overal bij de emails kan, ook die al in Mail staan. Bovendien hoef ik geen back-up te maken, want alles staat nog bij Google.

Overigens vind ik het helemaal niet gek dat Mail je emails weggooit zodra je dat account verwijderd. Klinkt logisch, toch…?

Bijdrager
    Jpunt
    ”Nikita”

IMAP werkt hier prima, i.c.m. Gmail in Mail. Wat ik een enorm voordeel vind, is dat je overal bij de emails kan, ook die al in Mail staan. Bovendien hoef ik geen back-up te maken, want alles staat nog bij Google.

Overigens vind ik het helemaal niet gek dat Mail je emails weggooit zodra je dat account verwijderd. Klinkt logisch, toch…?

100% mee eens. ik gebruik het hier al jaren op deze manier, zonder enige klachten.

Bijdrager
    ecnerual

Het is alweer een tijdje geleden dat dit topic gestart is, maar ik herken mij helaas wel een beetje in de topicstarter. Ook bij mij gaf Mail de laatste tijd steeds vaker de onderstaande foutmelding.

Toen had ik nog pop-mail, dus was het wel een andere poort enzo, maar het probleem was helaas niet opgelost toen ik was overgegaan naar imap. Ik kan nu helemaal geen verbinding meer krijgen met Gmail, terwijl ik wel gewoon kan inloggen via de browser. De volgend melding geeft Mail ook wanneer ik mijn imap-account configureer:

Ik heb alle configuratie-tips gevolgd, dus ik snap echt niet wat ik nu nog meer kan doen. Wie kan mij helpen?
    (Overigens vind ik Mail wel heel lekker werken, hoor…)

Inactief
    Anoniem

Ontzettend vaak ligt het probleem in de poorten en ssl verbindingen. loop die nog is na? tot je helemaal gek word :(

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.