30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    DEform

Zit iLife 05 bij Tiger

Ik heb nog een onopgelost Tiger-vraagje;
    Zit er eigelijk een versie van iLife 05 bij op de tiger-dvd?
    Want als je voor nieuwe installatie kiest, en je HD wordt geformatteerd, is iLife er ook vanaf! Ik heb pas een nieuwe iMac G5 gekocht, maar ik weet niet of iLife daarbij zat?

Het zou toch ook maar stom zijn om dan nog de ‘verouderde’ te installeren.

Bijdrager
    pascal75

voor zover ik weet zit de nieuwe (of oude versie ) van ilive niet standaard in tiger
    ik dacht dat je deze alleen kreeg bij aanschaf van een nieuwe mac.

Bijdrager
    JFigaro34

volgens mij zit iLife gewoon in de systeeminstallatiecd zelf geintegreerd.

Bijdrager
    mvdenberg

Ik heb laatst mijn imac opnieuw geinstalleerd, tijdens de installatie had ik de hardeschijf geformatteerd. iLife 04 is gewoon terug gekomen. Ik hoop (en ga er vanuit) dat iLife 05 aanwezig zal zijn in Tiger.

Bijdrager
    DEform

Dus na de installatie van Tiger, staat er ook alleen maar Tiger op? Da’s wel stom, dan moet je die nog eens appart gaan kopen!

Zijn er veel mensen met een niet-legale iLife? Hoe valt die mee?

Bijdrager
    Hobbes
    ”iMac

Dus na de installatie van Tiger, staat er ook alleen maar Tiger op? Da’s wel stom, dan moet je die nog eens appart gaan kopen!

Zijn er veel mensen met een niet-legale iLife? Hoe valt die mee?

Die is nogal illegaal:?
    Zal wel goed zijn. Is natuurlijk te zien waar je hem vandaan haalt ….

Bijdrager
    fistkikker

Je krijgt iLife bij een nieuwe mac, ik heb ‘m bij m’n mac mini gekregen. iLife zit niet in ’t OS. Net als je Office niet bij windows krijgt.

Je bent ‘Life niet perse kwijt als je Tiger opnieuw installeert. Met Archive and install krijg je een clean install met je hele oude systeem in een directory. Er is dan niks weg.

Bijdrager
    klaus

idd, zoals hierboven gezegd, als je Tiger koopt in de winkel krijg je iLife er NIET bij. Enkel als je een computer aankoopt.

Op systeemdisks is Tiger dus wel inclusief, maar die krijg je dan ook alleen maar bij aanschaf van een nieuwe computer.

Bijdrager
    MacFlurrie

Je kunt hem nog terug halen uit je oude instalatie cd/dvd als je Tiger instaleerd. Maar als je hem download en dan instaleerd dan is hij nogsteeds legaal want je hebt tenslotte de legale versie liggen.. zou namelijk hetzelfde zijn als dat je een copy voor jezelf maakt om te gebruiken..

Bijdrager
    AlexdePalex
    ”Waterman”

Je krijgt iLife bij een nieuwe mac, ik heb ‘m bij m’n mac mini gekregen. iLife zit niet in ’t OS. Net als je Office niet bij windows krijgt.

iLife ’05 zit indertussen wel in de installatie DVD.

Bijdrager
    PureLogic
    ”AlexdePalex”
    ”Waterman”

iLife ’05 zit indertussen wel in de installatie DVD.

Dacht het niet… Dat was het geval bij iLife ’04, – ’05 staat op een andere DVD, lost van het systeem. Weet het niet 100% zeker.

@Hobbes
    Aan een illegaal kopietje van iLife ’05 komen is niet echt lastig, en werkt net zo goed als het origineel.:P

Bijdrager
    Macinspire

*kuch* k heb nog niet eens es me apple maar wel ilife 05 ? *kuch*

Bijdrager
    DEform

Ok dus om alles nieuw, en officieel te hebben, Tiger (€150??) + iLife (€ 65.29)

Dan ben je toch weer €215,29 kwijt! Want met die nieuwe iPhoto, zodat je alles kan opsturen, en online zetten, lijkt het me toch riskant om een illlegale versie te gebruiken!

Bijdrager
    Macinspire
    ”iMac

Ok dus om alles nieuw, en officieel te hebben, Tiger (€150??) + iLife (€ 65.29)

Dan ben je toch weer €215,29 kwijt! Want met die nieuwe iPhoto, zodat je alles kan opsturen, en online zetten, lijkt het me toch riskant om een illlegale versie te gebruiken!

Inderdaad dat kun je dan helaas niet doen nee. Dat wordt dan inderdaad een aanschaf van 215 euro.

Bijdrager
    Toon.B

ik heb de oude dozen er nog ‘ns even voor uit de oude doos gehaald :

2001 : MacOSX 10.0 (Cheetah) :
    – iMovie en iTunes bestonden al wel, maar zaten niet bij de OSX-installatie

2001 : MacOSX 10.1 (Puma) [10.1 was een ‘gratis’ upgrade bij 10.0] :
    – inclusief iMovie, iDVD 2 en iTunes

2002 : MacOSX 10.2 (Jaguar) :
    – inclusief iMovie, iPhoto en iTunes (iDVD stond niet op de doos vermeld)

2003 : MacOSX 10.3 (Panther) :
    – inclusief iMovie 3, iPhoto 2 en iTunes 4 (iDVD 3 stond niet op de doos vermeld)

2004 : iLife’04 [de introductie van iLife] :
    – inclusief iMovie 4, iDVD 4, iPhoto 3, iTunes 4.5 en GarageBand

2005 : iLife’05 :
    – inclusief iMovie HD, iDVD 5, iPhoto 5, iTunes 4.7 en GarageBand 2

2005 : MacOSX 10.4 (Tiger) :
    …??

…waarschijnlijk is Tiger zonder iLife’05, om 3 redenen :
    – dit geeft Apple een ‘excuus’ om te zeggen dat Tiger-incl.-iLife ca. 50 tot 100 euro duurder zou moeten zijn…
    – dit geeft Apple een ‘excuus’ om te zeggen dat een Tiger-incl.-iLife-pakket niet netjes zou zijn richting de klanten die iLife’05 inmiddels hebben aangeschaft als los pakket (die kopen dan twee keer iLife’05)
    – dat geeft Apple de mogelijkehid om ‘bundel-korting’ te geven bij gelijktijdige aanschaf van Tiger en iLife’05

…maar misschien heb ik het mis : dat zou een welkome verrassing zijn van Apple

succes !!
    Toon.B

Bijdrager
    AlexdePalex
    ”PureLogic”

Dacht het niet… Dat was het geval bij iLife ’04, – ’05 staat op een andere DVD, lost van het systeem. Weet het niet 100% zeker.

Dacht ’t wel. Bij de eerste mini’s zat het er los bij. De laatste (BTO’s) hebben het gewoon op de OS DVD (Disc version 1.1) staan.

Bijdrager
    PureLogic
    ”AlexdePalex”
    ”PureLogic”

Dacht ’t wel. Bij de eerste mini’s zat het er los bij. De laatste (BTO’s) hebben het gewoon op de OS DVD (Disc version 1.1) staan.

Als je Tiger in de winkel haalt zit er echt geen iLife ’05 bij. Alleen maar in combo met een Mac.

@iMac G5 Ruben
    Valt mee. :innocent:

Bijdrager
    Mendoza
    ”mvdenberg”

Ik heb laatst mijn imac opnieuw geinstalleerd, tijdens de installatie had ik de hardeschijf geformatteerd. iLife 04 is gewoon terug gekomen. Ik hoop (en ga er vanuit) dat iLife 05 aanwezig zal zijn in Tiger.

jullie blijven de CD’s die je bij je iMac krijgt verwarren met een OS dat je straks los gaat kopen. ik vermoedt dat iLife niet bij Tiger in zal zitten. mocht dit wel zo zijn, dan is dat nieuws.

Bijdrager
    AlexdePalex
    ”PureLogic”

Als je Tiger in de winkel haalt zit er echt geen iLife ’05 bij. Alleen maar in combo met een Mac.

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat bij de huidige DVD die bij de mini wordt geleverd, iLife ’05 ingebakken zit.:) Ik zou er in ieder geval vanuit gaan dat iLife ’05 niet bij Tiger zit. Mocht ’t wel zo zijn, dan is dat mooi meegenomen:D

Bijdrager
    DarthMathicus

mag dat eigenlijk nog wel?

bij de installatie van een OS direct audiovisuele programma’s (bv Ilife) installeren?

windows heeft daar nu toch problemen mee met hun WMP standaard mee teinstallen?

Bijdrager
    JeePee

Als je Tiger koopt, kun je iLife ’05 apart kopen, het zit niet bij elkaar in. Maar iMac G5 Ruben, heb je je iMac na de Keynote van Steve gekocht? Dan zou iLife ’05 erbij moeten zitten. Wat heb je er bij zitten? Anders kun je het gratis (alleen verzendkosten) aanvragen.:roll:

Bijdrager
    fistkikker
    ”DarthMathicus”

mag dat eigenlijk nog wel?

bij de installatie van een OS direct audiovisuele programma’s (bv Ilife) installeren?

windows heeft daar nu toch problemen mee met hun WMP standaard mee teinstallen?

Ten eerste heeft Apple geen monopolie zoals M$ dat ze misbruiken om anderen uit de markt te drukken
    Ten tweede mag HP, IBM of wie dan ook WMP bij iedere PC bundelen waar ze het maar bij willen bundelen. Of iTunes, zoals HP doet.

Het gaat er om dat M$ de marktpositie van zijn besturingssysteem niet mag gebruiken om andere software, mediaplayers bijvoorbeeld, of browsers, er door te drukken.
    Een voorbeeldje. Eerst maak je Windows 5 x te duur en dan geef je IE er gratis bij. En dan maak je het zo dat het eigenlijk niet de deinstalleren is. Het gevolg liet zich raden: IE binnen no time naar 95% marktaandeel. Vervolgens breng je nog een versie uit, die op erg veel punten net van de algemeen geaccepteerde standaarden afwijkt. Die afwijkingen publiceer je niet, je maakt wel een programmeertaal (javascript) die je zo maakt dat alleen jouw browser met z’n afwijkingen ‘m 100% goed kan weergeven. De schapen in de markt gebruiken allemaal jouw taal, want dat werkt toch goed op IE? Kijk zo sluit je dus de markt of. Niet netjes.
    En M$ doet dit voor Office (waar is WP? waar is Lotus?), IE (waar is Netscape?), WMP (Real is op sterven na dood) en Server toepassingen (Sun lijkt het op te geven met Solaris, rechtzaken zijn nu gesettled door miljoenen van M$ aan Sun, IBM wed voor de toekomst op Linux, niet meer op AIX). Niet netjes.
    Gelukkig probeert de EU wat te doen aan die laatste twee praktijken…

Bijdrager
    Sbojevets

Als jij recent (dus na het introduceren van iLife’05) een iMac hebt gekocht krijg je bij sommige winkels een kopie mee (legaal) en via de site van Apple kon je voor 19.- euro iLife ’05 kopen als je voldeed aan de criteria! Waar doe je dus zo moeilijk over (als ik uitga van het eerste bericht in dit draadje).

Als Tiger uitkomt dan denk ik niet dat het bij het pakket inzit! Jammer de bammer!

Bijdrager
    Mendoza
    ”Mendoza”
    ”mvdenberg”

jullie blijven de CD’s die je bij je iMac krijgt verwarren met een OS dat je straks los gaat kopen. ik vermoedt dat iLife niet bij Tiger in zal zitten. mocht dit wel zo zijn, dan is dat nieuws.

geen nieuws dus.

Bijdrager
    fistkikker

idd.
    kijk maar in de Apple store.
    Geen iLife 05

Bijdrager
    ReneSegers

Bij de eMac die ik een dik jaar geleden kocht zaten twee installatie DVD’s die Panther installeerde inclusief het hele iLife 04 pakket. Nu heb ik een clean install van Tiger gedaan en ben ik iLife kwijt (stom natuurlijk dat ik ze niet ge-back-up-d heb, maar ja). Ik dacht dat ik vanaf de eMac installatie-DVD’s de programma’s ook los kon installeren (zoals er vroeger bij m’n iBook een aparte CD zat met de programma’s). Niets is dus minder waar; met die twee DVD’s van de eMac kan ik alleen maar programmatuur-herstel doen en niet afzonderlijke programma’s. Ik ben dus officieel eigenaar van een iLife pakket maar word nu gedwongen het apart nogmaals aan te schaffen of illegaal te downloaden.

Of zie ik wat over het hoofd?

Bijdrager
    klaus

ja, je ziet iets over het hoofd:-)

Met een programmatje Pacifier genoemd, kan je ilife halen vanop uw systeemdisks, die zitten namelijk verborgen in pakketjes, maar met bovengenoemde kan je dus perfect ilife herinstalleren!

Veel succes!

Bijdrager
    ReneSegers

Ik heb gezocht, maar niet gevonden. Waar kan ik dat programmaatje vandaan halen?

Bijdrager
    JeePee

Pacifist vind je bij MacUpdate.com en Versiontracker.com, het stond niet goed gespeld en dan is het inderdaad lastig te vinden.:D

Bijdrager
    klaus

woeps idd, sorry :D, ik had die film in gedachten allicht;)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.