10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

Zit er goud verstopt in de Apple Thunderbolt displays?

Waarom denken mensen dat een Thunderbolt display tweedehands 650,- tot 850,- waard is alleen omdat Apple het ding veel te lang verkocht heeft tegen woekerprijzen?

En dan schamen ze zich ook niet om het ding te willen verkopen als; ‘zo goed als nieuw’ terwijl het Thunderbolt-stekkertje oogt alsof de cavia er twee jaar lang knaagplezier aan heeft gehad. ?

Ik ben eens op Tweakers gaan kijken en vergelijken en ik kan beeldschermen met vergelijkbare specs/hardware vinden uit 2014-2015 voor prijzen variërend van 250,- tot 650,- en dan zijn ze nieuw met twee of drie jaar garantie, afhankelijk van de fabrikant.
    Nu begrijp ik ook wel dat je voor Apple producten iets meer moet betalen omdat het beeldscherm mooier oogt op je bureau dan de gemiddelde auto op de oprit, maar kom op zeg. Het beeldscherm bevat eigenlijk gewoon elementen (hardware) uit 2011 en dan zitten er wat typisch fancy Apple fratsen in gestopt waardoor het display alleen te gebruiken is met Apple producten maar dat allemaal samen is nu tweedehands echt geen 650,- waard.

Met 500,- is zo’n monitor, tweedehands, zonder garantie toch wel gewoon betaald in 2016.

Ik word de laatste tijd een beetje bang van Apple fans.

Bijdrager
    LighScan

Zo kunnen we met alles wel beginnen, denk maar aan bvb de Mac Mini, die ondertussen ook al uit 2014 stamt en voor een veel te hoge prijs nog steeds over de toonbanken gaat.

Conclusie: het is maar wat de mens er voor geeft.:wink:

Bijdrager
    Shmoo

Dat is heel iets anders..

Tweedehands koopt je een 2014 Mac mini 2.6GHz (middenmoot) voor ongeveer 500,- of 580,-. Dat is denk ik een hele redelijke prijs zo’n ±200,- minder dan de aankoopprijs op 2 jaar tijd, nu 2 a 3 jaar later zal deze prijs zich een beetje stabiliseren omdat je natuurlijk wel gewoon 5 a 6 jaar uit zo’n machinetje krijgt.
    Een 2012 quad core 2.3Ghz i7 waar mensen hier op OMT altijd zo’n hype over maakte koop je nu ook gewoon voor 400 – 450,- terwijl deze in het begin toen het 2014 model gelanceerd werd ergens 750 – 800,- moeten kosten tweedehands omdat het huidige model gaan quad core meer had en mensen dachten dat je een Mac Pro mini in handen had.

Prima en eerlijke prijzen. De prijzen van de Thunderbolt displays zullen over een aantal maanden ook heel hard gaan dalen tweedehands wanneer duidelijk is dat nieuwe MacBooks niet meer aan te sluiten zijn op deze oude displays omdat ze een USB-C aansluiting hebben.
    Kortom dan heb je een display dat je enkel kunt gebruiken op oudere computers.

Bijdrager
    ro_me

27″ thunderbolt display van Apple. Altijd goed voor gezorgd en nog in perfecte staat, met uitzondering van de thunderbolt kabel, die nog perfect werkt, maar die bij de aansluiting wat los is gekomen (waar eigenlijk alle Apple kabels last van hebben), ik heb er voor de veiligheid wat plakband om gedaan, maar dat was eigenlijk niet nodig. Werkt verder nog zonder problemen.

Hmmm, dit is wat anders als dat de cavia zich 2 jaar op deze kabel heeft uitgeleeft.
    is het niet gewoon een kwestie van vraag en aanbod? Lijkt er namelijk niet op dat je tweedehands heel veel keus hebt in Apple displays, tenminste niet op Tweakers.

Bijdrager
    iMac Lover

Ik werk op dit moment met een 24 inch ips beeldscherm van Philips
    Ik heb hier ongeveer € 250,— voor betaald bij Coolblue
    Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor administratieve toepassingen in Microsoft Office
    Trouwens ik heb een Mac mini i7 quadcore uit 2012 met 10Gbyte ram
    Het heeft in mijn geval niet zoveel nut om een heel duur scherm te kopen, alhoewel ik hier wel naar opzoek ben.
    Om de heel eenvoudige reden, de grafische kaart is van een middelmatige kwaliteit
    Lieden onder ons, die meer dan € 600 voor een old fashioned display vragen zijn een beetje …
    Voordat geld koop je een goede laptop van Asus met een ips panel en Windows 10 er op met een HD reselutie

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Shmoo op 11 juli 2016

Zit er goud verstopt in de Apple Thunderbolt displays?

Waarschijnlijk wel.

Bijdrager
    Shmoo

Ik ben ook niet echt op zoek naar zo’n display maar dacht misschien is het wel leuk/handig.

Ik wil voor 4 september nog een MacBook Air kopen en aangezien de kans heel erg klein is dat elke Mac die geproduceerd wordt na deze datum nog ondersteuning zal hebben voor dit type Thunderbolt display dacht ik eens kijken of iemand zo’n ding verkoopt.

Bijdrager
    Buzz

Kortom, je wordt blijkbaar een beetje bang van jezelf.

Bijdrager
    Elduderino

Tja, zo kan je blijven klagen, het is ook maar net wat de gek er voor vraagt en geeft. Dat is standaard op marktplaats. Een VW Golf is ook altijd te duur betaald.
    Ik moet zeggen dat het erg fijne schermen zijn als je een Mac hebt en ik zou hem niet snel om willen ruilen voor een ander.
    Het is ook maar net wat iemand wil besteden. De 1 geeft graag aan dit spul wat meer geld uit, jij schijnbaar niet.
    Intussen is het scherm wat gedateerd en is het hoog tijd voor een nieuwe opvolger, zodra die komt dan zullen de prijzen van de oude schermen ook wel zakken.

Bijdrager
    Wauters

Feit dat jij 5 jaar na lanceringsdatum nog bereid bent om één aan te schaffen bewijst dat dit een super product was/is.
    Je mag ze ook niet vergelijken met andere displays zonder docking station features.
    Zoek maar eens een andere display die
    -375 cd display
    -camera
    -microfoon
    -Gbit Ethernet
    -50W luidsprekers
    -Powered USB’s
    -Thunderbold
    -Firewire
    -Magsafe
    heeft
    EN
    er nog eens goed uit ziet
    EN
    geen gedoe met kabels.
    Sorry maar 1000€ is de prijs en goeie producten dalen niet snel in prijs.

En als je dan toch dezelfde display wil, neem dan deze https://nl.hardware.info/reviews/4970/iiyama-prolite-xb2779qs-review-bijzondere-wqhd-monitor
    Deze heeft hetzelfde IPS paneel als de ATD.
    Neem er een docking station, Apple magsafe lader, webcam en speakers bij en je zit ook aan 1000€.:-)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.