29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    error

Zijn wij “Gossips”?

Ik heb het dan over Gadget Obsessed Status Symbol Infatuated Professionals (Gossips)

ANP:

Een moderne Britse kantoorbediende heeft een iPod en minstens twee mobieltjes, een voor zakelijke gesprekken en een voor de sociale babbel. (…) Dat blijkt uit een woensdag gepresenteerd onderzoek. Het Britse wervingsbureau Office Angels bedacht voor deze moderne werknemers een nieuwe, enigszins sarcastische naam: Gossips (Gadget Obsessed Status Symbol Infatuated Professionals). (…) Ook wordt er relatief veel geld uitgegeven aan koffie, zelfs als de drank gratis op het werk wordt verstrekt.

http://www.volkskrant.nl/anp/anp_kunst/article339645.ece

Nu drink ik geen koffie… maar ik zit dit bericht wel te tikken op een nieuwe MacBook met bijpassende Wireless Mighty Mouse met een deuntje op de achtergrond afkomstig van de iPod (5e generatie, 60 gb).

Moderator
    unSOUND

Ik ben dan een GOSSI, zonder de P. Ik gedraag me namelijk vooral thuis zo…

Inactief
    Anoniem

Uiteraard zal de gemiddelde gebruiker ‘nee’ zeggen, because they’ll be damned dat ze zich in een stramien cq. hokje laten plaatsen. Dat neemt echter niet weg dat velen het wel zijn;)

Bijdrager
    Rickje

Mobieltjes vind ik echt ontzettend kl*tedingen. :P

Kost bakken met geld, onder andere daarom…

Bijdrager
    pepe

Hmm… Heb maar 1 mobieltje, geen iPod, een PowerBook van 6 jaar oud en ik drink geen koffie…

Nee dan maar?

Moderator
    unSOUND

• 1 mobieltje ( maar wel een grote )
    • 3 Macs
    • 3 iPods
    • Cafeïne verslaving

Ik voldoe aan de eisen. Alleen loop ik er buiten en op mijn werk niet echt mee te koop, dus dat “Status Symbol Infatuated” gedeelte wordt dan een beetje lastig… als je alleen thuis bent valt er immers weinig te patsen.

Bijdrager
    ommer_76

unSOUND, waarom 3 iPods, als ik vragen mag? Is het echt, eentje voor het strand, eentje voor uitgaan (?), eentje voor dagelijks gebruik?

Moderator
    unSOUND

De ene gebruik ik altijd, de andere is een oudere voor reserve, en eentje die mijn vriendin af en toe mee neemt…

Bijdrager
    hansenonline

moeten de telefoons en de andere gadgets nog werken?
    zo nee:
    2 palms
    4 telefoons
    2 macs
    1 ipod
    1 esspresso machine + bonenemaler.

Bijdrager
    GoingStrong

1 laptop
    1 powermac
    1 dell pc
    1 gsm
    1 lcd tv
    1 harddisk/dvd recorder
    1 senseo
    geen iPod
    geen draadloze muis
    geen digitale camera (meer)

Tja …. ik heb NEE gekozen. Want ik ben niet gadget-obsessed.
    Koop het alleen als het nut heeft voor me.

Bijdrager
    ommer_76

@ unSOUND, ik zie het.

OnTopic. Ik val er behoorlijk buiten geloof ik. Met een oude G3 iBook en een Mini G4 (en sinds dit weekend een digitale camera), maar verder niets, kom ik niet door de kwalificaties heen. Maar of ik dat jammer vind… :|

Bijdrager
    PietjePuk

1 gsm (koop slechts een nieuwe wanneer de andere kappot is)
    1 iPod (koop slechts een nieuwe als de oude te weinig capaciteit heeft)
    1 iMac
    1 MacBook Pro (binnenkort)
    1 Digitaal fototoestel

Mss ben ik wel een beetje een gadgetfreak maar 2 apparaten van één iets zal ik nooit kopen.

Bijdrager
    vogel

Nokia? Check.
    Laptopje? Check.
    iPod? Check.
    Digitale camera? Check.
    Koffie? Check, maar geen Senseo.
    Wifi? Nope.
    Tomtom? Nope.
    Stappenteller? Nope.
    Blackberry? Nope.
    Powerball? Nope…

Wat heeft die koffie er eigenlijk mee te maken? Sinds wanneer is koffie een gadget?

Bijdrager
    Xigh

Owh mag graag gadgets kijken enzo, maar m’n financiele situatie laat het niet toe daadwerkelijk een GOSSI te zijn. Verder doe ik niet aan koffie, ranzige bende… al stoot ik hiermee een hoop mensen tegen het hoofd vermoed ik.

Bijdrager
    Rik H.

Ik geloof dat ik in het hele rijtje alleen een mobiele telefoon (3310), een koffiezetapparaat en digitaal fototoestelletje heb.

@Xigh
    , over die koffie moet je niet inzitten. Ieder zijn of haar meug. 8)

Bijdrager
    roblemmen

Vogel dat is blijkbaar een kenmerk van deze mensen.:)
    • Mac Mini
    • 2 mobieltjes
    • iPod Shuffle
    • Digitale Camera (Kapot :()

Ik heb geen last van de koffieverslaving, en verder is het aantal gadgets nou weer niet datgene waar ik status aan probeer te ontlenen.

Geen GOSSIP dus?

Bijdrager
    Freek.

Gossips (Gadget Obsessed Status Symbol Infatuated Professionals)

Ik geloof dat ik dan alleen een ‘P’ ben. En ik werk graag met goed, prettig en betrouwbaar gereedschap. Zowel uit als thuis. En ik heb geen Gadget-verzameling.

Bijdrager
    Xigh
    ”Freek.”

Gossips (Gadget Obsessed Status Symbol Infatuated Professionals)

Ik geloof dat ik dan alleen een ‘P’ ben. En ik werk graag met goed, prettig en betrouwbaar gereedschap. Zowel uit als thuis. En ik heb geen Gadget-verzameling.

Naja laat ik me dan hier maar bij aansluiten, ik heb alleen wat ik nodig heb. M’n telefoon heeft wel een overdosis aan functies (ook al is ie oud), ik gebruik ze wel allemaal. M’n mp3 speler is 20 gig en is gewoon gemaakt om het geluid zo goed mogelijk weer te geven en kan opnemen (met mic en digitaal). Beide gebruik ik zeer regelmatig. En dan is er nog de laatste, namelijk een Mac Mini 1.42ghz 1gig ram en een 21 inch Studio display (de CRT) allebei heb ik nodig voor m’n opleiding, de CRT was het beste voor deze prijs (50 euro) en de Mac Mini is welliswaar een beetje langzaam voor wat ik soms doe, maar hij voldoet.
    Je bent pas Gadget Obsessed als je vanalles hebt wat je niet nodig hebt maar het gewoon cool vind.

Bijdrager
    GoingStrong

@ Xigh: lees even het artikeltje door waarmee dit topic begon. Daarin staat de koffie vermeld. :o

Bijdrager
    sally

Zijn er ook nog mensen die net als ik, geen mobieltje hebben en er ook nog nooit een gehad hebben?

Moderator
    unSOUND

Ja hoor.

Bijdrager
    sally

Goh, best wel veel nog.. :)

Bijdrager
    Elstar

Ik ken wel veel mensen die lang hebben geroepen dat ze nooit aan een mobieltje zouden beginnen. Ook ik. Maar uiteindelijk hebben ze allemaal hun ziel aan t-Mobile verkocht.

Koffieverslaving: check (hoewel ik het meestal bij filterkoffie houdt, dus ik geef er niet veel geld aan uit).
    iPod: check
    2 mobieltjes: nee. Eentje, tegen wil en dank.
    Wel twee computers (iMac en iBook)

Moderator
    unSOUND

Ach, en dan heb je nog die mensen die eigenlijk geen mobieltje zouden mogen hebben…. Zoals mijn opa, die er 2 jaar geleden eentje heeft gekocht, maar nog steeds niet weet hoe je hem überhaupt aan zet.

Bijdrager
    MicMac

welll 1 x mobiel ericson sony, 2x pismo anno 2000 en 1 iPod anno 2005 en een 300 gb LaCie (anno 2006)maakt nog geen Gossip.. dach ik zo…:P

Bijdrager
    PietjePuk

Waarom heeft iemand in godsnaam 2 gsm’s nodig? (behalve de mensen die ze gebruiken voor werk of privé).

Bijdrager
    nietorigineel

1x CCAT:C (Coolste computer aller tijden: Cube)
    1x CCIAT:iP1G (Coolste collectors item aller tijden: iPod 1G)
    0x TM (troepmobieltjes)
    1x OLDC (Olympus digitale camera)
    2x LS (leuke speakers, Pro speakers, JBL Duet 2.0)
    1x MP (MacPlus, uitstekende staat, volledig werkend)

Ik ben best wel gadgetfreak en loop er graag opvallend mee rond, en ik wil al tijden een nieuwe iPod! Nou ook nog geld… :(

Bijdrager
    @iMen

even over die telefoons: ik heb in 1 jaar 5 telefoons gehad:)
    – een oude van mn opa
    – een anderen oude van mn opa, die in de was is gegaan:cry:
    – een oude van mn moeder
    – een goedkope van 30,- met 20,- beltegoed. Die heeft de was wel oveleeft:D de nieuwste telfoons zouden dat niet meer doen:D
    en nu een oude van mn neef, die het heel goed doet:D

ik heb een shuffle, en een nano.
    ik heb 1 iMac
    en ik ben niet verslaafd aan koffie, en ik drink het ook niet
    nee, geen Gossip denk ik:)

Bijdrager
    GIJay

Ik geef, als zeg ik het zelf, veel te veel geld uit aan dergelijke spullen… heb dan ook te veel gadgets in mijn ogen.

En ipv koffie is het hier guarana.. iets wat hier in de buurt niet zo goed te krijgen valt.

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.