13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    MDF

Zijn knoppen of tabbladen mogelijk in Dock ?

Ik ben op zoek naar een handige programma launcher om in de Dock te gebruiken.

Bedoeling is om:

A) De dock klein en overzichtelijk te houden en niet vol te proppen met tientallen icoontjes van diverse programma’s.

B) Ook effectief een launcher te hebben zoals de standaard dock-icoontjes. Voorbeeld: sleep een bestaande html-file op het icoontje van dreamweaver in de dock en dreamweaver start op en de html wordt geopend. Ik wil niet eerst programma op starten en dan pas de file openen.

Vroeger (heel vroeger) in OS9 kon je in een map aangeven of je de weergave ervan wou hebben met iconen, lijst of knoppen. Ook kon je de map dan aIs een tabblad op je bureaublad zetten. Ik zoek zoiets of de “knoppen” versie van een map maar dan voor Panther.

Ben ik te veeleisend ? :innocent:

Hoe open jij programma’s ?

Bijdrager
    dada1958

Een programma zal toch eerst op moeten starten voordat het een bestand kan openen 8)
    Verder kun je mappen naar de dock slepen…
    Een andere (aanvullende) optie is een ander navigatietool zoals Launchbar of Quicksilver.

Bijdrager
    MDF

Thanks dada1958 voor je reactie. :-)

Uiteraard moet eerst het programma starten voor het bestand zich opent, maar dat was met “knoppen in OS9” toch ook zo. Zelfs in Panther zo met de gewone applicaties in de dock.

Wat ik bedoel is gewoon bestand op een programma slepen en dat dan het programma zich opent… Alleen wil ik hiervoor niet telkens de programmamap openen om dit te doen.

Kan Launchbar of Quicksilver dit wel ?
    Of iemand ervaring met andere tools ?

Bijdrager
    Pier

al geprobeerd om twee keer op een bestand te klikken?

:wink:

Bijdrager
    ferdi

mdf,

ik geloof niet dat ik jouw probleem begrijp, de dock is toch de ultieme knoppen balk, ik had op os9 ook wat jij bedoelde, was idd dan ook een soort dock, maar deze dock is toch geweldig?, en je kan ook files op een programma gooien die die dan meteen dat programma opstart.

ik snap geloof niet wat jij er nog beter aan wil hebben….:?

Bijdrager
    jay03

Ik heb een map in mn dock met al aliassen naar alle programma’s die ik gebruik, en dan de programma’s die ik vaakgebruik zoals safari/msn/itunes/word/entourage/poisened etc gewoon in dock.

Bijdrager
    4iam

Documenten folder met alle subfolders in dock.
    Applicaties folder (of alias folder met favorieten) in dock.
    Als je een bestand wil openen rechter muisknop (of control click) en dan “open with”
    geen gesleep en zo min mogelijk tijd.

Bijdrager
    MDF

Bedankt voor jullie reacties !

Het wordt denk ik een map met aliassen van programma’s in dock en ook rechtsklikken voor “open met”.

Ik weet uiteraard dat je 2x op een bestand moet klikken om te openen, maar dan hij opent hij bv Voorvertoning of Quick Time voor een JPG bestand, terwijl ik wou werken in Photoshop. Vandaar dus bedankt met de tip voor het rechtsklikken…

Groetjes – MDF

Bijdrager
    Pier

dat kan je makkelijk aanpassen: bestand selecteren, appeltje – i, daarna bij “open met” het juiste programma selecteren en “wijzig alles” aan klikken. Voortaan worden die bestanden dan met jouw toegewezen programma geopend

Bijdrager
    Bliss

dat kan je makkelijk aanpassen: bestand selecteren, appeltje – i, daarna bij “open met” het juiste programma selecteren en “wijzig alles” aan klikken. Voortaan worden die bestanden dan met jouw toegewezen programma geopend

Inderdaad, werkt zeer goed.

Als programm/file launcher ben ik zeer tevreden over launchbar. Het is heel erg nauwkeurig in te stellen wat er wel en niet in de lijst moet staan. Zeker een aanrader als je niet je hele dock vol wil hebben met iconen.

Hier info en download

Bijdrager
    dada1958

Quicksilver is een freeware alternatief voor Launchbar, weliswaar nog beta, maar ik vind het nu al geweldig 8)

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22549
    http://www.macupdate.com/info.php/id/13260

Bijdrager
    Tomaat

Ik gebruik zelf deze methode/workaround.

Met dit AppleScript krijg je rechtboven de Finder balk..of hoe dat ding ook heet..een knopje, waar als je op klikt een menu uit verschijnt met allemaal aliassen naar applicaties. (Die moet je d’r wel eerst inzetten offcourse;) )

Werkt erg prettig:)

Bijdrager
    boerke

How about dragthing?
    http://www.versiontracker.com/php/search.php?PHPSESSID=52578fd6d23074876b6b2f53284ad29b&mode=basic&action=search&str=dragthing&plt%5B%5D=macosx&x=13&y=8

zou eigenlijk de dock moeten vervangen, maar is er ook naast te gebruiken.

= launcher
    = klein te houden als je wilt
    = tabbed

werkt ook nog na de evaluatietijd!

Groet

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.