5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bare_nature

Zijn kleurcodes in Aperture populair?

Hallo,

Zoals een aantal onder jullie wellicht weten, ben ik bezig met het ontwikkelen van iPad applicatie Tagalicious die toelaat om je foto’s op je iPad te raten om nadien die ratings terug te syncen met Aperture.

Er is echter ook een manier in Aperture om gebruik te maken van kleurcodes, gelijkaardig aan de manier waarop je kleurcodes aan folders in de Finder kan geven. Zelf gebruik ik deze functie echt niet (in Aperture), maar ik vroeg me af of er op het forum fervente aanhangers zijn van dit systeem (en eventueel hoe je dit systeem gebruikt)?

Bart

Inactief
    Anoniem

Ah, ja ik gebruik regelmatig de kleurcodes binnen Aperture.
    Bijvoorbeeld voor het selecteren van proofings. Bv. Als een 4 ster foto door een klant wordt afgewezen, of als deze nog een speciale extra bewerking nodig heeft.

Bijdrager
    bare_nature

Interessant. Je gebruikt ze dus eerder om je workflow te stroomlijnen dan echt om je beelden te sorteren. Bedankt voor je reactie.

Bart

Bijdrager
    Ir.Bob

Ook ik gebruik ze om m’n workflow te stroomlijnen. Ik gebruik rood, oranje en geel als ik vind dit er nog gepoetst moet worden aan de foto. (rood betekend echt photoshop werk, oranje is meer dan alleen kleurtemperatuur en exposure, maar geen photoshop werk). Ik hang er een grijs label aan als ik een foto in B&W wil veranderen.

Verder heb ik een set Applescripts in gebruik waarmee ik kleurcodes kan gebruiken samen met InDesign. Mijn foto’s worden paars als ik ze in een InDesign boek heb geplaatst. Of ik kan vanuit InDesign een andere kleurcode aanwijzen. Als bijvoorbeeld B&W beter past in het ontwerp, gooi ik er een grijs label op.

Blauw gebruik ik als ik mijn foto in de toekomst nog ergens wil gebruiken, bijvoorbeeld plaatsen in een boek of posten op Flickr. Voor groen had ik ook nog wat verzonnen, maar dat weet ik nu even niet meer.

Bijdrager
    bare_nature

Bedankt voor je reactie, Bob. Je idee om met AppleScript te werken is al meer geavanceerd en klinkt alleszins erg nuttig als je alles een beetje georganiseerd wil houden.

Bart

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.