17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

Zijn iPods op Schiphol “taxfree” voordeliger??

Wie weet of iPods op Schiphol “taxfree” voordeliger zijn, als je reist buiten de EU?
    En zo ja – scheelt het veel? Heb je wel gewone garantie en kan je bij problemen bij de dealer in Nederland terecht??

Bijdrager
    Steff

Na mijn weten betaal je geen BTW maar wel weer invoerrechten. Lijkt mij dat je niet veel goedkoper uit zult zijn.

Bijdrager
    wout3r

Ligt er aan welke iPod je neemt. ’t kan je op z’n hoogst iets van 100 euro schelen denk ik?

Bijdrager
    marcobrazil

nee, niet goedkoper dan bijv bij mediamarkt.
    ik reis veel en woon in het buitenland,voor mij was het goedkoper om bij mediamarkt te kopen en via global refund de btw terug te claimen.
    Dan heb je en een lage prijs en de btw eraf.
    op schiphol tax free is dat niet mogelijk en de prijs is zelfs taxfree niet lager dan bij mediamarkt…

Bijdrager
    Xigh

De kosten om op Schiphol een winkel te hebben zijn vrij hoog. Doordat veel mensen op Schiphol in een goeie stemming zijn omdat ze op vakantie gaan ofzo kopen ze impuls aankopen. Zeker omdat ze in de veronderstelling zijn dat het op Schiphol goedkoper is omdat er geen btw betaald hoeft te worden. Maar ze rekenen dus gewoon hun kosten en misschien ook nog wel meer gewoon door want mensen kopen toch wel.
    Garantie is hetzelfde, je aankoopsbewijs is nog steeds nederlands.

Bijdrager
    passenger

Prijzen liggen iets lager dan de adviesprijs die door de meeste winkels gehanteerd wordt op een aantal modellen. Prijzen binnen en buiten EU zijn hetzelfde, door de zogenoemde ‘See Buy Fly-prijzen’. Garantie is overigens beter, gegarandeerd twee jaar wereldwijd.

@woopz: 100 euro red je bij lange na niet…

@Xigh
    : Over de kosten heb je helemaal gelijk, over garantie zit je mis, zie boven.

Noot: Ik werk er, dus nadere vragen kan ik best beantwoorden. Prijzen weet ik net effe niet uit het hoofd, vanwege de recente prijsverlagingen van Apple, verkoop iPods af en toe, doe meer camera’s… En anders even informeren via [email protected]:wink:

Bijdrager
    Oppie
    ”woopz”

Ligt er aan welke iPod je neemt. ’t kan je op z’n hoogst iets van 100 euro schelen denk ik?

En dan vraag ik me af: hoe kom je aan dit getal?
    Lijkt mij een staaltje van ik-weet-niks-maar-roep-maar-wat gedrag…:x

Bijdrager
    MacAanZee

Ik dacht dat de prijzen van de iPods (voor nieuwe modellen) binnen Nederland overal gelijk waren, OOK bij de Mediamarkt of bijvoorbeeld BCC. Hooguit worden dacht ik verouderde modellen (iPod Photo etc) wel eens goedkoper verkocht?

Is er niemand die wel eens een iPod gekocht heeft op Schiphol? En invoerrechten, ja – dat is maar hie je het bekijkt.

Bijdrager
    yvanp

Kan je de invoerrechten niet omzeilen door de ipod direct uit de verpakking te nemen en te doen alsof je die al bij je had?

Bijdrager
    MacAanZee

Inderdaad, dat bedoel ik. Maar het gaat mij daarom dus om de aanschafprijs op Schiphol. weet iemand of die lager is dan het normale bedrag zonder BTW? Omdat ik een mediabedrijf heb, kan ik die BTW toch al aftrekken voor de belasting. Maar ik ben benieuwd of er dan nog korting is.

Ik weet dat de “taxfree” binnen Europa al niet meer bestaat, maar daarbuiten nog wel.

Bijdrager
    macker
    ”passenger”

Prijzen liggen iets lager dan de adviesprijs die door de meeste winkels gehanteerd wordt op een aantal modellen. Prijzen binnen en buiten EU zijn hetzelfde, door de zogenoemde ‘See Buy Fly-prijzen’. Garantie is overigens beter, gegarandeerd twee jaar wereldwijd.

passenger geeft het verlossende antwoord.

Bijdrager
    AppleFlap

Ik ga naar de VS, ik denk erover daar een iPod te kopen, is mooi 30 euri’s goedkoper :).

Bijdrager
    on_fire

Ja die shops zijn echt niet goedkoper soms ook duurder dan in de gewone winkel. En de dienst na verkoop is echt niet goed. Ik had ooit een lampje gekocht op schiphol ik was dacht ik demijne vergeten. Dat lampje was dus direct kapot, gelukkig had ik mijn lampje toch terug gevonden in mijn backpack. Ik stuurde het op hoorde er meer als een half jaar niets van. Opeens kreeg ik een pakje toegestuurd met een nieuw lampje.

Dus mijn raad koop niets electrisch op de luchthaven als het kapot is……..

Bijdrager
    MacAanZee

Maar DAT geldt dan niet voor Apple producten omdat daarvoor gewoon de Apple garantie geldt. Alis het wel wat prettiger als je (zoals ik tot nu toe altijd toe) alles bij dezelfde dealer koopt. Dan krijg je toch wat extra service omdat ze je kennen.

Bijdrager
    Victor88

Zijn niet goedkoper en soms zelfs duurder en je hebt er bijna nooit aanbiedingen.

Bijdrager
    jay.eye.em

@ AppleFlap: Ik ben deze week terug gekomen uit de States, en mijn broer heeft daar een MacBook gekocht, en ik een iPod. We konden gebruik maken van de korting na de mail-in rebate, hebben in totaal $180 gespaard:lol: Ik heb het zelf ook nog opgezocht, het verschil met een 5th generation iPod in de States en in ons eigen Nederland is zo’n 80 euries hoor :wink:

Bijdrager
    MacAanZee

In The States is het goedkoper, omdat daar geen BTW is, dat zie je al in de US Apple Store.
    EN ook tussen verschillende Europese landen is er nog een aardig verschil. Ik dacht dat bijvoorbeeld Belgie, Italie en Frankrijk duurder zijn, – bij de Apple Store. Maar dat komt door verschil in belastingtarieven. Maar daar ging het me dus even niet om.
    Ik zie het wel op Schiphol en anders na The Holidays gewoon weer naar Macsupport…..!!!!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.