13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

Zijn internetproviders vergelijkbare bedrijven als telefoonproviders?

Kun je met die gasten ook onderhandelen over een nieuw contract zoals dat bij je mobiele telefoon kan?

Ik bedoel ik zit al bij Ziggo sinds dat het nog At Home (groen bedrijf) heette, daarna werd het allemaal heel fancy @Home (rood bedrijf) en daarna Ziggo (oranje bedrijf) dus dat zijn heel wat jaren maar ik heb nooit mijn abonnement laten aanpassen, wel hebben ze mij eens een keertje gebeld een jaar of twee geleden of ik een Plus pakket op mijn TV wilde hebben en dat klonk toentertijd heel aantrekkelijk maar nu blijkt dat ik daar helemaal niets mee kan want mijn TV ontvanger en modem zijn nog uit de tijd dat het bedrijf groen was.

Werkelijk ik vind het eigenlijk best onbeschoft dat ze mij €78,86 p/maand laten betalen voor Internet, TV en Telefoon terwijl ik amper gebruik kan maken van hun diensten. Telefoon heb ik dus al vanaf het begin schijnt, maar nog nooit gebruik, ik zou niet eens weten hoe dat werkt digitaal bellen over het internet.
    Het TV Plus pakket dat ik er dan nog extra bij heb daar zou je TV Gemist ( soort uitzending gemist ) mee te kunnen ontvangen en films bestellen/bekijken maar van die functies kan ik helemaal geen gebruik maken omdat mijn TV ontvanger veelte oud is, dat kastje is nog heel klein en van Nokia kun je nagaan hoe oud dat moet zijn.

Ik vind het niet prettig wanneer bedrijven je maar aan het lijntje houden en je laten slapen en betalen voor diensten die je helemaal niet gebruikt. Het is toevallig dat ik gisteren eens voor het eerste ingelogd was in ” Mijn Ziggo ” om wat in de instellingen te regelen anders had ik nooit geweten dat ik zoveel meer betaal dan andere mensen of mogelijk nieuwe klanten.

Kun je onderhandelen met die gasten over een mogelijk nieuw contract/verlenging als bestaande klant want ik zie op hun website dat het Alles-in-1 -Plus pakket dat ik heb 55,- p/maand kost terwijl ik nu veel meer betaal dan het aller duurste abonnement op de website.
    https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/

Ook aangezien ik telefoon nog nooit gebruikt hebt en ook in de toekomst niet wil gaan gebruiken zou het veel beter zijn dat ik kies voor een heel ander pakket zoals TV + Internet, i.p.v Alles-in-1. Eigenlijk zou ik dus gewoon het aller snelste internet kunnen nemen en nog steeds geld besparen maar ik wil natuurlijk ook zeer zeker een nieuw modem en digitale TV ontvanger want ik wil ook wel eens TV in HD kwaliteit in 2014.
    https://www.ziggo.nl/#producten/tv-internet/

Bijdrager
    computer space

Ik heb heel simpel 20/2Mbit van Online 30€/maand incl onbeperkt bellen incl T-mobile mobiel en ik vind dat prima. Lekker goedkoop. TV interesseert me helemaal niks. We hebben digitenne free-to-air en NPO.nl/uitzendinggemist, en dat is ruim voldoen voor ons. En op 20 mbit trek ik nog steeds een 10GB MKV in 2 uur binnen.

Bijdrager
    Frank Visser

bellen via het internet heet voice over ip (VOip), dan heb je volgens mij geen bel abbo daarnaast nodig, wel moet je dit afsluiten en een geschikte modem hiervoor hebben geloof ik. Daar zit dan weer een tel. nummer aan gekoppeld. Precies weet ik het niet, maar hiervan maken wij gebruik op stage.

Over het onderhandelen, je ziet vele verschuivingen van klanten in de telecom en internet business. Ze willen je graag houden, bij telecom bedrijven kan je er vrij gemakkelijk al 15 – 30% afkrijgen. Wellicht moet dit ook zeker lukken voor internet/bellen/tv. En natuurlijk is het van de zotte dat je meer betaald dan nodig is. Vreemd dat ze je daarover niet bellen. Maak een slapende hond niet wakker denken hun. Tevens als je er al zo lang zit, kan je ook opzeggen en dat andere abonnement afnemen. Dus kunnen ze het jou ook omzetten, bel ze, Spreek van schande dat ze je niet bellen dat het stukken goedkoper kan, en zeg dat je er niet van gediend bent en laat ze ter plekke, of je binnen 1 dag terugbellen voor een speciaal aanbod, anders vertrek je. Als je dat zegt, weten ze dat je het serieus meent, omdat je zo direct overkomt. In vele gevallen heb je beet.(y)

Moderator
    Mac Daddy

Ik zal in eerste instantie gewoon eens met ze bellen. Kijken wat ze uberhaupt aan te bieden hebben.
    Ik heb bij Xs4all gewerkt en hoewel er vaak acties waren om nieuwe klanten te krijgen, hadden ze ook regelmatig acties voor bestaande klanten. Ik heb niet op de verkoopafdeling gewerkt, dus weet niet of er te onderhandelen valt bij providers. Wel weet ik dat er weleens een uitzondering werd gemaakt als mensen een oud abonnement hadden en geadviseerd werd een nieuw abonnement te nemen, maar dan wel meer moesten gaan betalen. Xs4all wilde weleens een uitzondering daarin maken.

Ik heb geen ervaring met anderen, maar 1 ding raad ik aan. Probeer het sowieso.

Daarnaast nog een tip. Je mobiele abonnement kijk je om het jaar of 2 jaar naar om. Omdat je een contract had of je wil een nieuwe telefoon. Beschouw je internet en dergelijke ook zo. Je krijgt meestal een jaar abonnement. Daarna ben je weer vrij om rond te gaan kijken. Xs4all geeft altijd een modem in bruikleen, daar tegenover staat een contract verlening van een jaar. Er waren zat mensen die gewoon elk jaar hun contract verlengen, zodat ze een nieuw modem krijgen. Hierdoor blijf je met je apparatuur gewoon bij de tijd.

De ontwikkeling van modems en routers gaat tegenwoordig niet meer zo rap als Smartphones, maar ik raad zeker aan om eens in de zoveel jaar de boel eens na te kijken. En met Settopboxen is dat ook zeker aan te raden. En kijk gewoon wat er nu in je abonnement zit en wat je er nou eigenlijk van gebruikt.
    Als ik jou was, zou ik ook zeker die telefonie dan opzeggen.

Als je al die jaren vind dat je teveel hebt betaald, dan zal een provider in eerste instantie zeggen dat je daar naar had moeten kijken. Ik adviseer niet om als een boze, schreeuwende lul aan de telefoon te gaan schieten, want mijn ervaring is daarmee dat je echt niet wordt geholpen.
    Omdat je inmiddels allang niet meer aan een contract zit, heb je altijd nog een troef. Je kan overstappen naar een ander. Dat vinden providers nooit leuk om te horen.:wink:

Bijdrager
    KarelWillem

Het klinkt wel enigszins, dat je je een hoop hebt laten aanpraten.
    Je bent een makkelijke klant blijkbaar.:)

Normaal gesproken wordt nieuwe apparatuur ook gewoon gratis beschikbaar gesteld, zeker als de abonnementen daarop aan moeten sluiten.
    Ik denk dus dat zowel jij als je provider nogal gemakzuchtig zijn geweest.

Het is gewoon simpel een kwestie van opbellen, zeggen wat je in je pakket wilt hebben en hoppa… tientallen euro’s verschil.

Bijdrager
    madcat

Het onderhandelen gaat vooral goed als je opzegt, je krijgt dan opeens alle ruimte.
    Mijn advies is, gewoon je account opzeggen en overstappen naar de concurent.
    Het zou me niks verbazen als je opeens maar de helft hoeft te betalen als je met een jaar verlengt.

Echter als je glasvezel kan krijgen zou ik ook daatwerkelijk overstappen, het is veel beter en je hebt geen last meer van de oplichters van ziggo.

Inactief
    Anoniem

Bij Ziggo kan je zelf, per maand, je abonnement wijzigen of opzeggen. Ik zie het probleem dus niet zo. Je kan dat regelen via Mijn Ziggo. Je kan ook, als Ziggo-abonnee, gratis 1200 bellen. Ook via Twitter, @ziggowebcare kan je snel in contact komen met Ziggo. Men reageert over het algemeen adequaat.

Het feit dat je dus al vrij lang aan een abonnement vastzit wat misschien wat te zwaar voor je is of waar je zaken niet van gebruikt, ligt dus voornamelijk aan jezelf en niet aan Ziggo. Net zoals bij verzekeringen, neem ik ook regelmatig mijn provider onder de loep en neem bij twijfel contact met ze op. k

Bijdrager
    makasa

Dat je nu pas reageert op iets wat je al lang niet gebruikt. Had je al lang kunnen aanpassen. Je weet toch waarvoor je een abonnement neemt. Bijzonder. Ik zou zeggen neem alleen een abonnement voor wat je nodig hebt. Klinkt logisch toch.

Bijdrager
    Shmoo

Jongens bedankt voor het reageren ik ga even op papier zetten wat ik nodig denk te hebben en dan ga ik ze eens bellen zoals Frank aangaf.

Kijken wat ze voor mij kunnen doen en of ze een mooie aanbieding kunnen maken voor de tijd dat ik al klant ben ( eerste generatie ) en voor de diensten die ze me wel hebben laten betalen maar die ik niet kan gebruiken.
    Als de aanbieding mij niet bevalt dan kan ik nog altijd overstappen naar een andere aanbieder. Wel heb ik al online bepaalde vergelijkingen gedaan en de snelheid van het internet die ik nu bij Ziggo heb krijg ik nergens anders zelfs niet voor een meerprijs, glasvezelverbinding is ook nog niet in mijn omgeving.
    Televisie is wel overal goedkoper, dus uiteindelijk als ik goedkoper zou willen ( waar het niet om gaat ) dan kan ik voor de helft van de prijs die ik nu betaal dezelfde diensten en beter krijgen alleen met minder snelheid op het internet. :S

Inactief
    Anoniem

De aanbiedingen die Ziggo kan doen, vind je op hun abonnementen pagina.

Bijdrager
    Shmoo

@THX-1138,

Bedankt dat je de tijd neemt om hier te posten maar je leest niet wat er in dit topic geschreven wordt en waar het probleem zit.

Ik heb de HARDWARE niet om gebruik te maken van hun diensten, ik betaal dus al jaren voor diensten zoals Interactieve HDTV, TV Gemist en TV Ondemand terwijl ik die diensten helemaal niet kan ontvangen omdat mijn modem 8 jaar oud is en mijn TV ontvanger waarschijnlijk 7 jaar oud is, die is nog van Nokia kun je nagaan.

En dat allemaal terwijl ik dacht dat ik wel HDTV had want ze hebben mij anderhalf jaar geleden gebeld of ik TV Extra Plus wilde aanschaften voor 15,- p/maand met al die features en nog veel meer content terwijl de verkopende partij natuurlijk had moeten weten dat ik daar helemaal niets mee kan zonder de benodigde (nieuwe) hardware.

Dit topic gaat niet over waar ik het alle beste voordeel kan halen want als ik niet had ingelogd op ” Mijn Ziggo ” en nooit de prijzen had gezien op de website dan had ik over 5 jaar nog steeds die 80,- p/maand overgemaakt zonder dat ik geweten had wat deze dienste nu allemaal inhouden.
    Blijkbaar kunnen ze mij wel bellen wanneer ze nieuwe producten of diensten /aanbiedingen hebben en ik 15,- p/maand moet betalen maar wanneer ik 6 jaar lang 5,- p/maand betaal voor telefoon terwijl ik nog nooit 1min. gebeld hebt dan gaat er schijnbaar binnen dit bedrijf geen enkel lampje branden of laten ze je moedwillig slapen. Ze hadden me ook kunnen bellen en zegge, zullen we die 5,- van de telefoon eens ergens anders bijstoppen zodat je wel een product krijgt waar je gebruik van kunt maken.

Verder…

Bijdrager
    Frank Visser

Schrijf voor jezelf even op wat je zou willen afnemen bij je huidige provider en wat dat dan gaat kosten.
    Je sprak dat je nu bijna 80,- per maand betaald, en nu een beter abonnement beschikbaar is voor 55,- per maand.

Bel ze op en spreek van schande zoals ik gister al aangaf. Druk ze voor hun neus dat je 25,- per maand goedkoper uit kon/kan zijn.
    geef ze maximaal 1 etmaal de tijd en kans om jou een passende aanbieding te doen, ook omdat je al zolang klant bent en ze je (express) teveel hebben laten betalen. Ze kunnen heus wel zien of iemand veel teveel betaald.

Als zij onder het bedrag van 55,- komen is dat natuurlijk lekker, blijven ze op hetzelfde bedrag zitten. Eisen dat je of eronder wilt zitten door de schande en teveel betaalde geld, of dat je bijvoorbeeld een hogere internet snelheid wilt voor diezelfde prijs. Anders ben je weg! Of je dat doet is een tweede. En hoeven hun niet te weten. En zorg er natuurlijk voor dat ze niet alleen je abbo aanpassen, maar ook voorzien van nieuwe hardware, daar kan je helaas niet omheen om toch meestal 30 – 50 euro borg voor te betalen.

Moderator
    Mac Daddy

Maar wat je eigenlijk nu wil zeggen is dat Ziggo een fout heeft gemaakt en zij jou hadden moeten waarschuwen?

Op het moment dat ze jou de aanbieding deden voor dat tv pakket, hebben ze dat ook gedaan. Ze hadden simpelweg even moeten vragen welke apparatuur je hebt. Ik heb het ook weleens meegemaakt dat een sales collega iets had verkocht, zonder op te letten welke apparatuur hij had. Bellen ze later naar de helpdesk en konden wij het gaan uitleggen/oplossen. Het kwam niet vaak voor, maar toch.

Maar daarna heb jij vervolgens elke maand 80 euro van rekening af laten schrijven zonder dat je weet wat je koopt. En nu kijk je een keer toevallig op hun site en zie je dat. Dat is toch echt jouw fout. Bij providers moet je eerder aan de bel trekken. Elk jaar gewoon checken wat je nu koopt van ze en of je het ook daadwerkelijk gebruikt.
    Als je iets koopt, wil je toch weten wat dat nou is? Stel, je koopt een hogedrukreiniger, maar ontvangt een ordinaire tuinslang. Dan ga je toch ook terug naar de winkel? Jij wilt niet alleen de boel nat maken, maar ook die harde straal.

Als jij een mobiel data abonnement afsluit met een limiet van 2GB. Na een jaar is je contract afgelopen en kan je over op iets anders. Dan kijk je toch ook even of je werkelijk die 2GB per maand gebruikt of dat je misschien met 1GB of 500MB uitkan?

En over je belgedrag. Dat monitoren providers echt niet, zodat ze snappen dat jij dat niet gebruikt. Je bent niet hun enige klant. Als je ze contact met ze opneemt, dan bekijken ze het vaak wel even, of je legt het ze uit. Dan snappen zij het ook wel, maar nee. Ze gaan geen contact met jou opnemen voor dit soort individuele zaken.
    Hoewel Xs4all wel acties heeft dat ze eens in de zoveel tijd klanten bellen met de vraag of alles tevreden is. Geen idee of Ziggo dit ook doet.

Die hardware is gewoon iets wat je ook eens in de zoveel tijd dient te vernieuwen. Of je die van je provider gebruikt, of je eigen apparatuur. Maakt niet uit.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.