8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    riji

Zijn instellingen van systeemvoorkeuren in een bestand opgeslagen?

Ik ben bezig met scherm captures te maken van mijn systeemvoorkeuren.
    Dit is zo’n omvangrijk werk, dat ik hoop: misschien zijn die instellingen ergens in een configuratiebestand opgeslagen?
    (hoop doet leven).

Bijdrager
    SunKeeper

Niet in één centraal bestand.

Als je al die .plist-bestanden moet gaan zoeken kun je sneller screenshotten denk ik. In die bestanden staat ook geen begrijpelijke taal, dat zijn vooral nummertjes.

Bijdrager
    riji

Jammer, toch bedankt.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    SunKeeper op 10 juni 2015

In die bestanden staat ook geen begrijpelijke taal, dat zijn vooral nummertjes.

Dat is niet helemaal waar – uit de namen van de sleutels kun je vaak redelijk opmaken waar ze voor dienen. Maar inderdaad zou het een heel gepuzzel zijn om met de hand je voorkeuren op die manier aan te gaan passen.

Bijdrager
    riji

Ik vind het toch jammer dat er geen voorziening is om je systeeminstellingen mee vast te leggen.
    Zelf doe ik dit met het oog op een clean install bij een nieuwe versie van OS.
    Ik vind zoiets toch nog anders dan een backup.

Bijdrager
    Mister Blobby

Ter kennisgeving:

http://www.macosxautomation.com/applescript/features/system-prefs.html

Misschien kun je er iets mee

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    riji op 10 juni 2015

Zelf doe ik dit met het oog op een clean install bij een nieuwe versie van OS.

Dat is nergens voor nodig: gewoon de nieuwe versie „over” de oude heen installeren en je behoudt al je instellingen. Nee, dat maakt niet uit voor de systeemprestaties en zo — het is Windows niet;)

Bijdrager
    riji

Ik zal daar nu toch eens nieuwe discussie voor openen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.