11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Shmoo

[Opgelost] Zijn er schermen gemaakt met @3x support?

In de iPhone Plus en iPhone X zit volgens mij een @3x resolutie scherm maar is dat ook ooit ergens gebruikt in laptops of desktops?

Ik kan daar niet zo veel over vinden. Alles qua hoge PPI dat ik kan vinden valt allemaal in de norm @2x.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Moderator
    Night

Klopt. MacOS gaat vooralsnog niet verder dan @2x. Misschien dat daar in de toekomst nog verandering in gaat komen met de komst van 8K schermen, maar persoonlijk denk ik van niet; dit zal meer ten gunste van de beschikbare ruimte komen, aangezien die schermen allemaal groter zullen zijn dan 30″.

https://developer.apple.com/ios/human-interface-guidelines/icons-and-images/image-size-and-resolution/

Bijdrager
    SvS

Gaat dat niet ten koste van datalimieten als de afbeeldingen allemaal steeds groter en groter worden en er meer geladen moeten worden?

Bijdrager
    Shmoo

Dat is eigenlijk ook de reden waarom ik mij dit afvroeg.

Ik had een een mooie gradiënt gemaakt maar als je die exporteert als .svg  (2kb) dan is het kleurverloop gewoon niet zo mooi als dat je er een .png van bouwt. Echter, 2560 = 650kb …. 2560 @2x = 2,2mb  ….. 2560 @3x = gekkenhuis.

Bijdrager
    SvS

Hier wordt voorlopig niemand blij van. Dus lekker doorgaan met svg en png 2x.

En evt. kleurverloop wat anders toepassen of weglaten.;-)

Moderator
    Night

Ik weet natuurlijk niet hoe dat verloop eruit ziet maar als het een ‘gewoon’ verloop van A naar B is, gun je hem ook gewoon 1px breed (of hoog) maken en dan laten repeaten.

Bijdrager
    SvS

Dat is niet altijd even mooi. Het ligt ook aan het geheel. Maar daar gaat deze topic eigenlijk niet over.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

of een CSS gradient

Bijdrager
    Shmoo

Het verloop is helaas niet basic voldoende daarvoor.

Bijdrager
    SvS

Kleurverlopen waarbij beide uiteinden kleine verschillen (percentages) in tint hebben, hebben vaak ook meer kans op blokkerig (met gekleurde balken) effect. Jammer, wellicht gaat dat in toekomst beter. we begonnen vroeger immers met monocolor schermen en straks…?

Moderator
    Night

Voorlopig blijven het dus mega-bestanden op @2x.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.