4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    BlueRose_76

Zijn er drivers nodig voor 15″ Studio Display?

Ben zojuist de trotse bezitter van een 2de hands 15″ Studio Display.Bij de deal zat (natuurlijk weer) geen documentatie, software etc. Ik heb nogal wat problemen met bijvoorbeeld onduidelijke letters (zit’m denk ik het antialias gebeuren).

– Moet je drivers instaleren bij een scherm, en zoja waar ik dit vandaan halen?
    -Detecteert en instaleert OSX 10.2 deze zelf?
    – Heeft iemand documentatie over het 15″ Studio Display? Op de apple website zijn ze vrij karig met informatie.

Dank in deze
    BlueRose_76

Bijdrager
    Thijs

Slechte letters wijst over het algemeen op een verkeerde resolutie bij TFT schermen. Zoek de resolutie van het scherm eens op ( http://www.google.com ) en zet em daar eens op. Dat moet het verhelpen.

Bijdrager
    Sad

Als het een 15 inch studio TFT is dan kan hij alleen maar in 1024×768 anders gaat het lampje knipperen. Je hebt dan geen drivers nodig want je Mac herkent hem direct. (Zelfs een windoze bak herkent hem als Apple Studio Display.) Als je de letters niet mooi vind kan je in je systeemvoorkeuren bij algemeen de “font smoothing” instellen. Ik zelf vind de standaard instelling voor CRT mooier dan de TFT instelling, ook al heb ik een TFT scherm. Als het beeld dan nog niet mooi is, is hij wellicht defect…

Als het een CRT is (beeldbuis) dan weet ik het niet….:(

Bijdrager
    BlueRose_76

Ja, na vele uren zoeken ben ik erachter.

Probleem zit’m in het antialias-beleid van OSX. Persoonlijk houd ik meer van een harde ‘gestoken’ machineletter (zoals in 9 of op PC), maar dat is met OSX even keihard overboord gekiepert. Naja..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.