12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    maarten20

Zijn de geruchten over de 1,83 Macbook Pro waar?

Ik heb namelijk een 1,83 MP besteld, en ik hoor her
    en der dat deze MP vol kinderziekten zit!

Heeft iemand ervaring hiermee?

Bijdrager
    klaus

Ik veronderstel dat je nog niet op dit forum hebt gezocht?

Bijdrager
    Marresc

Als je nu eens de geruchten zou opsommen, dan zouden we deze kunnen bevestigen of ontkrachten…

Bijdrager
    maarten20

Oh jewel:

die eerste serie MBP is bagger vrees ik
    ik heb 5 weken geleden een nieuwe 2Ghz gekocht en ‘m vrijdag weer ingeleverd:
    whine, kernelpanics, foutmelding in de hardwaretest, krom scherm, hitte
    ik ben bang dat die 1,83 modellen nog erger zijn… maar je weet het niet…

Bijdrager
    inactiveaccount

Ik denk dat het meer een kwestie van ongeluk is.

Ik heb een 1.83 Ghz MBP en ik heb officieel geen bugs. Ik vind zelf dat hij vrij warm wordt maar volgens 3 verschillende apple centre’s is die hitte normaal, en hebben ze veel ergere hitte problemeen gezien.
    Ik heb geen whine, kernel panics, fouten in hardware test of krom scherm. Hitte is ‘kennelijk’ dus normaal. (betwijfel het zelf maarja, dat is het officieel op het moment dus kennelijk.)

Bijdrager
    rvanheukelum

De eerste serie hardware is per definitie bagger … G3, G4, G5 … noem het maar. Maar ja, IEMAND moet die kinderziektes toch opsnorren, toch? Gewoon kopen, doe het voor ons, en de issues doorgeven aan Apple. Dan kopen wij t.z.t. goeie PB’s :evil:

Bijdrager
    Powerpuppy

hoi, ik heb een 2,16 ghz mbp, die is perfect,

heb net een hele riedel imacs besteld, ja kort voor de wwdc, want dan zijn de machienes op zijn best, NOOIT de laatste uitgave kopen !! dan loop je iets achter, maar het werkt wel tadeloos,

het blijft cutting edge technologie, maar als je er mee zit is dat niet fijn,
    mijn ervaringen met hoe apple hiermee omgat zijn echter goed, want klant is en blijft koning,

Bijdrager
    ajvankesteren

MBP 1,83, week 12 model – nooit enig probleem mee gehad, wordt alleen wat warm…

Bijdrager
    Buzz

Macintouch heeft net een enquete gehouden onder haar lezers:
    http://www.macintouch.com/#survey.2006.07.31

Bij de eerste generaties MBP had 25% een reparatie nodig, bij de tweede 15%. Bij een groot deel van die reparaties gaat het trouwens om het vervangen van de batterij, en daar heeft Apple zojuist een gratis omruilprogramma voor opgezet.

Bijdrager
    Edwin
    ”maarten20″

Ik heb namelijk een 1,83 MP besteld, en ik hoor her
    en der dat deze MP vol kinderziekten zit!

Jij durft dat blijkbaar zonder grondig vooronderzoek. Misschien heb je nog gelijk ook. Ik volg al vanaf de eerste uitleveringen het forum op http://discussions.apple.com/category.jspa?categoryID=218

en tsja dan wil ik wel graag tot aanschaf overgaan maar ik neem het risico gewoon (nog) niet.

De kinderziektes waar over gesproken wordt;

1. Verkleuringen van de witte MacBook. Apple ‘repareert’ deze maar het is nog onbekend of de verkleuring na enkele weken terugkomt. Desnoods neem ik een zwarte MacBook maar geef de voorkeur aan wit.

2. whine en moo, het geluid van de fan die continue aan- en uit wordt gezet. Dit zou ik in mijn uiterst stille werkruimte als bijzonder hinderlijk ervaren.

3. hitte, hitte en hitte en de daar mogelijk uit voortkomende kernel panics.

Bijdrager
    ajvankesteren
    ”Biker”

1. Verkleuringen van de witte MacBook…

De discussie gaat over een MBP, en niet over een MB.

”Biker”

2. whine en moo, het geluid van de fan die continue aan- en uit wordt gezet. Dit zou ik in mijn uiterst stille werkruimte als bijzonder hinderlijk ervaren.

Misschien heb ik mazzel, maar ik heb een relatief vroege MBP (in elk geval van voor de logic board upgrades) en nooit last gehad van enig onaangenaam geluid.

”Biker”

3. hitte, hitte en hitte en de daar mogelijk uit voortkomende kernel panics.

Alweer misschien mazzel, maar hoewel het hitte probleem duidelijk herkenbaar is, en mijn MBP intensief wordt gebruikt, heb ik pas één kernel panic gehad.

Bijdrager
    Edwin
    ”ajvankesteren”
    ”Biker”

1. Verkleuringen van de witte MacBook…

De discussie gaat over een MBP, en niet over een MB.

:oops: ik las 1,83GHz en dacht dus direct aan de enige die nu nog te koop is… de MacBook. De MBP begint bij 2.0GHz.

Het is natuurlijk wel zo dat alleen de klachten in de forums verschijnen en die ander 80% (?) met goede MacBooks (Pro) zich niet laten horen. Bovendien stelt niet iedereen dezelfde eisen aan zijn/haar MacBook (Pro)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.