24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:

Bijdrager
    lsmisch

Zijn apple computers goed ?of denken we dat alleen maar

Vorig jaar 18/09/2002 aanschaf van een apple-emac G4 800MHZ met superdrive bij I.T.pro in Gent.
    Op 30/11/2002 word deze computer weer naar de winkel gebracht wegen vervorming van het beeld, waar hij achter blijft met de belofte dat hij maximaal 2 weken later weer in orde zal zijn.
    Het is dan wel een maand later dat hij klaar is maar in ieder geval het is weg die vervorming.
    Vandaag 9/03/2003,dus ongeveer 2 maanden later, duikt hetzelfde spook weer op.
    Dus weer sputterend beeld en een ernstige vervorming.
    Zijn er mensen die dit brobleem kennen of er ervaring mee hebben?
    Dit is niet mijn eigen emac maar die van men broer die naar mijn “goeie raad “geluisterd heeft en zich een apple aangeschafd heeft omdat zulke goeie zijn.

Bijdrager
    janster

Ik heb ook een Emac. er zit een G4 700 Mhz processor in en 384 ram geheugen. Ik heb er jaguar op lopen. Het is mijn eerste mac. Ik kocht ook een mac omdat ik dacht dat ze beter zouden zijn. Ik weet nu wel beter. Mijn probleem is dat hij erg vaak vastloopt. Het enige wat ik nog kan doen is een reset. De aan en uit knop 5 sec. ingedrukt houden en hij gat uit. Het is geen hardware probleem. Ik heb met de hardware cd de test gedaan en alles was ok. Ik heb jaguar al verscheidene malen geinstalleerd maar niks hielp. Ik heb nu alweer een schoon systeem en het lijkt nu wel goed te gaan. Alleen tijdens het spelen van ghost recon liep hij vast. Twee keer vandaag. Ik heb hier over bij macfreak een draadje gestart en veel hulp gekregen. Ik ga het progamma diskwarrior kopen en de harde schijf eens onder handen nemen. Waarschijnlik is hier iets niet goed aan. Ik ben nog tevreden over mijn eerste mac, maar mijn eerste indruk van apple is toch niet helemaal goed. Als ik weer een nieuwe computer zal aanschaffen, is het echt niet zeker dat het weer een mac wordt.

Bijdrager
    Alfetta

Ismisch,

Ik zou eens kijken of er geen magnetisch veld in de buurt van je computer staat, een paar boxen kunnen een monitor aardig toetakelen namelijk zeker als deze monitor er langer is blootgesteld, het is mij namelijk ook ooit overkomen. Het beeld wat jij schets wat je had met jouw monitor komt overeen met wat met mijn monitor ook was gebeurd.

Ik ben inmiddels zelf aan m’n derde mac bezig, de eerste twee heb ik tweedehands gekocht. Mijn laatste mac, een ibook 700, heb ik na een half jaar een keer per ongeluk laten stuiteren, het scherm was hierdoor total loss en de behuizing was helemaal krom. Een telefoontje naar apple, en alles was keurig geregeld. Ik had na 1 week een keurig gerepareerde apple weer staan. Gezien de snelheid en de kwaliteit van de reparatie en daarmee de service, kan ik Apple alleen maar een dikke pluim geven hiervoor. Moet wel zeggen dat de reparatie een flinke duit koste, maar nog altijd goedkoper dan een nieuwe ibook, en het was immers mijn eigen schuld.

Het is me niet duidelijk of je je reparatie gewoon bij een dealer hebt laten verrichten, maar mijn ervaring is zeer positief met apple en diens soft- en hardware. Ik heb verder nog nooit een defect aan mijn computer gehad, de eerste en tweede computer zijn beide 7 jaar oud geworden totdat ik ze wegdeed en zelf toen werkten ze nog feilloos.

Het probleem wat janster heeft doet mij inderdaad denken dat er iets mis is met de harddisk. Heb namelijk ook ooit os x instabiel gehad en dat kwam puur door de hd, na een format waarbij ik alles naar ‘nullen’ had omgezet deed de machine het foutloos. Mijn laatste ibook is ondanks de reparatie die ik eraan had nog nooit herinstalleerd geworden en loopt nu inmiddels al 8 maanden foutloos en met twee vastlopers tot heden terwijl hij erg intensief gebruikt wordt, ca. 6 tot 8 uur per dag.

Bijdrager
    MacAttack

Er is echt wel een probleem met de schermen van de eMac en dit wel met een heel pak van de eMacs die verkocht werd er is nu eindelijk dan ook een fix voor dit probleem ik hoop dat dit je kan helpen. MacFixit

Wat het probleem van Janster is zou ik me echt niet kunnen voorstellen omdat het volgens mij wel hardwarematig moet zijn. MacOSX crasht niet zomaar (volgens mijn ervaring).

Bijdrager
    Haddock

Ik heb in de afgelopen 6 jaar 4 appeltjes gehad. Met slechts eentje heb ik problemen gekend.

* powermac 7300/200 – meer dan 5 jaar in bezit gehad zonder problemen, hetzelfde geldt voor het apple 1710 beeldscherm.
    * powerbook G3/233 – twee jaar intensief gebruikt. geheel probleemloos.
    * 12″ iBook 500 (witte) – reeds twee jaar zonder defect.
    * iMac 400 DV – nu 3 jaar oud. Na twee jaar slot-board vervangen en een half jaar later een nieuwe harde schijf.

Voor de reparatie’s heb ik de iMac zelf naar Card-service, een apple service center in St.Oedenrode, gebracht. Indien de onderdelen voorradig zijn kun je daar meestal wel op de reparatie wachten. Wel vooraf effe bellen. Prima service.

Al met al ben ik een tevreden mens. Al heb ik het vermoeden dat vooral de consumentenlijn (imac/emac) wel wat minder degelijk is dan de powermacs/powerbooks.

Bijdrager
    DEUZ

Het probleem van janster komt mij bekend voor. Mijn power mac had na een half jaar een defecte hardeschijf. Hier door liep mijn mac ook steeds vast e.d.. Schijf omgeruild en het probleem was opgelost.

Bijdrager
    thomdebom

een vriend van mij werkt bij een repair bedrijfje voor Macs. Ik hoorde van hem dat de eMac van binnen niet zo heel goed in elkaar zit (dat een beetje een zooitje is). Ik kan niet zeggen waar het op gebaseerd is, maar ik kan wel zeggen dat hij er echt veel verstand van heeft. Dit een beetje als aanvulling op wat er hierboven is gezegd.

Nou wil ik niet zeggen dat Macs kut of van slechte kwaliteit zijn, want dat is absoluut niet waar. Dit is een van de weinige modellen die niet echt lekker in elkaar zit. bijvoorbeeld de nieuwe iMacs zitten supergoed in elkaar.

Als er mensen het niet met me eens zijn moeten ze niet mij aanvallen, want ik baseer dit alleen op wat ík heb gehoord van iemand die er echt wel veel vanaf weet…

Bijdrager
    jonnie

Ik hoor ook wel eens dat die emac wat gebreken heeft. Heb het zelf niet ervaren. Hoop voor de peoples met een emac dat het maar geruchten zijn…

Trouwens, ik las laatst nog ergens dat die 17inch applestudio crt schermen nogal slecht waren. Zitten die schermen in een emac verwerkt? zou een hoop verklaren.

zelf heb ik bijna geen crashes met mijn mac (g4 466 digital audio, 1.2 gig ram) onder osx 10.2.4. alleen af en toe met games.

Het is al vaker gezegd maar osx is zo’n mooi produkt.:P
    Ik kan alleen zeggen dat ik denk dat mijn mac echt goed is (heb geen problemen), maar ik weet zeker dat osx héél goed is :D

Bijdrager
    HSL

mijn vriendin heeft ook een e-Mac 700Mhz met hetzefde beeldscherm probleem (raster probleem), maar zij heeft inplaats van de computer weg te brengen (lastig ivm met transport) of hem te laten halen en brengen (a 100 euro) gewoon applecare afgesloten.. nu komen ze hem hier thuis maken..

je kan applecare nog tot een jaar na aanschaf van je mac aanvragen.
    bij van lelieveld services werd mij ook verteld dat het bij 9 van de 10 emacs die dit probleem hebben gewoon een kwestie is van een draadje vervangen wat door een productiefoutje nu sluiting geeft..
    de andere emac (1 van die 10) daarbij moet het hele binnenwerk van het beeldscherm vervangen worden.. en dan kan het sluitings probleem later ook weer opduiken.. maar als de draad dan vervangen wordt heb je geen problemen meer.. (als het goed is)

maar dat het een maand duurt dat hij gerepareerd is dat is echt niet normaal, je zou ook naar de apple customer service kunnen bellen en vragen of er een ander reparatie centrum in de buurt is.. ik heb de ervaring dat ze bij apple dealers niet zo goed zijn met repareren als bij de speciale apple reparatie centra..

groeten HS-L

Bijdrager
    janster

Als ik de hardware test cd doet, geeft hij geen problemen aan. Als het de harddisk is, kan ik hem toch laten vervangen? ik heb geen applecare, maar wel een jaar garantie. Ik denk dat ik gewoon pech heb, met mijn eerste mac. de Emac hebben inderdaad meer problemen. het beeldscherm is trouwens helemaal niks mee, geen problemen mee. Als ik een andere mac zou kopen,denk ik dat deze wel goed zal zijn en niet deze problemen geeft. heb gewoon de pech dat de Emac mijn eerste mac werdt en laat die nu uitgerekend minder zijn van kwaliteit. het probleem is dat de eerste indruk niet erg goed was. Over de software heb ik geen klachten. Die vind ik gewoon supergoed.

Bijdrager
    crazy ivan
    ”janster”

…Ik kocht ook een mac omdat ik dacht dat ze beter zouden zijn. Ik weet nu wel beter. Mijn probleem is dat hij erg vaak vastloopt. Het enige wat ik nog kan doen is een reset. De aan en uit knop 5 sec. ingedrukt houden en hij gat uit. Het is geen hardware probleem.

Hmm…. Dan doe je toch iets niet goed… Ik draai OS X 1.5 -iedereen verklaart me voor gek dat ik nog geen update heb gedraaid…- maar als ‘ie bij mij 2 keer in de maand vast loopt is het veel…

Bijdrager
    janster

crazy ivan, ik weet niet wat ik fout kan doen. Ik heb jaguar en verder weinig software. Alles zit er al in wat ik nodig heb. Ik heb geen illegale software. Wel een paar gedownloade mp3’s.
    Ik heb sinds kort een schone installatie gedaan. Ik weet niet hoe ik de bytes naar nullen kan omzetten. Schijnt te helpen. Maar goed, ik draai nu 2 dagen deze installatie en hij liep alleen vast tijdens het spelen van ghost recon. Ik heb nu 2 partities op mijn schijf staan. ik denk dat het nu wel goed gaat. Hoop ik…..

Bijdrager
    thomdebom

bij mij is ie sinds ik Mac OS X gebruik (en dat is vanaf de bèta-versie, dus zo’n anderhalf jaar ofzo…) in totaal 2 keer vastgelopen…
    En ik doe er soms best rare dingen op!

Bijdrager
    lsmisch

Dank jullie allemaal voor de goedbedoelde opmerkingen en raad ,maar het gaat hier niet macosx maar over de emac waar zoveel problemen mee zijn.
    het gaat dus over de computer van mijn broer en daar is wel wat mee.
    Ik zelf draai sedert geruime tijd macosx en sedert kort ook jaguar en ik kan kan me niet herinneren dat ik al vast gelopen ben.Mijn computer is wel een 600MHZ/256/40 imac en ik vind hem subliem.[size=18:3c8a4c157d][/size:3c8a4c157d]

Bijdrager
    ZwaN

Ik zit op een grafische school en daar werken ze nu ook met eMac’s, tot mijn grootste spijt moet ik je mededelen dat de eMac serie’s niet helemaal goed zijn. Op die school hebben ze toch liever de oude iMac’s terug.

Dat verklaart dat jou eMac zovaak vast loopt. Ik weet dat ik nu iets heel erg vervelends zeg, misschien heeft Apple al iets er tegen gedaan (net zoals bij de Cube’s zodat ze niet aan/uit gingen als je er langs liep).

Ik hoop ’t maar, want het is wel een mooie Mac.

Sorry Groeten,

ZwaN

Bijdrager
    janster

Wat de Emac betreft denk ik dat je gelijk hebt. Als ik een nieuwe mac koop, zal die wel goed werken. Ik heb gewoon de pech dat mijn eerste mac een Emac is. Ik heb zojuist met OS 9 de bytes weer op nullen gezet en het systeem opnieuw erop gezet. Volgens sommige zou je dit als laatste middel kunnen proberen en zou het dan beter moeten gaan. We zullen zien of het helpt. Dat mijn volgende computer geen mac wordt is onzin. Ik ben er ondertussen wel lichtelijk verslaafd aangeraakt en zal ook zeker niet meer terugkeren naar windows. Ik vind het werken op een mac gewoon te mooi. ook al duurt het soms maar erg kort.

Bijdrager
    lsmisch

[size=18:e1fde42676][/size:e1fde42676]Probleem opgelost

De apple emac waarover ik het had is vervangen door een imac 800MHZ/60GB/256 met 15″ scherm.
    Dat is wat ik een goeie deal noem,heeft wel wat tijd in beslag genomen maar ja.
    Dus aan alle belgen die dit lezen “GEEN KWAAD WOORD MEER OVER DE SERVICE VAN I-T-PRO ”
    Is een apple dealer die naam waardig.
    Ook aan alle mensen die in deze thread ons hebben bijgestaan met raad en daad:Bedankt!

Bijdrager
    MacAttack
    ”lsmisch”

[size=18:aa01b02536][/size:aa01b02536]
    Dus aan alle belgen die dit lezen ”GEEN KWAAD WOORD MEER OVER DE SERVICE VAN I-T-PRO ”

Helemaal mee eens en voor de nederlanders die dicht tegen de belgishe grens wonen is het ook een aanrader

zouden we nu geen kortingen krijgen? :?

Bijdrager
    Missundaztood

Waar zitten die dan, ook buiten Antwerpen-stad?

Bijdrager
    MacAttack

Centrum Antwerpen aan de vogeltjesmarkt

it-pro

Bijdrager
    Missundaztood

amai, dat is nog wel een stukje uit de buurt, meer dan 100km. Ik woon wel dicht bij België. en Gent, nog verder weg.

Bijdrager
    MacAttack

Er is ook wel wat anders dan IT-pro in antwerpen 8)

Bijdrager
    thijsbrg

Ik heb dit ook maar bij mij is dit probleem er niet altijd.
    Vooral als ik bewegende dingen doe zoals films enz

Bijdrager
    thomdebom

zei hij een jaar en drie dagen later… 8)

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.