8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    RickDeRaaf

Ziggo Wifi modem Cisco EPC3925 & Airport Extreme als repeater

Graag zou ik een Airport Extreme als repeater willen gebruiken i.c.m een Cisco EPC3925 maarrrrrrr:

Het lukt me niet om met een 2e generatie Airport Extreme het WiFi netwerk uit te breiden.
    Hoe ik de APE ook instel als repeater (handmatig of automatisch) na het opnieuw opstarten wordt de APE niet meer gedetecteerd.

Ter controle heb ik de APE geconfigureerd als “maak draadloos netwerk” en als ik een nieuw netwerk aanmaak via ethernet wordt de APE wel gevonden door het Airport-configuratieprogramma….hieruit kan je concluderen dat de APE niet defect is.

Ik snap niet wat ik hier fout doe, op de Cisco WiFi modem heb ik WDS enabled en het MAC adres van de APE opgegeven.

Wie o wie kan me helpen?

Bijdrager

Cisco en Linksys werken niet met de Extreme of de Express om het netwerk uit te breiden.
    Tenminste, niet zonder ontzettend veel stappen te ondernemen.
    Het is mij nog nooit gelukt. Wil je echt het netwerk uitbreiden dan zul je of helemaal over moeten gaan op Apple, of op een ander merk, maar door elkaar gaat het niet werken.

Bijdrager
    RickDeRaaf
    MartijnH op 26 augustus 2011

Cisco en Linksys werken niet met de Extreme of de Express om het netwerk uit te breiden.

Hier was ik bang voor, in eerste instantie had ik de APE niet meer nodig omdat de nieuwe Cisco prima en draadloos snel werkt maar het bereik is minder….op de 3e verdieping of achter in de tuin(20m vanaf de Cisco) heb ik al geen WiFi signaal meer. Er zit helaas ook geen externe antenne aansluiting op de Cisco, het idee kwam daarom om de “overbodige” APE als repeater te laten functioneren……

Bijdrager
    johnkeates

Je kan handmatig WDS (Wireless Distribution Service) opzetten als die Cisco dat ondersteunt. Dat is een wifi standaard die niet aan een fabrikant gebonden is. Apple’s “Netwerk uitbreiden” of “Extend Network” is Apple-only, en ook geen 802.11 standaard. Het is wel makkelijker. Zelfde geldt voor Cisco.

WDS is the way to go dus. Nadeel is dat je netwerksnelheld gehalveerd wordt. Als je dual-band N gebruikt heb je dus c.a. 140mbps over. Als je 802.11g gebruikt heb je ongeveer 20mbps over.

Bijdrager
    RickDeRaaf
    johnkeates op 26 augustus 2011

Je kan handmatig WDS (Wireless Distribution Service) opzetten als die Cisco dat ondersteunt. Dat is een wifi standaard die niet aan een fabrikant gebonden is.

En toch lukt me dit niet met de APE, als ik deze instel als “relais” of “extern” met de benodigde netwerkinstellingen en ga dan de configuratie bijwerken dan vind Airport-configuratieprogramma de APE niet meer en moet de APE gereset worden:-(

Bijdrager
    johnkeates

Zoals ik al postte, het kan alleen met WDS, en NIET met relais of extender, alleen WDS zal werken, en dat moet je ook eerst in de cisco software aan zetten.

Bijdrager
    RickDeRaaf
    johnkeates op 26 augustus 2011

Zoals ik al postte, het kan alleen met WDS, en NIET met relais of extender, alleen WDS zal werken, en dat moet je ook eerst in de cisco software aan zetten.

WDS MOET je instellen als “primair”, “relais” of “extern”. Dat is juist een onderdeel van het WDS systeem…..Maar wat je ook instelt de APE is dan niet weer te vinden en werkt niet als WDS.

Wikipedia:
    Een Wireless Distribution System (WDS) is een systeem dat het voor Access Points mogelijk maakt om draadloos verbinding met elkaar te maken.
    Het systeem is beschreven in IEEE 802.11. Een Access point of toegangspunt kan zowel een hoofd-, schakel- als basisstation op afstand zijn. Een hoofdstation is gebruikelijk verbonden met het bedraade netwerk. Een schakelstation schakelt data tussen basisstations, draadloze “clients” of andere schakelstations naar hetzij een hoofdstation of een ander schakelstation.

Bijdrager
    SunKeeper

Het is me nog steeds een raadsel wat die 3 opties nou moeten voorstellen. Ik heb zelf ook een aantal AirPorts via WDS draaien, maar dan zie ik die 3 namen nergens meer staan.

En die halvering van de snelheid is dus enkel in een specifieke situatie. In mijn setup heb ik daar namelijk geen last van, alles draait op de snelheid die mijn ISP aanbied.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.