4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Brainalyser

Ziggo wifi macbook pro

Als ik thuis op mijn wifi netwerk van ziggo zit dan moet ik om de 5 minuten mijn wifi aan en uit schakelen om te kunnen internetten, heeft iemand enig idee waarom dit is? Bij mijn ouders en op school e.d. heb ik hier totaal geen last van, dus ik vermoed dat het iets met ziggo/de modem(cisco EPC3928) is. Zelfs tijdens het schrijven en versturen van dit topic is die uitgevallen, van 2,4 naar 5 Ghz wisselen zorgt er weer voor dat ik even internet heb.

Bijdrager
    jeroengreitemann

Herkenbaar probleem. Ik heb zo’n Technicolor ding, maar elders heb ik het ook met jouw modem meegemaakt.
    Heb 3 nieuwe modems gehad, apparaat op meerdere plekken in huis gehad. (Klein huis van 40m2, WIFI moet alles dus kunnen dekken met 1 modem).
    WIFI viel op 1 van de kanalen regelmatig weg, op alle apparaten tegelijk. Windows, Mac, IOS, Linux. Lag echt aan de modem en niet aan mijn apparaten. Heb bewust de kanalen gescheiden, want anders had ik bijna helemaal geen verbinding vanwege het constante switchen tussen de kanalen.
    Ik heb sinds kort een Horizon Box. Daar zit ook WIFI op en kan je als acces point gebruiken. Ik heb WIFI uitgezet op mijn modem en al mijn apparaten via de 5GHZ verbinding verbonden op de Horizon Box. 2,4 GHZ heb ik uit gezet.
    Voor mijn 3DS heb ik 2,4 GHZ nodig bij gebrek aan, maar die is verbonden met de WIFI van de buren.
    Waar het kan gebruik ik ook de ethernet poorten van de Horizon Box.

Sindsdien nooit meer problemen gehad, aanrader dus.

Waar je hier Horizon box leest kan je natuurlijk alle soorten (WIFI) routers lezen en gebruiken. Al is de Horizon Box is snel, stabiel en heeft genoeg bereik en vermogen om als router te gebruiken in mijn ogen. Deze moet dan in jouw geval wel een op strategische plaats staan in huis natuurlijk.

Verbindt je Ziggo modem en de Horizon Box/WIFI router bedraad met elkaar. Zet in de instellingen van de modem beide WIFI kanalen uit en verbindt alles met je Horizon Box of WIFI Router. Voila.

Om een lang verhaal kort te maken, de modems van Ziggo zijn niet de beste als het op WIFI aankomt (eigen ervaring en van meerdere mensen vernomen). Gebruik een andere router om alles mee te verbinden. Als je de Horizon Box hebt scheelt het je weer aan aankoop, anders een paar tientjes investeren in een stabiele router.

Goed weekend

Sleutelbeheerder
    Night

Ik heb gewoon een goede WIFI router (tevens voorzien van LAN poorten) aan de Ziggo box gekoppeld en de Ziggo box zelf op bridge modus gezet (kan je eenvoudig zelf doen op de meeste typen (cisco EPC3928 L/P: admin/admin), en anders vragen of Ziggo dit van hun kant voor je wil doen). Hierdoor zijn al mijn problemen verleden tijd.

Bijdrager
    Brainalyser

Dankjewel voor de reacties, denk dat ik er dan inderdaad maar een WIFI router tussen zet en de ziggo box in bridge modus zet.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.