30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    JBStudio

Ziggo Ubee Modem met Airport Express

Hallo Iedereen,

Even een vraag. Een monteur van Ziggo is hier een alles in 1 pakket komen installeren. Keurig gedaan! Maar ik krijg mijn draadloze internet niet aan de gang. Opstelling:
    Ubee Modem + Ethernet = Perfect
    Ubee Modem + Airport Express = Geen internet.

Het groene lampje brand op de airport Express, maar de computer vind überhaupt geen airport express. En nu?

Moet ik iets aan de Ubee veranderen? Maar wat?

Hoor graag van de experts!

Groet,
    JBStudio

Bijdrager
    schuurr

Had hier het zelfde. Ubee met kabel aan mijn AE. Geen problemen mee gehad.
    Rare vraag misschien maar heb je alles geprobeerd opnieuw op te starten (je Ubee)???

Vindt je Airport wel je ‘netwerknaam’ die je zelf hebt ingesteld op je AE??

Bijdrager
    LighScan

Hoe staat de AirPort Express ingesteld om verbinding met de modem te maken? Via dhcp of een vast IP-adres?

Bijdrager
    Melbuuln

Heb je de Ubee al voor 5 minuten van de spanning gehaald ??
    Verwijder even de utp-kabel tussen Ubee en Express en haal ook even de Express van de spanning.

Ubee opnieuw opstarten en als deze volledig is opgestart sluit je de Express aan.

Bijdrager
    JBStudio

@ LighScan: Ik krijg heel mij airport express niet in de lijst te zien, dus dat is denk moeilijk te controleren.
    @ Melbuuln en schuurr: ga ik nu proberen….

Groet,
    JBStudio

Bijdrager
    bouncer

Je moet de Airport Express/Extreme als volgt instellen:

Airport Configuratie settings

Airport (draadloos):
    – netwerk aanmaken
    – radio-modus is: 802.11n (802.11b/g-compatibel)

Internet
    a) Internetverbinding:
    – verbind via ethernet
    – ethernet -WAN: automatisch
    – verbindsdeling: deel een publiek IP-adres

b) TCP/IP:
    – Configureer IPv4: via DHCP
    – IP-adres, subnetmaskeer en routeradres krijg je van Ziggo
    – DNS-server(s): 208.67.222.222. en 208.67.220.220 of die van Google of Ziggo

c) DHCP:
    – DHCP-beginadres: 10.0.100.1
    – DHCP-eindadres: 10.0.100.50

d) NAT:
    – Schakel NAT-PMP in aangevinkt

Geavanceerd (IPv6)
    – IPv6-modus: alleen link-local

Evt.: Na instellingen het UBEE-modem resetten (halve minuut de stekker eruit).

Vervolgens Airport configureren op de clients (Systeemvoorkeuren -> Netwerk). Kies voor DHCP.

Bijdrager
    JBStudio

@ Melbuuln en schuurr: Nee helpt niet……
    @ Bouncer: Ik probeer het te volgen, maar kom er echt niet uit……. Ik snap niet dat hij gewoon de airport express niet ziet…

Bijdrager
    bouncer

Is je AE al geconfigureerd?
    Zo nee, de AE met een kabel aan je Mac hangen en dan configuren. Daarna weer loskoppelen en aan je ubee hangen.

Bijdrager
    schuurr

waarschijnlijk zie je de AE niet in je airportconf.prorgamma omdat je op het verkeerde netwerk zit. Als je drukt op je waaiertje rechtsboven dan zie je alle beschikbare draadloze netwerken. Zie je daar je netwerk tussen zitten? Waarschijnlijk niet. Maar zie je daar wel een netwerk met de naam apple…… Zoja dan moet je daarmee verbinding maken. Vanuit de standaardinstelling van de AE wordt er namelijk een onbeveiligde draadloos netwerk verspreid. Daarmee moet je verbinding maken… Daarna moet je airportconf.programma starten en kan je de AE wel zien in je rechterkant van het airportconfprogr.

Moeilijk om op te schrijven maar zo werkte het bij mij.
    Succes

Bijdrager
    RuudMac

Op de AE zit een klein knopje dat je met behulp van bijvoorbeeld een paperclip 15 seconden lang moet indrukken. De AE is dan gereset en wordt weer zichtbaar. De installatie dien je vervolgens opnieuw uit te voeren zoals Bouncer dit heeft aangegeven. (De DHCP-adressen hoef je mijns inziens niet zelf in te geven). Ik gebruik een nieuw docsis 3-modem van Ubee via Ziggo en heb dit eerder probleemloos gecombineerd met louter een AE. Nu hangt zowel de AE (deze keer als bridge) als TC in mijn netwerk. Dit werkt prima. Succes!

Bijdrager
    JBStudio

Bedankt voor de snelle reacties mannen, maar:

@Bouncer:Gedaan, lampje brand keurig groen, maar bovengeplaatst venster blijft terugkeren. Ethernet kabel is dezelfde als degene die tussen ubee en imac zit, dus daar kan het niet aan liggen.

@schuurr: het enige onbeveiligde netwerk wat er tussen zit is default… en die is van de buren (100% zeker).

De iMac maakt wel keurig draadloos contact met de draadloze experiabox van KPN (mar ja die gaat er bijna uit)…. ik word langzaam gek!!!!!

Bijdrager
    RuudMac

Heb je eraan gedacht dat je de AE je unieke Ziggo computernummer (CPxxxxxxx) als naam moet meegeven? Dan denkt het modem dat je AE de computer is waarmee hij verbinding moet leggen en heb je verbinding. Je kunt de AE geen willekeurige naam geven.

Bijdrager
    JBStudio

@RuudHyve: de Airport resetten deed ’t ‘m!!! Configuratie wijst zich daarna voor zich. Dank allen!!!!!

Bijdrager
    schuurr

Mooi man… geluk ermee

Bijdrager
    JBStudio

Ruk! Toch niet…… Waar vind ik dat cp nummer?

Bijdrager
    RuudMac

Als de monteur je niet-draadloze netwerk heeft geïnstalleerd, dan heet je computer nu CP-nogwat. Dat nummer dien je te gebruiken. Als de computer geen CP-nogwat naam heeft, dan moet je even in je Ziggo-brieven kijken waarin je abonnement en usernaam zijn bevestigd. Daar zou ook je CP-nogwat naam in moeten staan.

Bijdrager
    bouncer

Volgens mij hoef je helemaal geen cp-nummer op/mee te geven. De modem is alleen maar geconfigureerd om een ip-adres door tegen. Het interessert het modem absoluut niet of er nu één of meer pc’s/telefoon/ipads achter hangen.

Vraag is of je de AE en de mac’s goed hebt geconfigureerd.

Edit: Zie net dat je mac draadloos contact maakt met de Experiabox. Je moet wel zorgen dat je de mac contact laat maken met je AE-netwerk (dat je hopelijk geconfigureerd hebt).

Bijdrager
    schuurr

ja ik ben eens met bouncer. cp numer heb ik echt nooit hoeven invullen.
    haal je experia anders eens gewoon weg.

Wanneer je je AE reset (30 seconden knopje ingedrukt houden met paperclip o.i.d.) en weer aansluit in stopcontact dan komt er een netwerknaam uit. (zichtbaar via waaiertje). Dan daarmee contact laten maken….

Of zie je helemaal geen netwerknaam van de AE????

Bijdrager
    JBStudio

bedankt allemaal… het werkt….. af en toe. Hij vind netwerk continu. Heb ook het idee dat de configuratie goed is, maar af en toe heb ik wel verbinding maar geen internet.

Morgen weer een dag, met testen e.d. nu lekker slapen.

Voor nu, allemaal bedankt!!!!

Groet,
    JBStudio

Bijdrager
    RuudMac

Mijn abo is gestart toen Ziggo nog @Home/Essent was. Toen was de CPxxxxxxx instelling noodzakelijk omdat het modem deze gebruikte om de klant te herkennen en de configuratie overeenkomstig in te stellen. Het zou kunnen dat de noodzaak van deze instelling is vervallen met de fusie en/of de komst van de modernere modems. Met de Experiabox van KPN ben ik helaas niet bekend.

Bijdrager
    bouncer

Pas op: als je de AE reset, gaat ie terug naar de fabrieksinstellingen. Je zult hem dan opnieuw moeten configureren.

Gewoon volgende stappen doorlopen:
    1. Experia-box van de stroom halen. Je wilt per slot van rekening KPN de deur uit doen. Dan maar meteen.
    2. AE configureren. Netwerk definieren plus overige instellingen. Zie ook boven.
    3. Airport ( in Netwerkvoorkeuren) op de Mac instellen op nieuw gedefinieerde netwerk.

Bijdrager
    JBStudio

Je bent goed bezig Bouncer…… Bedankt voor al je aanwijzingen. Bij deze nog een screenshot zoals hij verbonden zegt te zijn, maar ik kan geen internetpagina laden…… hoe kan dat dan?

ps: ja m’n netwerk heet nu iApple (kon even niets beters verzinnen);-)

Bijdrager
    bouncer

Hoe staan je netwerkvoorkeuren op je Mac?
    – Airport moet verbonden zijn met je iApple-netwerk
    – Bij TCP/IP moet staan bij configureer IPv4 : via DHCP

Edit: Welk IP-adres heb je gekregen?

Bijdrager
    schuurr

Dat laatste heb ik ook regelmatig gehad met een UBEE hoor. Dan is mijn netwerk prima in orde maar toch geen verbinding met internet. De laatste 6 maanden ongeveer heb ik er geen last meer van maar daarvoor heb ik wel zeker 6 maanden daarvan last gehad van onregelmatige internetuitval.

Ik heb toen een keer met ZIGGO gebeld en wilde eventueel wel een ander modem. Zij keken toen op afstand mijn modem uit en beaamde dat er ee probleem was en dat ik zou worden teruggebeld voor een afspraak. Heel vreemd maar sindsdien werd ik a: niet meer gebeld voor een afspraak en b: deed mijn internet het vlekkeloos…..

Maar ook op dit forum zie je dat UBEE niet het meest perfecte modem is.
    Wanneer ik uitval had dan haalde ik maar weer de stekker uit mijn modem voor een ‘koude’ start. Bijna altijd was het daarna weer opgelost.

Nou succes.

Bijdrager
    csteelooper

Ik haak nu net pas in op dit topic (heb het helemaal doorgelezen). Je zegt dus dat je nu wel verbinding hebt met je AE-netwerk (iApple), maar geen internetpagina’s kunt laden? Hoe is op dat moment de statusvan je Ubee? Als de verbinding werkt moeten alle lampjes groen zijn, behalve Upload (die is om de een of andere duistere reden rood)… Een reset van de Ubee zal het probleem in ieder geval tijdelijk verhelpen.

De CPxxxxxx-A namen van vroeger zijn inderdaad niet meer nodig sinds Ziggo de onderverdeling in Palet, Multikabel en Casema heeft afgeschafd. De P in CP stond ook voor Palet; andere gebieden hadden CC of CM.

Bijdrager
    JBStudio

Heb even het contact tussen ubee en het stopcontact verbroken (30 seconden). De Hereniging vonden ze leuk…. het werkt voor alsnog. iPhone en iPad werken ook.

Dank allemaal, Ik haak weer aan als er weer of andere problemen plaatsvinden.

ps… de monteur wist mij te vertellen dat zij vanaf mei alle ubee modems gaan vervangen voor draadloze! Kosteloos… dus mocht je een abbo willen gaan afsluiten, koop er dan GEEN router van ziggo bij voor 100 euro of zo.

JBStudio

Bijdrager
    Mac-Essie

Ik heb sinds kort ook ziggo-alles-in 1, na verhuizing, en thuis meteen mijn airport express weer geïnstalleerd. In mijn vorige woning – internet van Telfort met xylem modem – deed hij het perfect, geen enkel probleem. Gebruik AE trouwens met name voor muziek en wireless printen. Bij installatie deed hij het ook, geen probleem, heerlijk muziek geluisterd… voor 5 minuten. Toen kon mijn mac de AE / netwerk niet meer vinden. Lampje op AE brand gewoon stabiel groen.

Alles gereset… niets… harde reset… niets…. nog een keer en toen deed alles het weer voor x aantal minuten en vloog verbinding er weer uit. Ook het resetten van modem (Ubee) en switch/router van sitecom of het eraf halen van de stroom voor hele nacht heeft niets geholpen. (brugmodes staat hij op, kanaalwisseling al gedaan, afstand AE en mac is maar paar meter en er zit geen muur tussen, etc)

Ik ben echt ten einde raad. Ik heb alles geprobeerd en me rot gezocht op internet. Hoe kan het toch dat ik netwerk kwijt raak?

HELP HELP HELP

Bijdrager
    dionysos

Hoe is je airport ingesteld (draadloze modus) en is hij met kabel verbonden met de modem?

Bijdrager
    Mac-Essie

Ik heb hem draadloos en bedraad geïnstalleerd. Ene keer kan hij mijn netwerk AE helemaal niet vinden en andere keer wel, maar dan maar voor paar minuten om me er dan weer uit te gooien en niet meer te vinden tot na tig x reste

Bijdrager
    bouncer

@Mac-Essie: Probeer je AE eens rechtstreeks op de Ubee-modem aan te sluiten (sitecom even weg laten dus). Met Airport configuratie app je AE instellen zoals hierboven op 1 maart beschreven.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.