16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Chrisvdscheer

ziggo smtp server blokkeert uitgaande mail.

LS,

Zodra ik mail wil versturen vanuit huis via de smtp server van ziggo. (Daarvan hebben wij het internet thuis ) Dan zegt hij dat mijn e-mail van email adres @blabla.nl">blabla@blabla.nl wordt geblokkeerd door smtp.ziggo.nl

Wat kan ik hieraan doen om dit op te lossen, dit is hoogstens irritant namelijk.

M.v.g.

Chris van de Scheer

Geblokkeerd
    Bento

Contact opnemen met Ziggo?

Bijdrager
    polansky

Ziggo gebruikt poort 587 voor SMTP (secured).
    Je ziggo gebruikersnaam en wachtwoord invullen en het werkt.

Bijdrager
    Chrisvdscheer

Contact opgenomen met ziggo maar die komen met info voor een windows machine dus niet zoveel aan.

Dus een beetje vreemd. Ga eens proberen of ik er secured in kan komen.

Bijdrager
    Appellover

Gmail SMTP server gebruiken voor uitgaande mail.werkt altijd ook in buitenland.

Bijdrager
    Chrisvdscheer

@appellover maakt het dan niet uit voor welk mail adres ??

Bijdrager
    Appellover

Maakt niks uit welk mailadres je hebt.Je moet wel een gmailaccount hebben ,dus even een gmailadres aanmaken als je dat nog niet hebt.
    Ik zit zelf in Portugal en heb mailadres in o.a. Frankrijk waar ik woon maar gebruik altijd de uitgaande server van gmail.
    Kun je instellen in mailprogramma.
    De pop server gebruik ik gewoon van de provider .

Bijdrager
    Hailstorm

Lees dit even, dan snap je waarom Ziggo uitgaande mail van een ander domein blokkeert.

Bijdrager
    www.project-euh.com
    Appellover op 15 februari 2012

Gmail SMTP server gebruiken voor uitgaande mail.werkt altijd ook in buitenland.

Goede tip hierbij is om in GMail even in te stellen dat je vanaf meerdere (en dus welke) adressen verstuurd. Dan veranderd ie het adres niet in een GMail adres bij versturen en blijft de afzender het door jouw opgegeven adres.

Geblokkeerd
    Bento
    Chrisvdscheer op 15 februari 2012

Contact opgenomen met ziggo maar die komen met info voor een windows machine dus niet zoveel aan.

Durfde je niet te zeggen dat je een Mac gebruikt?

Bijdrager
    Kdingo

Ik snap niet precies wat je bedoeld maar zo werken de instellingen volgens ziggo >>De Ziggo website?
    (weet niet op welk systeem je Mac draait, de uitleg is geschreven in Mac OS X Snow Leopard 10.6.x , maar werkt hetzelfde op Lion 10.7.x)

Bijdrager
    Ouw

Het probleem zit niet in de instellingen van de mail client, maar in het feit dat het gebruikte afzenderadres geen e-mailadres van Ziggo is. Ziggo vertikt het, en dat is volkomen terecht, om mail van andere domeinen dan het eigen Ziggo-domein door te sturen. Het is hooguit wat vreemd dat de smtp server van Ziggo niet ziet dat je IP-adres van Ziggo zelf is. Met specifieke instellingen voor Windhoos of Apple heeft dit geen zier te maken.
    Ik heb net eens getest hoe dit bij mijn provider, niet Ziggo, zit. Ik heb een eigen domein en een eigen mail server. Normaal verstuur ik uiteraard mail van mijn eigen domein via mijn eigen server, maar als ik als smtp server die van mijn provider instel, dan gaat het ook goed. Helaas, in jouw geval, bij Ziggo, niet. Dat moet je met Ziggo uitvechten. Of, zoals voorgesteld, de smtp server van Gmail gebruiken.

Bijdrager
    TheBigZ
    Chrisvdscheer op 15 februari 2012

Wordt allemaal netjes uitgelegd door Ziggo:
    https://www.ziggo.nl/help/hulp-per-onderwerp/hulp-bij-e-mail/instellingen-windows-en-mac-osx/apple-mail/

Bijdrager
    Allie

Een mogelijke en voor mij werkende oplossing: ik heb sinds een dag een internet-acoount via Ziggo (vanwege de snelheid van kabel boven adsl), maar met behoud van mijn emailadres van interNLnet, vanwege mijn zakelijke contacten. Eén telefoontje naar de helpdesk van interNLnet was voldoende: adres van de smtp-server aanpassen (van smtp5 naar smtp), vinkje bij ssl-verbinding en andere poort kiezen (465 ipv 25) en alles loopt als een zonnetje.
    PS Aan de helpdesk van interNLnet kunnen kunnen vele providers een voorbeeld nemen, uitstekende service!

Bijdrager
    emailmij

Hoi allen,

Ik had hetzelfde probleem op de camping.
    Wel inkomenede mail maar geen uitgaande.

Dit heb ik opgelost door poort 587 te selecteren, ssl aan te vinken en “voor deze server is verrificatie vereist” aan te vinken.
    De verrificatiegegevens voor de server zijn gelijk aan die van de pop, dus je gebruikersnaam en wachtwoord.
    Ziggo (casema in mijn geval) accepteerd geen enkele andere poort dan poort 25, dit is onzin, ZE WILLEN JE NIET HELPEN!.
    Ook niet na 15min. met de “service” afdeling te hebben gesproken.

Ik heb bovenstaand via via moeten uitzoeken en proberen.
    Bovenstaand werkt voor mij nu in alle gevallen waarbij ik op een netwerk zit anders het gebruikelijke thuisnetwerk.

Voor een ieder; geef je niet te gauw gewonnen!

Bijdrager
    jeen

als je een tablet of foon bezit doe het volgende ….ook windows mail hoor…

bij vraag welk account type is dit pop3

instellingen ……

inkomende mail pop.ziggo.nl poort 110 beveiliginstype geen je [email protected]……nl en wachtwoord (volgende)

uitgaande mail smtp.ziggo.nl poort 587 beveiligings type —- STARTSSL —– DUS GEEN SSL/TLS (MET OF ZONDER CERTIFICAAT)
    vink aan aanmelden vereist [email protected]…… .nl en wachtwoord (volgende)
    eventueel nog aanvinken als zijnde standaard account

( volgende) klaar

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.