12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Sanneke

ziggo smtp server blokkeert uitgaande email

Hoi,
    2 weken heb ik m’n mac ge-upgrade van Snow Leopard (2009) naar Yosemite (10.10.1). Niks aan de hand maar na een week kon ik ineens geen mail meer verzenden:
    De reactie van de server was: Je moet eerst inloggen als je poort 587 gebruikt.
    Heb alle emailinstellingen nagekeken, daarna nog een uur met de klantenservice van Ziggo gebeld. Alles bij langs gegaan. Alles klopt. Ik had die bewuste ochtend nog mail verzonden, daarna wat gevogeld op de Mac want even wennen aan Yosemite. Daarna wilde ik een mail versturen en toen was het mis. Ben bang dat ik ook wat ergens heb gewijzigd maar kan dat nergens weer vinden.
    Ik kan wel mail ontvangen. Heb accounts verwijderd, opnieuw aangemaakt. Niks helpt.
    Nu dacht ik, ik wil weer terug naar m’n vertrouwde Snow Leopard maar dat kan ik ook nergens vinden. En een Mac heeft ook geen herstelpunt zoals bij Windows om de boel weer terug te zetten naar hoe het was. Tenminste, mijn Mac niet. Hoe los ik dit op? Wie kan mij hiermee helpen? Op de telefoon kan ik gelukkig nog wel verzenden.

Groet

Bijdrager
    Shmoo

Heb je dit al eens geprobeerd volgens mij moet je een poort ergens in de 900 gebruiken + SSL gebruiken.

Maar als je deze stappen doorloopt moet het goed komen.
    https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/stappenplannen/imap/apple-mail

Bijdrager
    JJmac

Je moet nu je volledig email adres invullen

Bijdrager
    Lang Lid

Port 993

Bijdrager
    hnijveen

Check de meer opties bij de uitgaande server config. Ook daar moet je je username/pw invullen.

Bijdrager
    Sanneke

Dat scherm wat hnijveen heeft, heb ik niet. Tenminste, kan dat niet tevoorschijn krijgen. De poorten etc en het stappenplan heb ik al gedaan. En ik moet volgens Ziggo pop.ziggo.nl gebruiken. Heb het ook al geprobeerd met imap maar helpt ook niks. De link van Ziggo is voor Snow Leopard. Mijn mailprogramma is ok veranderd sinds ik Yosemite heb.

Bijdrager
    raymin

Als het om je uitgaande mail gaat, moet je smtp@ziggo.nl hebben en niet pop.ziggo,net (deze is voor je inkomende email)

(ook te zien in het screenshot van hnijveen)

Bijdrager
    Sanneke

Ja klopt raymin, ik weet inkomend is imap of pop, de opmerking sloeg eigenlijk ook op de inkomende waar ik volgens kc Ziggo pop moet gebruiken en de website imap.
    Smtp heb ik bij uitgaande mail staan. Ik zei al, ik heb het hele stappenplan van Ziggo.nl doorlopen. Heb een uur aan de telefoon gezeten met kc van Ziggo. Alles klopt gewoon. Ik heb nu het vermoeden dat het toch ligt aan de upgrade van Snow Leopard naar Yosemite. Is er een mogelijkheid dat ik de mail weer terugzet naar hoe het was? Of dat hele Yosemite er weer af en naar m’n oude vertrouwde Snow?

Bijdrager
    hnijveen

Probeer eens een andere mail client (bv Airmail, Outlook of een andere).

Bijdrager
    Sanneke

En de link van Shmoo heb ik ook al gedaan, alleen die is voor Snow Leopard. Ik heb nu Yosemite… Er zijn dus enkel veranderingen in de mail. De plaatjes kloppen niet etc… De screenshot van hnijveen krijg ik dus ook niet tevoorschijn. Ik moest van kc Ziggo de poort 587 veranderen in 25. Gedaan, op ok geklikt en op naar de volgende account. Bij andere wijzigingen krijg ik dan of ik het gewijzigde wil bewaren of niet. In dit geval dus niet. En de poort staat gewoon weer op 587. Ik kan dus de poort ook niet veranderen. Maar wat ik dus zo raar vind, ik had die ochtend nog mail verzonden. ’s Middags wil ik weer mailen en toen was het mis. Ik ben dus bang dat ik ergens in het “systeemvoorkeuren” iets gewijzigd heb (ik heb daar in zitten stoeien nl tussen de ochtend en de middag). Misschien nu iemand wat tips?

Bijdrager
    hnijveen

Je probleem is dat ziggo voor de uitgaande email (imap.ziggo.nl port: 587 + SSL) je volledig email adres en wachtwoord moet ingeven. Ik gebruik – toevallig de Outlook client ipv de standaard email client van Apple voor mijn ziggo account en in deze client kun je dat bij meer opties ingeven.

Als test heb ik ook even het zich account aangemaakt in apple mail (Add other mail account). Het was mogelijk om de ingaande en uitgaande adressen ed vast te leggen maar de usernaam en het wachtwoord voor de uitgaande mail kon ik niet opgeven in de apple wizard. Als ik met apple mail een mail via het zich account wilde uitsturen moet ik idd nog een keer het wachtwoord opgeven (uitgaande mail). Dat is 1 keer gedaan daarna werkt de apple mail client prima met ziggo.

Bijdrager
    Sanneke

Het werkt!! Ik had geen beveiliging. Heb dat maar ingevoerd en ik kan weer verzenden. Snap alleen niet waar ik die instellingen per ongeluk gewijzigd heb ik de systeemvoorkeuren…. Met uw plaatje hnijveen, kon ik niks. Ik moest het doen met wijzig smtp server. Daar kon ik een wachtwoord invoeren. Dank voor uw hulp!!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.