11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Cellie44

Ziggo router vervangen door Time Capsule

Wil mijn Netgear router van Ziggo vervangen door een Time capsule !!
    Is dit nodig, beter ??

Bijdrager
    Hansi2124

Als die Ziggo router ook gelijk je modem is: nee.

Bijdrager
    Cellie44

Is niet mijn modem, vanuit het modem gaan kabels naar router, telefoon en televisie

Bijdrager
    Hansi2124

Dan moet dat gewoon kunnen. Maar waarom zou je dat willen?
    En welkom op dit Apple forum.

Moderator
    Strifer

Nodig? Beter?

Tja, dat hangt van je wensen af. Een Time Capsule kan meer dan alleen routeren. Overigens zijn er ook routeren op de markt die meer functies bieden dan alleen het standaard routeren (als ik het even zo mag noemen). Het hangt er dus ook een beetje vanaf wat je huidige router allemaal kan.
    Als je bijvoorbeeld een 5Ghz 802.11n netwerk wil, een gastnetwerk wil en automatische back-ups wil op je Mac dan is een Time Capsule een goed idee.

Bijdrager
    Blue helmet

Ik heb bij mijn opstap op Apple apparatuur direct in een Time Capsule geinvesteerd omdat ik graag , eenvoudig en goed draadloos netwerk wou kunnen opzetten voor de iPad en een gastennetwerk daarbij dan direct ook een schijf voor de Time Machine back-up. En, ik moest het kunnen met de zeer beperkte computerkennis, die ik heb. Ja, dat is prima gelukt in zeer korte tijd zonder externe hulp.
    Time Capsule is geen must maar als geheel met de overige apparatuur werkt het prima.

Inactief
    Anoniem

Als de Time Capsule dicht bij je werkplek zou komen te staan en je allergisch bent voor zoemende dingen, dan zou ik ‘r geen Time Capsule neerzetten.

Bijdrager
    Blue helmet

Ik begrijp de opmerking. Bij ons staat de Time Capsule op ongeveer 30 cm van het buro in een open kast. Je hoort als de Time Capsule een back up gaat maken inderdaad een licht zoemend geluid, eventje. Mijn vrouw is ook allergisch voor storende geluiden en zij heeft nimmer een opmerking gemaakt. Maar het is een aandachtpunt! (ik heb de TC met draad verbonden aan de iMac, draadloos is voor iPhone, iPad en gastennetwerk)

Moderator
    Strifer

Mijn Time Capsule hoor je aangaan wanneer er een back-up gemaakt wordt. Een soort klikje. Ik hoor er verder geen geluid, echter denk ik wel dat je ‘m zou horen draaien tijdens het maken van de back-ups als je verder niets aan het doen bent mbt geluid (tv kijken ofzo). Zo hoor je een harde schijf in je computer ook draaien als je erop let. Overigens is mijn TC meestal zo klaar met de back-up en heb je er dus weinig last van dat ie ‘lawaai’ maakt.

Bijdrager
    athens

Ik zou Ziggo voor eens en altijd vervangen….

Bijdrager
    flyinghigh

Ik begrijp de topicstarter eerlijk gezegd niet? Is dit nodig, beter?

Dat hangt dus helemaal af van jezelf. Wat zijn je gebruikerswensen? Schiet je huidige netgear router van Ziggo tekort?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.