21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    utah62

Ziggo uitval internetverbinding

Zijn er wellicht ook Ziggo klanten die veel last hebben van uitval van hun internetverbinding? De ene keer haal ik op speedtrest.ziggo 20mb en dan is de verbinding weer weg. Krijg dan o.a. deze melding:

Heb al gebeld maar men kan niets vinden. Zit met mijn iMac via de kabel aan de Netgear router. Via de laptop is de snelheid vaak nog slechter.

Hoor graag.

Bijdrager
    Precisieman

Beste Utah62,

Niet zozeer last van uitval, maar wel van onverklaarbare en soms dagenlang durende traagheid. Wellicht is dat ook bij u het geval. En dat men bij Ziggo niets kan vinden is niet zo vreemd: men lost aldaar zelden iets werkelijk op (want er gaat daar nooit iets mis), zoekt de fout per definitie eerst bij de (duur) betalende klant en maakt zelfs een afspraak voor een huisbezoek, om er later bij toeval achter te komen dat ‘er ergens een stekkertje los zat’ (niet lachen, dit is werkelijk gebeurd). En dat laatste mag de gebruiker zelf uitvinden wanneer hij een dag later zijn eerder alle dienst weigerende modem nog maar eens inschakelt, de zaak plotseling weer blijkt te functioneren en vervolgens nota bene zélf de eerder gemaakte afspraak moet afzeggen.

Ook al last gehad van die eindeloze storing in het geluid (een soort ‘hik’) op Nederland 1 de laatste drie weken? Dit probleem komt kennelijk overal in hun verspreidingsgebied voor. Erover bellen helpt werkelijk niets. Zo te horen is het probleem pas vandaag uit de wereld geholpen.

Succes bij de zoektocht naar de oplossing en vriendelijke groet,
    Robbert

Bijdrager
    E.Rhijnsburger

Ben weg bij Ziggo vanwege zeer grote traagheid. Heb nu Telfort ADSL bevalt veel beter (ZuidOost NL)

Bijdrager
    avehome

Ik ben al vanaf het begin bij Ziggo vanwege de stabiele verbinding (hiervoor bij Multikabel). In al deze jaren geen dag zonder internet gezeten.

@utah62: Misschien even bij iemand in de straat vragen (die ook Ziggo heeft of zij er ook last van hebben). Dan weet je in ieder geval of het probleem bij jij of Ziggo ligt.

Bijdrager
    iMad

Probeer eens zonder die Netgear router rechstreeks aan te sluiten op je modem en doe wat testjes

Bijdrager
    Scrooge McDuck
    E.Rhijnsburger op 19 september 2010

Ben weg bij Ziggo vanwege zeer grote traagheid. Heb nu Telfort ADSL bevalt veel beter (ZuidOost NL)

Jij vind Ziggo traag en gaat over op ADSL? lolololol

Bijdrager
    Bianco

Maar als eerste vraag: Branden alle lampjes op het modem wel? Oftewel is het een storing bij Ziggo, of heb je misschien last van een slechte kabel, of een router die niet helemaal tof is?
    Ikzelf heb ook Ziggo, en heb de iMac ook met een kabel aan een Netgear aangesloten, en nooit problemen met Ziggo. Als er wat aan de hand is, is het eerste wat ik doe de verbinding testen door het modem te bekijken.

Ook kan het zijn dat je verbinding van waar je kabel binnenkomt, naar het modem niet helemaal Tof is, en dat is toch het belangrijkste stukje.

Bijdrager
    iMad

Laatst een Netgear router vervangen, (iMac bedraad) bij de test van Ziggo kwam de test niet hoger dan 50, sloot een andere router aan van Asus en toen gaf de test 120 aan.
    Daarna Netgear nogmaals geprobeerd maar bleef op 50 hangen.

Bijdrager
    mark-a-mac

@TS:
    Kan natuurlijk van alles zijn. Heb je de modem van Ziggo al eens gereset (30s stroom eraf)? Heb je je Netgear al eens gereset? Zijn je DNS-instellingen wel ok? Probeer eens een andere DNS (moet je in je Netgear inprogrammeren…).

Bijdrager
    apple_fan

Dij mij thuis kan het ook dagen lang sloom zijn en soms uitvallen. En dan de andere dag weer de complete snelheid.

Bijdrager
    Bianco

Dat laatste (Ik heb het zelf ook gehad) kan liggen aan een slechte verbinding van de coax tussen de het punt waar de kabel binnenkomt, en het modem. In onze vorige woning bleek een geoxideerde aansluiting voor dat leed te zorgen. Schoongemaakt, opnieuw aangesloten, en probleem opgelost.

Bijdrager
    rudolph_13

Heb nooit zo’n problemen gehad met Ziggo. Ik haal makkelijk 120 down.. op een AE en TC.

Wellicht word je weggedrukt door de buren, probeer eens een ander kanaal of koop een dualband dat je bijv ook het 5GHz kanaal erbij krijgt…

Is je ping in orde?

Bijdrager
    utah62

Zoals ik al zei is het iets van de laatste 2 weken. Nu ik dit bericht typ is de snelheid goed:

Maar net van te voren weer geen verbinding. Mijn buurman blijkt dit ook te hebben, die haalt draadloos vanmiddag 0,4 en nu net 11, dus…??

Het lijkt mij dat de router het wel of niet doet toch..
    DNS settings op auto gezet, wordt op de site van Ziggo aanbevolen.

Zeg het maar..

Bijdrager
    utah62

N.a.v. bovenstaande tot de conclusie gekomen dat de Netgear router die ik al jaren heb, WRT614 niet meer voldoet aan de snelheid van mijn Ziggo abbo.

Derhalve op zoek naar een nieuwe router voor mijn imac en 2 windows laptops. Heb er 3 op het oog:

Apple Airport Extreme
    Linksys wrt320N
    Netgear wndr3700

Welke adviseren jullie en waarom?

Bedankt voor het advies

Bijdrager
    mark-a-mac

Als je buurman ook last heeft én je hebt een WGR614 (firmware op orde?) dan vermoed ik dat het níet aan de router ligt. Via Ethernet is die router snel zat voor een 20Mb-abo.
    Dat Ziggo adviseert de eigen DNS te gebruiken: nogal wiedes. Maar vul in je router nu eens 8.8.8.8 of 8.8.4.4 in als DNS en kijk eens of dat helpt!

Bijdrager
    Bianco

Maar heb je het al geprobeerd zonder de router ertussen (dus gewoon de ethernetkabel in het modem), en heb je dan wel een stabiele verbinding? Want een nieuwe router kopen en dan over een week erachter komen dat het ergens anders aan ligt lijkt me zonde.

Volgens mij, als je router het niet meer aankan, zou je altijd een lagere, maar wel stabiele snelheid moeten hebben, en nu ik lees dat je buurman hetzelfde probleem heeft, zou het ook nog kunnen dat er oudere kabels naar de kast in de straat lopen, of, er is een probleem ontstaan met de regenbuien van de laatste maand.

Ik zou niet te snel naar de router wijzen, voordat ik het getest had.

Maar als router staat hier de Netgear WNR 3500 en die voldoet prima, dus de 3700 zou dat ook moeten kunnen.

Bijdrager
    utah62

Gisterenavond de pc rechtstreeks aan het modem gehangen zonder router, toen was de snelheid OK. Zal de DNS settings eens veranderen.

De snelheid is wel wisselvallig geworden nadat Ziggo de snelheden heeft verhoogd.

Ga in ieder geval ff verder testen alvorens een andere te kopen.

Wordt vervolgd…

Bijdrager
    utah62

Het blijft tobben met mijn verbindingen: Krijg nu om de haverklap deze melding:
    /uploads/community/148accb7e357f14d9b1d76803a65a138aaddce73_0.png

De router zit er nog wel tussen. Zal straks deze er toch eens tussenuit halen om te zien of de verbinding dan wel aktief blijft want dit schiet niet op.

Ik weet het niet meer.

Bijdrager
    utah62

Sorry, gaat wat fout met de verbinding, nogmaals de schermafdruk.

Bijdrager
    utah62

Zit nu rechtstreeks op het modem en de verbinding is nu 100%:

Dus toch de Netgear router die niet meer 100% is. Is al een jaar of 4 oud denk ik.

Nu keuze tussen Airport Extreme of de Neatgear WNDR3700 of de LinksysCisco WRT320N.

Roept u maar.

Bijdrager
    mark-a-mac

Mmm, ik weet zat (meer dan) vier jaar oude routers die het nog prima doen. Maar voor een nieuwe zou ik kiezen voor een Extreme. Kijk anders hier!

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.