5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    macstremist

Ziggo modem+router versterken met TP-link router.

Beste allen,

Zoals bekend levert het standaard Ziggo Technicolor kastje een dusdanig slecht bereik, dat ik slechts in mijn meterkast kan internetten. Nu heb ik een UTP-kabel vanuit het Ziggo modem naar mijn bureau getrokken en een TP-link 2.4 GhZ router aangeschaft. Verbonden met deze router zijn mijn telefoon, MacBook, PS4 en PS3. (PS4 via de kabel). Nu heb ik enige tijd uitsluitend gebruik gemaakt van de TP link (dus heb 2 verschillende netwerken in huis). Echter sinds een week verliest de TP link na een paar uur verbinding. Herverbinden via de Mac (“er kan met dit netwerk geen verbinding worden gemaakt”) of via de iPhone (eindeloos vragen om het wachtwoord) lukt niet. Een reset van de TP-link router is het enige dat werkt. Hoe kan ik alles nu gewoon goed laten werken?

Wat ik al heb gedaan:
    Wifi functie op de Ziggo kast uitgezet om interference te voorkomen
    Kanaal aangepast op TP-link naar minst bezette optie (1)
    TP-link naar fabrieksinstellingen teruggezet
    Ziggo router met de via UTP kabel verbonden TP link aan en uit gezet
    Dit probleem gegoogled maar ik kom er echt niet uit.

Hoor graag wat ik fout doe/heb gedaan!

Bijdrager
    Broer T.

Je moet Ziggo nog even bellen en vragen of ze de bridge-functie van je modemrouter activeren.

Bijdrager
    macstremist

Thanks voor je antwoord. Ik heb wat gelezen over de bridge functie, maar moet ik dan op de TP link de exacte SSID invoeren? Kan de TP link bedraad blijven of moet het juist helemaal los staan van de Ziggo? Bedraad lijkt me stabieler. Wordt in de bridgemodus het SSID en het wachtwoord van Ziggo of van de TP-link gehandhaafd?

Bijdrager
    Oortjes

Jou probleem klinkt meer als een probleem met je TP-link router en heeft niets met de bridge functie van de Ziggo router te maken.

Bij TP-Link hebben ze trouwen een goeie support pagina.
    http://nl.tp-link.com/support-contact.html

Bijdrager
    defoortk

Wat waarschijnlijk aan de hand is, is dat je nu 2 routers hebt die IP adressen willen uitdelen (vaak binnen hetzelfde bereik). Dit geeft typisch dit soort ‘grillige’ fenomenen (de ene keer werkt het, de andere keer niet). Er kan maar 1 kapitein op het schip zijn, dus ofwel de Ziggo moet de IP adressen uitdelen ofwel de TP Link. Zoals Broer T. aangeeft moet je de routerfunctie van de Ziggo uitzetten (kan je ook zelf doen door de Ziggo rechtstreeks met een computer te verbinden en in de instelling te gaan – zie handleiding !).
    Als je echt zowel de TP link als de Ziggo als modem wil behouden dan moeten de IP-bereiken verschillend zijn. Lijkt me voor een gewone thuissituatie niet wenselijk.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.