11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

Ziggo modem router

Ik heb een connectbox van Ziggo met een max abonnement (500/40)

De WIFI verbinding is uiterst belabbert en onvoorspelbaar.

Nu wil ik een aparte router plaatsen voor een constantere en snelle WIFI.

Dus …Ziggo connectbox in de bridgemode zetten en een aparte router toevoegen?

Wat is een goede WIFI router zonder dat ik vele honderden euro’s kwijt ben?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken, 4 dagen geleden door OMT-fan.
    Bijdrager
    KR1275

De Apple Airports zijn op MP goed te krijgen en werken hier naar grote tevredenheid. Ik had ook veel problemen met wifi via de Ziggo router. Verbinding op vol, maar geen data-overdracht. Kijk anders even op het kanaal van hardware.info. Die doen regelmatig wifi-router testen.

Bijdrager
    Ernste

Mijn belabberde wifi (regelmatig uitvallen, onzichtbaar in de netwerklijst) bleek te liggen aan een verouderd aansluitpunt.

Ik vond dat vreemd omdat ik bekabeld geen problemen had, maar de kabel is minder gevoelig voor de dempende werking van het verouderde aansluitpunt, zo vertelden ze bij Ziggo. De monteur kwam binnen en zei: ‘ik zie het al, verouderd aansluitpunt, ik ga het vervangen, kost niets en lost de problemen in negen van de tien gevallen op’. En inderdaad.

Mocht je een verouderd aansluitpunt hebben, misschien eerst vervangen voordat je geld uitgeeft aan een router.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 4 dagen geleden door Ernste.
    Bijdrager
    EagerB0bNerd

us …Ziggo connectbox in de bridgemode zetten en een aparte router toevoegen?

Goed idee, gaat zeker werken. Ik heb hetzelfde gedaan en sindsdien geen problemen en snelle wifi

Wat is een goede WIFI router zonder dat ik vele honderden euro’s kwijt ben?

Tja, met routers is het toch zo dat als je iets meer betaalt je een beter apparaat krijgt. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel gebruikers er zijn en hoe groot je huis is. Goede nieuws is wel dat de “top” routers van een paar jaar geleden flink in prijs zijn gedaald en nu heel betaalbaar zijn. Hier wat tests:

test mid-range routers

Bijdrager
    Hyrax

Neem GEEN AirPort Extreme, TimeCapsule o.i.d.

Deze apparaten zijn flink verouderd en zo goed zijn ze echt niet.

Zelf heb ik het mesh-systeem van LinkSys, de Velop. Kost wat, maar de verbinding is fantastisch goed, en het bereik ook.

Bijdrager
    OMT-fan

“verouderd aansluitpunt” hoe kun je dat vaststellen?

Bijdrager
    KR1275

<p class=”cite”>Hyrax op 12 november 2020 om 14:28</p>
    Neem GEEN AirPort Extreme, TimeCapsule o.i.d.

Deze apparaten zijn flink verouderd en zo goed zijn ze echt niet.

Zelf heb ik het mesh-systeem van LinkSys, de Velop. Kost wat, maar de verbinding is fantastisch goed, en het bereik ook.

Werkt hier perfect, ook handig met ingeplugde HD voor TimeMachine. Maar vanaf 100€ is iets nieuwers misschien interessanter.

Niets kan tippen aan een bedrade verbinding. Mijn werk-mac zit dan ook rechtstreeks in de ziggo-modem.

Hardware.info doet ook regelmatig testen: https://nl.hardware.info/routers.9/aanraders. Als ik in de markt zou zijn voor een nieuwe router, zou ik die doorlezen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 3 dagen geleden door KR1275.
    Bijdrager
    Ernste

“verouderd aansluitpunt” hoe kun je dat vaststellen?

Toen ik mijn wifiproblemen aan de helpdesk beschreef, dachten ze daar (na een blik in hun gegevens / mijn modem) dat het wel eens het binnenkomende signaal kon zijn en stuurden ze een monteur.

Ik vrees dat je voorrijkosten betaalt als het probleem aan de gebruiker blijkt te liggen. (Ik belde eigenlijk met de verwachting dat het aan het modem zou liggen.)

Moderator
    Pete.Z

Ik zou toch eerst even je aansluitingen na laten kijken, voor je geld uitgeeft aan routers.

Bijdrager
    JJmac

Het is sowieso handig om de Ziggo modem af te sluiten, een aparte router geeft een veel stabielere verbinding.

Bijdrager
    flyinghigh

Ik neem aan dat de ziggo connectbox in de meterkast staat. Dat is niet een heel goede plek om het WIFI signaal vandaan uit te laten zenden. Een andere externe Wifi router zou zo maar voor dezelfde verbindingsproblemen kunnen zorgen. Overleg eens met Ziggo en leg uit dat het nu gewoonweg niet lekker werkt. Dan komen ze vast met een oplossing. Misschien sturen ze een monteur langs, maar misschien hebben ze wel een oplossing met extra access points, waardoor het bereik in je woning een stuk beter zal worden.

Alle providers zetten daar tegenwoordig op in: een goed dekkend wifi netwerk. Tevreden klanten stappen immers niet zo snel over naar de concurrent!

Succes!

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door flyinghigh.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.