11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Helmert

ziggo modem (motorola sbv5121E) icm Airport Extreme werkt niet!

Ik heb vorig jaar internet tv en bellen via de kabel van Ziggo gekocht. Nu had ik daar een router bij zitten van Sitecom zodat ik draadloos kan internetten. dit werkte allemaal prima, maar sinds kort heb ik een airport extreme gekocht en nu wil ik die gaan gebruiken als router achter mijn modem. Nu krijg ik het alleen niet aan de praat. ik heb het als volgt gedaan:

ethernetkabel die in de sitecom zat eruit gehaald en in de airport gestopt. vervolgens modem opnieuw laten opstarten. vervolgens werd het lampje op de airport ook groen dus ik dacht dat gaat helemaal goed. vervolgens heb ik de airport geïnstalleerd op mijn mac ook dat ging prima. Vervolgens verbinding gemaakt met de airport (ging ook goed) vervolgens wilde ik een site openen.

Toen ging het mis want de pagina werd niet geopend. Het lijkt er dus op dat de airport geen ‘internet’ binnen krijgt van het modem.

Wat kan dit zijn en kan iemand mijn hierbij helpen want ik heb hier niet zo heel veel verstand van maar zou het toch erg fijn vinden als ik de boel draaiende zou krijgen!

Bijdrager
    Hansi2124

De AE configureren volgens de handelingen die je moet doen in Airport configuratieprogramma. Je moet dan de AE in brugmodus zetten, als ik het mij goed herinner.
    Als dat klaar is, de AE aansluiten aan je modem.
    Heb je dan nog geen goed werkend draadlos internet, moet je alle apparaten 1 minuut uitzetten en een voor een weer aan (eerst het ene apparaat helemaal laten opstarten en dan het andere pas).

Bijdrager
    Michel2010

Gewoon modem nog een keer resetten. Controleer even de Airport Extreme of deze wel een IP gekregen heeft van de Motorola modem.

Start ook even je Mac even opnieuw op, misschien hangen er nog wat oude gegevens van je Sitecom in het cache geheugen.

Bijdrager
    Helmert

waar kan ik in de configuratie de AE in brugmodus zetten? en als het ip adres niet klopt in de ae waar kan ik dat dan invullen?? en hoe weet ik of het wel of niet klopt?

Bijdrager
    JJmac

DHCP ook in gevuld? kijk via netwerk of je ook een geldige ip adres hebt.

Bijdrager
    Hansi2124

Bijdrager
    r.heijma

Je moet niet vergeten onder \Internet\TCPIP je DHCP-Client-ID in te voeren.
    Dit is een bepaalde code die je van Ziggo hebt gehad en waarmee je AR bij de DHCP-server aanmeldt en dan pas een IP-adres uitgeeft.

Dat is eigenlijk het enige wat ik ooit Ziggo-specifiek heb ingevoerd.

Veel succes ermee.

Bijdrager
    bouncer

De AE moet niet in brugmodus!!! De motorola is alleen maar een modem.

Opzetten van een draadloos netwerk bestaande uit Ziggo modem en AE:

Stappen:
    1. Met Airport configuratie app een Airport netwerk aanmaken.

2. Internet
    a) Tab Internetverbinding:
    – verbind via ethernet
    – ethernet -WAN: automatisch
    – verbindsdeling: deel een publiek IP-adres

b) Tab TCP/IP:
    – Configureer IPv4: via DHCP
    – IP-adres, subnetmaskeer en routeradres krijg je van Ziggo
    – DNS-server(s): 208.67.222.222. en 208.67.220.220

c) Tab DHCP:
    – DHCP-beginadres: 10.0.100.1
    – DHCP-eindadres: 10.0.100.50

d) Tab NAT:
    – Schakel NAT-PMP in aangevinkt

3. Geavanceerd (IPv6)
    – IPv6-modus: alleen link-local

4. Evt.: Na instellingen het UBEE-modem resetten (halve minuut de stekker eruit).

5. Op je Mac moet je bij Netwerkvoorkeuren Airport als verbinding gedefinieerd zijn.

6. Vervolgens via knop geavanceerd bij TCP/IP voor DHCP kiezen.

En dan vliegen maar.

Bijdrager
    Hansi2124
    Bouncer op 27 november 2010

De AE moet niet in brugmodus!!! De motorola is alleen maar een modem.

In dat geval heeft de TS ons verkeerd voorgelicht en is jouw configuratie de juiste als ik dat zo lees.

Bijdrager
    Helmert

volgens mij had ik ook gezegd dat de motorola een modem is. Ik ga vanavond eens proberen!

Bijdrager
    Hansi2124
    Helmert op 27 november 2010

Nu had ik daar een router bij zitten van Sitecom zodat ik draadloos kan internetten.

Daar gingen we dus de fout in;-)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.