8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    vdpoorten

Ziggo Mobiel

Beste forum gebruikers,

Ik maak sinds deze week gebruik van Ziggo Mobiel. Ziggo Mobiel maakt gebruik van het netwerk van Vodafone.
    De verbinding is redelijk (Simyo/KPN was beter) en prijs is scherp. Helaas blijkt nu na diverse malen contact met helpdesk dat de persoonlijke hotspot functie niet ondersteund wordt. Helaas kon ik dit op voorhand nergens terugvinden in de informatie of voorwaarden. Zij gaven aan dat zij niet aangeven dat zij het wel ondersteunen.

Verder gaven zij aan dat het wellicht aan de iPhone ligt, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Doormiddel van Carrierprofile wordt deze functie uitgezet.

Deze functie heb ik nodig voor mijn werk. Het is verder ook niet mogelijk om een tweede simkaart aan te vragen voor hetzelfde abonnement.
    Het wordt nu weer terugswitchen naar Simyo.

Bijdrager
    Xcode

Bij Vodafone is dat wel mogelijk. Blijkbaar geven ze zelf aan dat ze er inderdaad niks over zeggen op hun website o.i.d., lijkt me dat genoeg reden om het contract te ontbinden. De normale verwachting is dat het wel mogelijk zou moeten zijn.

Bijdrager
    poing

Als je geen gewoon internet abonnement hebt met een modem van Ziggo kun je geen wifi hotspots gebruiken, dit moet namelijk geactiveerd worden in het ziggo modem zelf via Mijn Ziggo waarop klanten kunnen inloggen en hier kunnen ze dan in de rubriek interent de functie wel of niet wifi spots gebruiken aan of uitzetten.

Bijdrager
    sysop

@ poing, je reactie is begrijpelijk, maar TS heeft het over de persoonlijke hotspot functie, dwz. je mobiele telefoon biedt toegang tot het internet voor meerdere gebruikers;)

Bijdrager
    flyinghigh

Het is balen inderdaad dat de hotspot functionaliteit niet wordt ondersteund.

De redenatie van Ziggo helpdesk is ook wat vreemd.

In de voorwaarden staat nergens dat de hotspot functie wordt ondersteund. Dus werkt het volgens Ziggo niet. Beetje zoiets als een slager die zijn bedorven vlees nog goedkeurt.

Maar als je deze redenering omdraait, staat er ook nergens in de voorwaarden dat de hotspot functie middels netwerk profiel wordt uitgeschakeld. WiFi hotspot is een feature in praktisch alle telefoons van tegenwoordig.

Kortom Ziggo is het vergeten te melden in de voorwaarden! Hierdoor ontstaat onduidelijkheid bij jou als klant. Ontbinding van het contract lijkt me dan redelijk omdat je op voorhand niet kon weten dat het niet mogelijk was. Succes.

Bijdrager
    poing

@sysop Thanks weer wat geleerd.

Bijdrager
    vdpoorten

Heb de persoonlijke hotspot functie toch aan gekregen ondanks dat Ziggo aangeeft dat zij het niet ondersteunen.

instellingen – mobiele data – mobiele netwerk – persoonlijke hotspot

APN: ziggo.dataxs.mobi
    Gebruikersnaam: leeg laten
    Wachtwoord: leeg laten

Bijdrager
    poing

@vdpoorten
    Das mooi veel succes;)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.