13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    bjorngra

Ziggo installatiepakket doorverkopen

Hoi,

Een vraag na 25 min. bij Ziggo in de wacht te hebben gestaan.

Ik heb een Ziggo installatiepakket ontvangen, maar heb al een HD-decoder. Kan ik het pakket aan mijn collega verkopen incl. de smartcard? Of staat die kaart al op mijn naam?

Groet,
    Bjorn

Bijdrager
    Nikita

De Smartcard staat op naam. Dus tenzij je zo gul bent om de abonnementskosten te betalen… :wink:

Bovendien heb je die smartcard toch echt nodig om TV te kijken. Of je nu al een decoder hebt, of niet.

Bijdrager
    bjorngra

Oké

Kan mijn collega dan bij Ziggo een smartcard opvragen? Kost dat nog geld?

Bijdrager
    Nikita

Dat weet ik niet. Toch maar in de wachtrij gaan hangen bij Ziggo…?

Bijdrager
    Henriboersema

Volgens mij kan je het zo doorverkopen. ziggo geeft het signaal gratis door en bepaalt het abonnement uiteindelijk wat je kan ontvangen. je kan dus de decoder en het kaartje doorverkopen alleen den ik wel dat je deze dan nog niet gebruikt moet hebben. Overigens kost die smartcard iets van 29 euro, dus dat valt wel mee

Bijdrager
    DutchMac

Als je al een decoder heb kan je gewoon een smardcard aanvragen. Of te wel een digitaal abonnement zonder decoder, deze heb je tenslotte al. De maandelijkse kosten zijn gewoon gelijk aan het abonnement met (gratis) decoder.

Toen ik van Ziggo Z1 naar All in one ging wilde zij mij nog een decoder opsturen, tot dat er een lichtje ging branden en hij bedacht dat ik die al had. |k niet zeker of die decoder jou eigendom is of gewoon eigendom van Ziggo, dit in geval van terug geven na ontbinding contract.

Bijdrager
    athens

JE hebt een contract.
    Volgens mij kun je per maand opzeggen.
    Je kunt kaart altijd door verhandelen, maar je dient je dan wel af te melden.
    De nieuwe eigenaar dient dan Ziggo te benaderen en de nieuwe kaart te laten her activeren op zijn/haar naam.
    Maar weet niet of je blij moet worden van Ziggo, wat een bagger en een flut provider.

Bijdrager
    bjorngra

Ziggo: Ja, je kan het idd gewoon doorverkopen omdat de smartcard nog niet is gebruikt en nog niet op naam staat.
    De nieuwe eigenaar kan het pakket telefonisch activeren.

Bedankt voor jullie reacties!

Op slot.

Bijdrager
    Donnie Darko

Volgens mij wordt het vanaf 1 mei zo dat aan elk TV-abonnement 3 smartcards kunnen behoren.
    Dus 3 dezelfde kaarten met het zelfde abonnement en geen bijbetaling voor een extra 2e of 3e kaart.
    Dit had ik opgevangen van een familie-lid die er een brief over had gehad, heb zelf nog niks vernomen van Ziggo.

Bijdrager
    JJmac

Er staat toch echt dat de decoder in bruikleen hebt???
    Hoe zo verkopen?

Bijdrager
    Nikita

In bruikleen als je er 100 euro voor betaald? (of zelfs 200 in het geval van een HD decoder)

Bijdrager
    bjorngra

Nou we hadden al een paar jaar een Samsung decoder van Ziggo. Nu hebben we een alles in een pakket genomen omdat destijds elk pakket los was. Toen kregen we weer een decoder. Om zo’n kastje op de zolder te zetten heeft weinig nut. Zker aangezien er steeds nieuwe modellen uitkomen.

Is het modem niet zogenaamd in bruikleen?

Bijdrager
    Donnie Darko
    ”bjorngra”

Is het modem niet zogenaamd in bruikleen?

Volgens mij worden deze 2 in het topic door elkaar gehaald.

Modem is in bruikleen > Bij opzeggen modem+adapter terug sturen naar Ziggo.

Decoder is van je zelf, zit standaard in je pakket. De smartcard is daarentegen wel eigendom van Ziggo.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.