5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    HiSkippy

Ziggo IMAP en Macbook (ML) en iPad Air (7.1.1) (OPGELOST)

Sinds kort kent Ziggo IMAP. Eindelijk zou je zeggen.
    Apple Mail ingesteld zoals Ziggo dat op haar website heeft staan.
    Echter de emails van de Macbook en iPad komen in verschillende mappen terecht.
    Bij controle via webmail blijkt het volgende:
    van de iPad komen verzonden emails keurig in de verzonden items map terecht, maar de verzonden emails van mijn Macbook komen in een extra aangemaakte map “sent messages” terecht.
    Ook worden er een map trash en concept aangemaakt als ik het Macbook (Mountain Lion) account actief maak.

Het lijkt erop dat IMAP van Ziggo wel compatible is met iOS 7.1.1, maar niet met Mountain Lion. Want waarom maakt Mountain Lion dan eigen IMAP mappen aan?

Is er iemand die IMAP van Ziggo wel correct heeft werken? Welk OS of andere dan Ziggo’s eigen instellingen worden er gebruikt?

Anoniem

Ik was in eerste instantie ook blij met IMAP van Ziggo. Helaas wordt de mail gefetcht en niet gepusht bij binnenkomst op de server van Ziggo.. Dan toch maar iCloud.

Het gedoe wat jij beschrijft herinner ik me van de tijd dat ik nog een account had bij XS4ALL (ja, echt..:S). Ik ben blij dat ik met iCloud van dat ehh… gekloot af ben.

Bijdrager
    HiSkippy

Hoe werkt dat met iCloud dan. Moet je dan de mail van Ziggo doorsturen naar je iCloud? Kan je dan wel kiezen om via Ziggo te antwoorden of nieuwe berichten te sturen?

Ik zag bij instellen dat er ook IMAP exchange bestond, maar daar wordt nergens over gesproken dus heb dat maar niet geprobeerd. Was al blij dat ik met behulp van mijn Time machine alle mail terug kon zetten.

Anoniem

Ik denk dat het sowieso niet zo handig is om de maildienst van je internetprovider te kiezen. Verander je van provider, dan ben je genoodzaakt om ook al je mail over te pompen naar een andere mailaanbieder. En veel lastiger en irritanter: Je moet alle bedrijven, instanties en privé contacten die jouw oude mailadres hebben, ook weer allemaal op de hoogte brengen van je nieuwe mail-adres. Kies daarom niet een mail-provider die tegelijkertijd ook je internet-provider is. Neem bv. Gmail, iCloud, Outlook e.d. Verander je dan van internet-provider, dan kan je gewoon je Gmail, iCloud en/of Outlook account lekker blijven gebruiken.

Dus mijn advies: Pomp nu 1 keer al je mail over naar 1 van de genoemde diensten (of soortgelijke aanbieders) en je bent nooit meer verplicht om je mail over te pompen mocht je weer ’s van internetprovider veranderen.

Bijdrager
    HiSkippy

Na telefonisch contact met Ziggo geconcludeerd dat het echt een Apple Mountain Lion probleem moest zijn. Een zoektocht op internet bracht mij bij het volgende Apple support bericht: Apple support. Bij mij werkte de oplossing die beschreven wordt achter de eerste bullit. Dus de door IMAP aangemaakte mappen via menu “Postbus – Gebruik deze postbus voor ” koppelen aan de eigen mail app mappen. In mijn geval IMAP Sent gebruiken voor Verstuurd. Daarna werkte alles zoals het moet.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.