19 berichten aan het bekijken - 31 tot 49 (van in totaal 49)

  • Moderator
    Pete.Z

    Het is gewoon een lucky shot, hier al sinds 2000 tevreden Chello/UPC/Ziggo klant en zelden of nooit problemen, ook niet met de Horizonbox. Waar die box wel gevoelig voor is is de temperatuur, goede ventilatie is belangrijk, warmte laat de boel vastlopen is mijn ervaring.

    Mijn zus die iets verderop woont had KPN en is overgestapt vanwege de ontelbare problemen die dat opleverde, maar mijn buren hebben ook KPN en nooit ellende. Het is gewoon een gok


    Bijdrager
    FABMAC

    Ben ik met je eens Pete.Z. Vandaar ook, dat ik hier de vraag heb gesteld.


    Bijdrager
    Shmoo

    Mijn zus die iets verderop woont had KPN en is overgestapt vanwege de ontelbare problemen die dat opleverde, maar mijn buren hebben ook KPN en nooit ellende.

    En fouten zitten altijd bij de provider. 😉

     

    Ik bedoel, 9/10 mensen die hier op OMT komt is van het niveau. FUCK wat is mijn Mac traag… en ik zie overal reclame op mijn computer – WAT NU?

    Maar dat soort mensen kunnen wel internetten. Sure.

     


    Bijdrager
    Tuzlaq

    <p style=”text-align: left;”>
    KPN is naar mijn mening beste provider.</p>
    Als je bij KPN een storing meldt, krijg je meestal volgende dag een monteur. Dan kan je kiezen uit tijdsblokken tussen 8-10, 10-12, 12-14, 14-16- 16-18-18-20 Bij Ziggo moet je meestal paar dagen wachten, en dan moet je wachten tussen 8-13 en 12 en 17 of tussen 17 en 21. Daarnaast hebben de modems van KPN veel meer bereik qua WIFI, en de televisie tuners van KPN zijn snel en heel klein. KPN wint qua service, en qua apparatuur.

    Zelfs als je nooit storing hebt met Horizon, dat ding is van nature traag en omslachtig om mee te werken. Mensen die zeggen dat het goed werkt, weten niet wat ze missen.

    KPN werkt via IP, dus moeten er wel ethernet kabels getrokken worden. Vaak kan je de buizen gebruiken waar coax inzit, hangt ervanaf wat voor woning je hebt.

    Je hebt ook een Devolo DVS, als je dit koopt hoeven er geen kabels getrokken te worden, maar dit raad ik af, ze zijn en duur, en werken slecht.

    Als je een installatie monteur krijgt, geef dan aan dat je alleen bekabeld wilt werken, als er veel werk is om kabels te trekken, kunnen de monteurs ook afspraak herplannen, en de volgende keer met zijn 2 komen.


    Bijdrager
    FABMAC

    <p class=”cite”>Tuzlaq op 12 januari 2019 om 14:10</p>
    <p style=”text-align: left;”></p>
    KPN is naar mijn mening beste provider.

    Als je bij KPN een storing meldt, krijg je meestal volgende dag een monteur. Dan kan he kiezen uit tijdsblokken tussen 8-10, 10-12, 12-14, 14-16- 16-18-18-20 Bij Ziggo moet je meestal paar dagen wachten, en dan moet je wachten tussen 8-13 en 12 en 17 of tussen 17 en 21. Daarnaast hebben de modems van KPN veel meer bereik qua WIFI, en de televisie tuners van KPN zijn snel en heel klein. KPN wint qua service, en qua apparatuur.

    Zelfs als je nooit storing hebt met Horizon, dat ding is van nature traag en omslachtig om mee te werken. Mensen die zeggen dat het goed werkt, weten niet wat ze missen.

    KPN werkt via IP, dus moeten er wel ethernet kabels getrokken worden. Vaak kan je de buizen gebruiken waar coax inzit, hangt ervanaf wat voor woning je hebt.

    Je hebt ook een Devolo DVS, als je dit koopt hoeven er geen kabels getrokken te worden, maar dit raad ik af, ze zijn en duur, en werken slecht.

    Als je een installatie monteur krijgt, geef dan aan dat je alleen bekabeld wilt werken, als er veel werk is om kabels te trekken, kunnen de monteurs ook afspraak herplannen, en de volgende keer met zijn 2 komen.

    Dank Tuzlaq. Ik ga inderdaad bekabeld werken, dus zal ik dat gelijk aangeven bij de KPN order.


    Bijdrager
    polansky

    Ik ben heel tevreden over glasvezel via KPN, maar TV bij KPN is echt waaaaardeloos!
    Compleet belachelijk dat je anno 2019 niet eens je eigen zendervolgorde kunt instellen.


    Bijdrager
    FABMAC

    <p class=”cite”>polansky op 13 januari 2019 om 14:37</p>
    Ik ben heel tevreden over glasvezel via KPN, maar TV bij KPN is echt waaaaardeloos!
    Compleet belachelijk dat je anno 2019 niet eens je eigen zendervolgorde kunt instellen.

    Jah, mijn internet is ook goed. Maar m’n Tv niet. Dan schiet ik er niets mee op dus…:-)


    Bijdrager
    Shmoo

    Ik ben heel tevreden over glasvezel via KPN, maar TV bij KPN is echt waaaaardeloos!
    Compleet belachelijk dat je anno 2019 niet eens je eigen zendervolgorde kunt instellen.

    Dat is overal op de wereld waardeloos. Meestal kun je wel een persoonlijke lijst met Favoriete zenders maken en dat lijstje gebruiken om continu langs te zappen.

    https://www.kpn.com/faq/14842

     

     


    Bijdrager
    polansky

     

    Shmoo op 13 januari 2019 om 14:46

    Dat is overal op de wereld waardeloos. Meestal kun je wel een persoonlijke lijst met Favoriete zenders maken en dat lijstje gebruiken om continu langs te zappen.

    https://www.kpn.com/faq/14842

     

     

    Daarmee kun je vervolgens nog steeds niet je eigen volgorde instellen.
    Het enige dat zo’n lijstje doet is zenders verbergen. Je kunt ze dus ook niet op een andere plek (opnieuw) weergeven.

     

    TV van KPN is gewoon ronduit slecht. Niet zozeer de beeldkwaliteit dus, maar het kastje en de werking ervan is totaal niet gebruiksvriendelijk. Het interactieve gedeelte waaronder Netflix is ook beroerd. Daarvan is de kwaliteit beduidend slechter dan via de AppleTV.

     

    Ben zelf al meer dan 20 jaar klant bij XS4all, maar nu KPN daar de stekker uit wil trekken is er eigenlijk weinig meer om ‘blij’ van te worden. Helaas is er geen Ziggo met de kwaliteit van XS4all, dan was de keuze enorm eenvoudig.


    Moderator
    Pete.Z

    Shmoo op 12 januari 2019 om 13:13

    Mijn zus die iets verderop woont had KPN en is overgestapt vanwege de ontelbare problemen die dat opleverde, maar mijn buren hebben ook KPN en nooit ellende.

    En fouten zitten altijd bij de provider. 😉

     

    Ik bedoel, 9/10 mensen die hier op OMT komt is van het niveau. FUCK wat is mijn Mac traag… en ik zie overal reclame op mijn computer – WAT NU?

    Maar dat soort mensen kunnen wel internetten. Sure.

     

    Fouten zitten relatief vaak bij de provider, alleen zullen ze dat niet snel toegeven. Roepen dat mensen er geen verstand van hebben of foute kabels gebruiken is veel handiger.


    Bijdrager
    Kasper

    <p class=”cite”>Pete.Z op 13 januari 2019 om 15:51</p>

    <p class=”cite”>Shmoo op 12 januari 2019 om 13:13</p>

    Mijn zus die iets verderop woont had KPN en is overgestapt vanwege de ontelbare problemen die dat opleverde, maar mijn buren hebben ook KPN en nooit ellende.

    En fouten zitten altijd bij de provider. 😉

     

    Ik bedoel, 9/10 mensen die hier op OMT komt is van het niveau. FUCK wat is mijn Mac traag… en ik zie overal reclame op mijn computer – WAT NU?

    Maar dat soort mensen kunnen wel internetten. Sure.

     

    Fouten zitten relatief vaak bij de provider, alleen zullen ze dat niet snel toegeven. Roepen dat mensen er geen verstand van hebben of foute kabels gebruiken is veel handiger.

    Daar ben ik het niet mee eens. 1,5 jaar 2e lijns helpdesk bij Telfort gedaan en je wilt niet weten wat voor een ellende je tegen komt. Het is niet erg dat mensen er geen verstand van hebben, daar is een helpdesk voor. Ik vond het nooit erg om de meest domme dingen voor ze op te lossen. MAAR in mijn 1,5 jaar ervaring klopt het dat de meeste mensen gewoon geen flauw idee hebben. Je dsl kabeltje vervangen met 10 meter omdat je wifi slecht is als je modem/router in je meterkast staat terwijl er in de installatie handleiding staat dat het advies 1 meter is ivm de kwaliteit van de verbinding, is niet zo heel handig. En dit kan zeker niet worden afgeschoven op de provider.

    Wanneer het aankomt op internet/techniek zijn er ineens heel veel stuur lui aan wal die het allemaal beter weten, tot ze erachter komen dat als ze nou maar gewoon de stappen volgen (ja meneer dat heb ik al 100 keer gedaan) die je voorstelt het gefixt is.

    Soms is het ook het ene gezinslid dat iets doet wat voor een slechte verbinding zorgt. Wat dacht je van bittorrent met zoveel connecties dat het modem het niet meer trekt. Tsja dat kan je ook een provider niet echt kwalijk nemen. En zo kan ik nog wel een paar voorbeelden verzinnen.


    Bijdrager
    Tuzlaq

    <p class=”cite”>polansky op 13 januari 2019 om 15:23</p>

     

    Shmoo op 13 januari 2019 om 14:46

    Dat is overal op de wereld waardeloos. Meestal kun je wel een persoonlijke lijst met Favoriete zenders maken en dat lijstje gebruiken om continu langs te zappen.

    https://www.kpn.com/faq/14842

     

     

    Daarmee kun je vervolgens nog steeds niet je eigen volgorde instellen.
    Het enige dat zo’n lijstje doet is zenders verbergen. Je kunt ze dus ook niet op een andere plek (opnieuw) weergeven.

     

    TV van KPN is gewoon ronduit slecht. Niet zozeer de beeldkwaliteit dus, maar het kastje en de werking ervan is totaal niet gebruiksvriendelijk. Het interactieve gedeelte waaronder Netflix is ook beroerd. Daarvan is de kwaliteit beduidend slechter dan via de AppleTV.

     

    Ben zelf al meer dan 20 jaar klant bij XS4all, maar nu KPN daar de stekker uit wil trekken is er eigenlijk weinig meer om ‘blij’ van te worden. Helaas is er geen Ziggo met de kwaliteit van XS4all, dan was de keuze enorm eenvoudig.

    Enige wat klopt is dat je de zenderlijst niet kan instellen.

    De Tuner is juist wel gebruiksvriendelijk gemaakt, het is simpel en reageert snel.

    Neflix ziet er presies hetzelfde uit op KPN tuner, Apple TV, Android TV. Er is geen verschil in kwaliteit of snelheid in vergelijking met KPN.

    Je kan makkelijk en snel navigeren via de gids, en terugkijken tot een week.

    Ik heb een snelle voorbeeld op youtube gezet van hoe simpel het is om met de tuner te werken, en hoe snel deze reageert. Geloof het of niet, het is allemaal onzin wat je zegt.

     


    Bijdrager
    FABMAC

    Is er toevallig onder de meelezers iemand die ervaring heeft met de CI Module tov de Horizon BOX ?


    Bijdrager
    hatolex

    Ik heb jarenlang een HB gehad, naar tevredenheid moet ik zeggen.

    Door gewijzigde omstandigheden nu een C+ module, en ook over tevreden, minder kastjes minder snoer en minder ruis (geluid) op de achtergrond.


    Bijdrager
    FABMAC

    <p class=”cite”>hatolex op 13 januari 2019 om 16:58</p>
    Ik heb jarenlang een HB gehad, naar tevredenheid moet ik zeggen.

    Door gewijzigde omstandigheden nu een C+ module, en ook over tevreden, minder kastjes minder snoer en minder ruis (geluid) op de achtergrond.

    Dank je Hatolex voor je reactie. Ik zou dat eerst nog eens kunnen overwegen voor ik overstap.

     


    Bijdrager
    Ziegler

    <p class=”cite”>FABMAC op 13 januari 2019 om 16:49</p>
    Is er toevallig onder de meelezers iemand die ervaring heeft met de CI Module tov de Horizon BOX ?

    Heb ik jaren gehad. He enige nadeel is dat je de functionaliteit van de HB mist. Opnemen, pauzeren, vanaf begin terugkijken enzo. We hebben nu een kastje met al die functies en ik zou niet meer zonder willen.


    Bijdrager
    FABMAC

    <p class=”cite”>Ziegler op 13 januari 2019 om 18:19</p>

    <p class=”cite”>FABMAC op 13 januari 2019 om 16:49</p>
    Is er toevallig onder de meelezers iemand die ervaring heeft met de CI Module tov de Horizon BOX ?

    Heb ik jaren gehad. He enige nadeel is dat je de functionaliteit van de HB mist. Opnemen, pauzeren, vanaf begin terugkijken enzo. We hebben nu een kastje met al die functies en ik zou niet meer zonder willen.

    Dank je wel Ziegler.  Nou gebruik ik die dingen zelden. Maar ik heb dat ook begrepen.


    Bijdrager
    ISS

    Zelf Ziggo met CI module, werkt prima, opnemen oid kan evt met USB stick in TV.

    Qua Tv functie’s verschillen KPN en Ziggo niet zoveel, wellicht in zenderpakketten.

    Wel van belang is, om te weten hoe snel je DSL verbinding kan zijn als er geen glasvezel is. 30mb is wel beetje de ondergrens voor tv en internet. Zie ook voor indicatie : https://netco-fpi-info.fourstack.nl

    Zelf Ziggo met apart modem, wel WiFi uitgezet en een Unifi AP opgehangen, ruim binnen en buiten bereik.


    Bijdrager
    FABMAC

    Dank ISS voor je reactie.

19 berichten aan het bekijken - 31 tot 49 (van in totaal 49)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.