30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 49)
  • Q:

Bijdrager
    FABMAC

Ziggo Horizon vs. KPN: iemand ervaring?

Zijn er mensen die ervaring hebben met Tv en Internet via de glasvezel van KPN ? En hoe zijn die ervaringen dan ? Ik heb nu zo’n Horion box van Ziggo die om de haverklap vastloopt of geen signaal geeft. Om het vervolgens weer een paar dagen te doen…..enz.

Aanvullende vraag;  geeft een Smartcard een beter resultaat of heb je dan dezelfde problemen ?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  FABMAC.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: Titel verhelderd

Bijdrager
    Dorkiban

Ik lees mee met interesse. Als ik van Ziggo met hun horizon box af kan, dan graag.

Bijdrager
    JJmac

Daar snap ik dan helemaal niks van, zeer stabiel al jaren?

vertel ons eerst eens hoe de settings er uit zien misschien kunnen we je helpen i.p.v. de arrogante KPN te kiezen.

Bijdrager
    FABMAC

Over arrogantie gesproken….hahah. Bij jou doet hij het al jaren. Maar als je met die helpdesk belt en je krijgt iemand aan de lijn die alleen een riedeltje afsteekt en over kabels of connectoren begint te zeiken….maar meer is het niet. Die ze er zelf aangezet hebben enz. Ooit meegemaakt dat de ene monteur ze er had aangezet. Twee weken later kwam een ander….meneer totaal verkeerde. Ohw…nou je maat heeft ze er aan gezet twee weken geleden. Is net zo arrogant als KPN toch.

Bijdrager
    hatolex

Zo’n 6 jaar een HB gehad, 1 maal vervangen, gewoon een prima apparaat. Sinds 1 jaar een C+ module, en ook daarover tevreden.

En dat verhaal over die kabels, is bij KPN niet anders hoor.

Bijdrager
    Olaf Klemann

Ziggo of KPN maakt qua support denk ik niet veel verschil, zijn beide te groot om echt klantvriendelijk te helpen als er problemen zijn. Die ervaring heb ik bij beide bedrijven, dus maak je geen illusie dat je daar een verschil gaat merken.
    Ik had een account bij Ziggo voordat de horizon boxen bijgeleverd werden. Behalve storing door ‘slechte’ kabels wat achteraf betekende dat er een kabel gebruikt moest worden die afgeschermd was voor 4G-signaal (werd bij de helpdesk nooit zo verteld) eigenlijk verder geen problemen gehad. Ben overgestapt naar KPN-glasvezel omdat ik ook mobiel via KPN heb en daardoor met het KPN-compleet extra korting kon krijgen. Als Vodafone bij mij thuis goed zou werken was de combinatie van Ziggo ook prima geweest. KPN heb ik nu een jaar of twee en eigenlijk nooit de kastjes van KPN hoeven te resetten. TV-kastje wordt heel af en toe wel eens opnieuw opgestart doordat er een software-update is doorgevoerd maar verder dus geen problemen. TV-signaal zonder storingen en WiFi doet t altijd en geeft een behoorlijk stabiele verbinding.

Bijdrager
    FABMAC

<p class=”cite”>hatolex op 11 januari 2019 om 12:49</p>
    Zo’n 6 jaar een HB gehad, 1 maal vervangen, gewoon een prima apparaat. Sinds 1 jaar een C+ module, en ook daarover tevreden.

Dank voor je reactie. Dat begrijp ik ook hoor, vandaar ook mijn vraag. Wil eens weten hoe dat bij andere zit.

Bijdrager
    Shmoo

Maar als je met die helpdesk belt en je krijgt iemand aan de lijn die alleen een riedeltje afsteekt en over kabels of connectoren begint te zeiken….

Maar wat verwacht je dan? Dat ze je doorverbinden met de chef in het serverhok?

Bijdrager
    FABMAC

<p class=”cite”>Olaf Klemann op 11 januari 2019 om 12:50</p>
    Ziggo of KPN maakt qua support denk ik niet veel verschil, zijn beide te groot om echt klantvriendelijk te helpen als er problemen zijn. Die ervaring heb ik bij beide bedrijven, dus maak je geen illusie dat je daar een verschil gaat merken.
    Ik had een account bij Ziggo voordat de horizon boxen bijgeleverd werden. Behalve storing door ‘slechte’ kabels wat achteraf betekende dat er een kabel gebruikt moest worden die afgeschermd was voor 4G-signaal (werd bij de helpdesk nooit zo verteld) eigenlijk verder geen problemen gehad. Ben overgestapt naar KPN-glasvezel omdat ik ook mobiel via KPN heb en daardoor met het KPN-compleet extra korting kon krijgen. Als Vodafone bij mij thuis goed zou werken was de combinatie van Ziggo ook prima geweest. KPN heb ik nu een jaar of twee en eigenlijk nooit de kastjes van KPN hoeven te resetten. TV-kastje wordt heel af en toe wel eens opnieuw opgestart doordat er een software-update is doorgevoerd maar verder dus geen problemen. TV-signaal zonder storingen en WiFi doet t altijd en geeft een behoorlijk stabiele verbinding.

Dank voor je reactie. Ik zit elke week wel te zeiken met die box.

Bijdrager
    JJmac

Ziggo is hier in iedergeval zeer stabiel, in die jaren weet ik ook dat je Ziggo modem uit moet zetten (bridgemodus) en zelf een goede router moet aanschaffen, dit werkt feilloos.

Bijdrager
    FABMAC

Mijn vraag was wie heeft ervaring met glasvezel van KPN ? Ik weet ook wel dat hij bij sommigen goed werkt en bij velen niet. Ik heb het ook over de Horizon box en NIET over mijn internet. Want dat is ook mijn dubio……dat werkt prima.

Bijdrager
    hatolex

Ik heb geen ervaring met KPN op dat gebied maar ik garandeer je dat de kwaliteit vrijwel identiek is als die van Ziggo. Maar ik geef toe, het is natte vinger werk.  :).

Je zou hoogstens eens een nieuwe HB kunnen vragen aan Ziggo.

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb geen ervaring met KPN op dat gebied maar ik garandeer je dat de kwaliteit vrijwel identiek is als die van Ziggo.

Zou je denken? 😂

Nog even en je gaat denken dat het allemaal geen hogere wiskunde meer is, dat Internet en Televisie. 😉

Bijdrager
    nnsa

Ziggo Horizon, bij mij waardeloos apparaat en buiten gebruik gesteld.

SmartCard werkt prima. Moet wel je TV geschikt voor zijn of het kost een externe decoder van bijvoorbeeld HUMAX (die wel prima werkt).

Voor de HelpDesk is er helaas niet zo’n alternatief. Verder tevreden over ZIGGO.

Bijdrager
    Hermanko

Ik had KPN ben vanwege en Vodafone, Ziggo sport totaal pakket combinatie

naar Ziggo met een Horizon box gegaan…

Dat had ik niet moeten doen. KPN glasvezel is echt beter en veel handiger.

Zodra het contract is verlopen ga ik weer terug.

Tenzij er een vervanging voor dat Horizon ding komt.

Dat schijnt wel te gaan gebeuren.

Bijdrager
    FABMAC

<p class=”cite”>nnsa op 11 januari 2019 om 15:10</p>
    Ziggo Horizon, bij mij waardeloos apparaat en buiten gebruik gesteld.

SmartCard werkt prima. Moet wel je TV geschikt voor zijn of het kost een externe decoder van bijvoorbeeld HUMAX (die wel prima werkt).

Voor de HelpDesk is er helaas niet zo’n alternatief. Verder tevreden over ZIGGO.

Dank je voor je reactie nnsa. Heb inderdaad wel een TV die smartcard aankan.

Bijdrager
    FABMAC

<p class=”cite”>Hermanko op 11 januari 2019 om 15:30</p>
    Ik had KPN ben vanwege en Vodafone, Ziggo sport totaal pakket combinatie

naar Ziggo met een Horizon box gegaan…

Dat had ik niet moeten doen. KPN glasvezel is echt beter en veel handiger.

Zodra het contract is verlopen ga ik weer terug.

Tenzij er een vervanging voor dat Horizon ding komt.

Dat schijnt wel te gaan gebeuren.

Ook dank voor je reactie Hermanko. Jah die nieuwe box komt pas later dit jaar, dacht ik, en gaan ze twee jaar over doen om hem in te voeren. Nou…….das dan bijna drie jaar nog ergenis.:-)

Bijdrager
    Beech

Heb sinds een aantal maanden KPN glasvezel, nadat de Eindhovense provider ON er mee ophield. Ben wel tevreden, in het begin wat vastlopers op TV, bleek het aan een slechte hdmi-kabel te liggen (zelf ontdekt, vond ik wel knap van mezelf😊). Zonder externe harde schijf kun je stopzetten, terugspoelen, terugkijken, enz. Abbonnement op NPO Start heb ik eigenlijk niet meer nodig, alleen kun je daar series vooruitkijken, vind ik wel lekker.

Wat me nog niet gelukt is is het werkend maken van mijn IP-camera’s, die staan nog achter mijn Time Capsule met adres 10.enz. De wifi van de Experiabox heb ik uit staan. KPNforum is wel goed, maar blijkbaar is dit een lastige materie, vooral mensen die er veel verstand van hebben zijn zeer slecht in communiceren.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Beech.

Bijdrager
    FABMAC

Dank Beech voor je reactie.:-)

Bijdrager
    erwinde

Als je in voormalig Ziggo gebied zit (als in niet in voormalig UPC gebied) en je hebt een Ziggo smartcard waar Irdeto op staat, dan kan je ook overwegen een eigen vrije ontvanger te kopen. Werkt als een tierelier, ik gebruik zelf die oplossing al jaren voor satelliet tv, maar met de kabel kan het ook, mits je een Irdeto smartcard van Ziggo kan bemachtigen en registreren.

Met de kaarten in het voormalig UPC gebied (Nagravision) werkt het niet. Die doen het alleen in dichtgetimmerde apparatuur die de CI+ module snapt.

Zonder kaart kan ook, dat werkt overal. Je hebt dan NPO 1 t/m 3 en Ziggo Sport in HD en het basispakket in SD.

Voor dit soort ontvangers is opensource software nodig (ondersteund door de fabrikanten!). Er zijn er meerdere, maar de meest populaire is OpenPLI. Kijk eens rond op hun support site http://www.openpli.org

Succes met kiezen!

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  erwinde.

Bijdrager
    FABMAC

Dank voor je reactie erwinde. Ik zit in het oude UPC gebied.

Geblokkeerd
    Anoniem

@fabmac

Heb je toevallig een Philips tv?

Bijdrager
    FABMAC

<p class=”cite”>vuurvreter op 12 januari 2019 om 10:46</p>
    @fabmac

Nee, vuurvreter.

Geblokkeerd
    Anoniem

<p class=”cite”>FABMAC op 12 januari 2019 om 10:54</p>

<p class=”cite”>vuurvreter op 12 januari 2019 om 10:46</p>
    @fabmac

Nee, vuurvreter.

Kennelijk werkt de HB niet samen met een Philips tv (mijn ervaring) daar een oudere box voor in de plaats gekregen.
    En sindsdien hier al jaren geen problemen meer.

Bijdrager
    Kasper

Tot een aantal dagen geleden zou ik hebben gezegd “als je KPN al overweegt kijk dan naar XS4ALL” maarja…

Het belangrijkste verschil voor de TV ervaring is denk ik dat alles in de cloud wordt opgeslagen. De settopboxen van KPN/XS/Telfort etc hebben geen harde schijf.

Hou er rekening mee dat Ziggo levert over coax en KPN over glasvezel. Dat betekent dus dat er een UTP kabel van je modem/router naar alle TV’s met een settopbox moet (kunnen) lopen. Anders krijg je de optie van “draadloos” wat in feite betekent 2 kastjes die ethernet vervoeren door de stroom leidingen. Daar zijn zeer wisselende ervaringen mee want het is sterk afhankelijk van allerlei factoren hoe de kwaliteit dan is.

Persoonlijk zou ik (als glas hier beschikbaar zou zijn) direct overstappen.

Bijdrager
    Ziegler

Ik heb xs4all en dat zou toch dezelfde kwaliteit moeten leveren als KPN en mijn kwaliteit is prima. Natuurlijk leverde xs4all een Fritzbox en dat doet KPN niet, maar ik weet niet of dat nu zoveel verschil maakt.

Ziggo was bij ons erg instabiel (internet). Overigens kan je via de coax ook gewoon in hd naar ziggo kijken ook al heb je geen abonnement. Als je je tenminste beperkt tot npo 1, 2 en 3.

Bijdrager
    FABMAC

Dank Kasper en Ziegler. Ik heb bij Ziggo alleen last van de TV. Ook bij de vorige box was dat het geval. Internet niet dat werkt gewoon goed. Gisteravond ging dat ding er weer 5 keer per uur eruit, twee keer opnieuw opgestart. Ik heb het idee dat het een capaciteits probleem is, want tussen 18.00 en 20.00 uur is het erger en naarmate het later wordt, wordt het minder. (Appartementsgebouw).

Bijdrager
    Loyd

Wij zitten ook in het oude UPC gebied, en zijn toen het Ziggo werd overgestapt op KPN glas. We hebben ook jaren die Horizon box gehad en vonden het maar een groot traag onding met een omslachtige menustructuur. Geregeld storingen dus erg blij toen glasvezel kwam een jaar of vijf terug. Ik had wel een apart modem dus de wifi van de Horizonbox uit staan. KPN glasvezel bij ons zeer stabiel en zouden echt niet meer terug willen. Wifi is voldoende dekkend, ook rondom het huis en achter in de tuin in de veranda nog snel genoeg voor streamingdiensten en dergelijke. Het hele handeltje is weggewerkt in de meterkast dus ben erg tevreden over de prestaties. Ook twee sim only’s van KPN dus een compleet plaatje met een leuke korting.

Bijdrager
    Kasper

@ziegler: https://tweakers.net/nieuws/zoeken/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjQw0FEqKU9NzE5KLE71TClWsopWMrHQNTI0tVSKrQUA

https://tweakers.net/nieuws/147778/kpn-merknamen-telfort-en-xs4all-gaan-verdwijnen.html

Xs4all was met name op het gebied van kundigheid aan de telefoon een stuk sterker dan KPN. Maar helaas is het nu afwachten hoe het gaat dus zou ik niet zonder meer adviseren nu naar ze over te stappen.

@fabmac: Er kan iets met je box zijn het kan ook wat anders zijn. Heb je weleens geprobeerd het webcareteam te benaderen? Ze zitten op twitter en ook op forums als tweakers en ziggo heeft ook een eigen forum geloof ik.

Over het algemeen gesproken is het webcareteam daadkrachtiger dan de medewerkers aan de telefoon in mijn ervaring. Ze kunnen ook meer en hebben meer tools tot hun beschikking.

Hou er rekening mee dat glasvezel een package deal is. TV wordt over het glasvezel geleverd dus je zal een internet abonnement nodig hebben om tv af te kunnen nemen.

Bijdrager
    FABMAC

<p class=”cite”>Loyd op 12 januari 2019 om 11:30</p>
    Wij zitten ook in het oude UPC gebied, en zijn toen het Ziggo werd overgestapt op KPN glas. We hebben ook jaren die Horizon box gehad en vonden het maar een groot traag onding met een omslachtige menustructuur. Geregeld storingen dus erg blij toen glasvezel kwam een jaar of vijf terug. Ik had wel een apart modem dus de wifi van de Horizonbox uit staan. KPN glasvezel bij ons zeer stabiel en zouden echt niet meer terug willen. Wifi is voldoende dekkend, ook rondom het huis en achter in de tuin in de veranda nog snel genoeg voor streamingdiensten en dergelijke. Het hele handeltje is weggewerkt in de meterkast dus ben erg tevreden over de prestaties. Ook twee sim only’s van KPN dus een compleet plaatje met een leuke korting.

Dank je wel Loyd. Zelfde situatie heb ik. Hoor toch steeds meer dat KPN stabiel is.:-)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 49)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.