14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    MacSjon

Ziggo digitale (HD) TV op iMac 27''

Hier weer eens een luxe probleem. We hebben een TV in de keuken maar er staat ook een iMac 27”. Het lijkt me handig als we de iMac kunnen gebruiken als TV i.p.v. de TV die er nu staat. Het liefst natuurlijk in haarscherp HD, maar misschien is dat wat veel gevraagd…

Er zijn verschillende oplossingen van Elgato om kabel TV op je Mac te krijgen, maar volgens mij bieden ze geen oplossing voor digitale TV. Is er een vergelijkbaar product dat wel overweg kan met een kaart van Ziggo? Alleen Ned 1, 2 en 3 lijkt me geen optie.

Nu is Elgato erg uitgebreid en misschien zelfs wel een beetje veel van het goeie want opnemen etc. is niet perse nodig voor de keuken TV. Een andere oplossing is dus de mini-displayport van de iMac te gebruiken als input voor het TV beeld van een digitale ontvanger. Is de Belkin AV360 hiervoor de enige oplossing of zijn er alternatieven?

Laatste mogelijkheid die mij bekend is de TV kiezer op je dashboard, maar deze werkt alleen i.c.m. Ziggo kabel internet en zelfs dan nog in lage kwaliteit. Is er ergens een mogelijkheid om live TV te kunnen kijken via een internet verbinding?

De Wii die nu aangesloten is op de TV hoeft niet perse aangesloten te worden op de iMac, maar zou leuk zijn als het wel zou kunnen.

Bijdrager
    csteelooper

Waar je in ieder geval naar moet zoeken is een DVB-C HD Tuner voor op de mac die met CAM-modules kan werken. Dan kun je vervolgens de Digitale TV Module van Ziggo aanschaffen, die in je DVB-C tuner duwen en kijken maar. De interface van de tuner moet dan wel DVB-C ondersteunen. Ik weet dat voor de PC onder ander Hauppage dergelijke kaarten heeft, maar voor de Mac zou ik het zo 1-2-3 niet weten; ik ben overigens zelf ook wel geïnteresseerd (met name voor DVR-mogelijkheden).

Bijdrager
    Yannes

Als je een digitale ontvanger met hdmi aansluiting hebt kun je een van deze HDMI–>Mini Displayport converters gebruiken, naast de Belkin AV360, kun je ook rondkijken voor de Kanex XD en Dr Bott Digital Video Link. Alle 3 doen precies hetzelfde, maar de Dr. Bott heeft de laagste retail prijs (130 euro).

Om de Wii aan te kunnen sluiten kun je eventueel een hdmi splitter op de converter zetten (of steeds de kabel verwisselen) en de Wii aansluiten met deze stekker: http://www.neoya.com/shop/wii2hdmi/

Bijdrager
    Kokkie.

Gebruik al een tijd een Slingbox waarmee je ook op je PC/Mac/iPhone & iPad je (HD)TV zenders kunt bekijken. Het kost wel een paar centen maar dan kun je ook echt overal TV kijken.

Bijdrager
    Kokkie.

Hier een aantal foto’s:

SlingBox op de iPhone 4:

Slingbox op de iPad:

Slingbox op de Mac (klein):

SlingBox op de Mac (met AB):

Slingbox op de Mac (Fullscreen):

Bijdrager
    ibobi

Samsung heeft een door Ziggo gecertificeerd kastje SMT C7140 met een HDMI uitgang die je op iMac via een HDMI -> minidisplayport kabel kunt aansluiten. Internet prijs: 210 euro, exclusief smartcard van zo’n 30 euro.

Bijdrager
    MacKeessie

Als je Bootcamp of Parallels met Windows 7 hebt kan je ook het Anysee USB kastje
    ( http://www.anysee.com/…/anyseeE30ComboPlus.php) gebruiken.
    Daar past een Ziggo kaartje in en heb je via Windows Mediacenter prima digitale TV op je Mac.
    Zo’n kastje kost volgens mij € 149,-
    Je kunt dan ook natuurlijk digitaal opnemen, prima kwaliteit.
    Grootste nadeel: het werkt helaas alleen ( nog) maar op Windows 7

Bijdrager
    MacSjon
    MacKeessie op 11 januari 2011

Grootste nadeel: het werkt helaas alleen ( nog) maar op Windows 7

Dat lijkt me idd niet een oplossing voor een Mac gebruiker. Er zullen ongetwijfeld meer oplossingen zijn voor Windows daar er daar meer gebruikers van zijn. Zelf zoek ik een oplossing voor de Mac onder OSX

Bijdrager
    Kokkie.

Binnenkort is de Broadway van Hauppauge beschikbaar.

Bijdrager
    MacSjon
    Kokkie. op 14 januari 2011

Binnenkort is de Broadway van Hauppauge beschikbaar.

Erg leuk maar zo lang de iMac niet draait op iOS heb je er weinig aan (voor de iMac dan)

Bijdrager
    Kokkie.

Ja mijn fout. Ik zag alleen maar de woorden HDTV en streaming staan;)

Bijdrager
    Mr M

Hallo allemaal,
    Wij zijn van plan om een IMac 27″ aan te schaffen,maar wil hier wel tv op kunnen kijken (ziggo).
    Nu heb ik gelezen over de slingbox in dit topic.
    Nu is mijn vraag, ik heb mijn draadloze routeren in de meterkast staan en de pc in de huiskamer ,hoe kan ik dan eventueel de slingbox op de meest makkelijke manier aansluiten en is dit wel zo eenvoudig als men zegt.
    Het lijkt mij wel makkelijk om ook boven op mijn iPad 2 tv te kunnen kijken.

Ik hoop dat iemand mij die vraag kan beantwoorden

Bijdrager
    Mr M

Zit al een week te wachten op een antwoord ,maar de response is hier slecht ,jammer….

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.