12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    frank m

Ziggo connect box en arport express

Goedemiddag,
    Onlangs nieuw modem gekregen van Ziggo de connect box.
    Voorheen met vorige modem geen problemen gehad met Airplay.
    Nu probeer ik de Airport express op te nemen in mijn netwerk(alleen voor airplay dus) maar blijf maar de melding krijgen er heeft zich een onbekende fout voorgedaan probeer het opnieuw.
    Maar ik blijf maar de melding krijgen met vorige modem geen probleem.
    Wat doe ik niet goed????

GR. Frank

Bijdrager
    McPim

Hoe zit die Airport Express in je netwerk, met een draad aan je Ziggo modem of draadloos?

Bijdrager
    frank m

Draadloos ,voorheen probleemloos denk dat het aan de connect box ligt?

Bijdrager
    McPim

En je probeert die AE te verbinden met het nieuwe WiFi netwerk van de connect box neem ik aan, in de Airport Utility? Wanneer krijg je die melding dan?

Bijdrager
    frank m

Als ik hem wil opnemen in mijn wifi netwerk bij de laatste stap krijg ik die melding als hij de airport express wil opnemen in het netwerk.

Bijdrager
    McPim

Ik zou die AE even een reset naar fabrieksinstellingen geven, als je hem toch alleen voor Airplay gebruikt is ie ook snel weer opgezet daarna.

Bijdrager
    frank m

Al paar keer gedaan helpt ook niet.

Bijdrager
    McPim

Voor welke optie kies je bij ‘Draadloos’:

– maak draadloos netwerk aan ?
    – verbind met draadloos netwerk ?
    – breid draadloos netwerk uit ?

(afhankelijk van de versie zou hier iets anders kunnen staan, laat maar weten)

Bijdrager
    frank m

Ik kies voor de tweede optie verbind met draadloos netwerk.

Bijdrager
    McPim

Mmm.. Ik neem aan dat je de Airport utility op een mac draait, staat er op je Mac bij ‘Systeemvoorkeuren’ -> ‘Netwerk’ -> ‘Geavanceerd’ bij ‘IPv6’ aangevinkt ‘Link-local only’ (ik werk in het Engels, maar je begrijpt wel wat ik bedoel)? En als laatste idee: reset de AE en stel hem in met de Airport Utility op een iPad of iPhone? Als dat allemaal niet werkt moet je je eens gaan verdiepen in de instellingen van de Ziggo box, je AE lijkt me dan niet het probleem :-? (Dat dacht je al natuurlijk, maar toch, eerst alles uitsluiten :wink: )

Bijdrager
    frank m

Hoi hoi,ben eruit hoor lag toch aan de connect box en aan de MAC filter,die uitgeschakeld en toen deed hij het wel.
    Nog bedankt voor je hulp:)

Bijdrager
    McPim

Top!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.