4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    paard

Ziggo Cisco epc3925 router en AFP

Ik heb vandaag een nieuwe Ziggo/Cisco modem / wifi router gekregen (nadat de Ubee het had begeven, vlotte service van Ziggo).
    Ik kan nu niet meer via AFP bij mijn netwerkschijf, wie weet wat ik moet veranderen aan de router?

Bij de voorganger Sitecom 300XN heb ik poort 548 opengezet en gelinked naar ip adres van de netwerkschijf, schedule always, inbound deny all dat werkte uitstekend. Ik heb/had zelfs van 2 Macbooks de timemachine draaien op een Lacie networkspace.
    De portforwarding op de nieuwe Cisco router is alleen bedoeld voor externe toegang, en geeft geen resultaat.

De netwerkschijf wordt wel gevonden, maar alleen onder SMB protocol en dat werkt niet met Timemachine.

Bijdrager
    Soulshaker

Heb je Lion ?

Sinds Lion word AFP niet meer ondersteund

Bijdrager
    paard

Beste Soulshaker,

Ik draai (nog) op Snow Leopard 10.6.8

Ik heb op inmiddels port filtering, port 548, tcp, enable ingesteld op de Cisco epc3925
    Kan nu via Finder, ga, verbind met server en afp://192.168.178.xx naar m’n netwerkschijf.
    Bij file info worden bestanden ook als afp:// ipv smb:// aangegeven.
    Time machine vindt de backup nu wel
    en ik kan er weer bij!:grin:

Ken je soms een robuuster alternatief voor backup, time machine is wel leuk voor de regelmatige backup maar niet erg handig voor de langere termijn en zeker niet als ik overstap naar Lion?

Moderator
    Pete.Z

Graag opletten waar je een topic opent, je krijgt betere antwoorden in het juiste subforum.
    Verplaatst dus.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.