4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    kingscup

ziggo > AE > Sitecom > NAS. port forwarding ?

GoedeMorgen,
    ik heb me rot gezocht maar kan niet vinden

Ik wil graag mijn NAS(Synology DS110j) vanaf buiten kunnen benaderen. Dit zou moeten kunnen dmv port forwarding, echter krijg ik het niet aan de praat.

Wie kan mij simpel uitleggen wat ik moet doen

dit is mijn opstelling:
    heb internet van Ziggo met kabel model Ubee evm 3200
    hieraan heb ik een airport express http://store.apple.com/nl/product/MC414Z/A/airport-express-basisstation?afid=p219%7CGONL&cid=AOS-NL-KWG-GO_NL_Product-Feed
    deze heb ik door gelust naar een Sitecom N300 wireless router

in deze router heb ik mijn sonos en NAS geplugd, NAS heeft IP 10.0.1.101
    Deze router heeft ook vast ip adres, 10.0.1.123

Wie kan mij vertellen wat ik waar moet aanpassen zodat ik NAS vanaf buiten kan bereiken?

dank is groot

Bijdrager
    TheBigZ

Je begint al met het jezelf iets moeilijker te maken door twee routers achter elkaar te schakelen.
    Waarom heb je de AirPort Express ertussen zitten?
    Als je dat zo wilt houden, zul je de Sitecom in brugmodus moeten gebruiken (maar dat doe je waarschijnlijk al, aan de 10.0.x.y te zien).
    Dan is het daarna een kwestie van “Port Mapping” instellen via AirPort Utility.

Kijk ook nog even op de website van Synology. Daar staan goede tutorials.
    http://forum.synology.com/wiki/index.php/Remote_Access_on_the_Synology_DiskStation

Bijdrager
    kingscup

dank, ga kijken. is er iemand die in 3 simpele stappen/screenshots kan laten zien hoe je het op AE regelt?

reden van AE is dat dit enige goede wireless router is wat mij betreft. in de buurt veel andere netwerken die op zelfde kanaal zitten, met AE is dit niet het geval(heb idee dat signaal ook sterker is)

Bijdrager
    kingscup

niemand?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.