12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    shakey

Ziet Mail Connection Doctor iets over het hoofd?

Sinds ik ben overgestapt van Snow Leopard naar Mavericks verschijnen bij mijn Mail inboxes regelmatig de icoontjes met het uitroepteken:

Als ik er op klik, krijg ik dit schermpje:

Als ik vervolgens de Connection Doctor open, dan geeft deze aan dat er met geen van de mailadressen iets aan de hand is:

De enige manieren waarop ik de icoontjes met het uitroepteken kan wegkrijgen is door 1) Mail af te sluiten en opnieuw op te starten; 2) Via het Mail menu alle accounts offline te halen en ze weer online te plaatsen.

Wat is er aan de hand? Volgens de Connection Doctor is alles in orde. Hoe voorkom ik dat ik de icoontjes met het uitroepteken steeds terugkrijg?

Bijdrager
    Nielsvr

Zijn het toevallig 4 accounts op een dezelfde server? De meeste servers hebben een beperking op het aantal maximale verbindingen. Als die bereikt worden, dan worden er verbindingen afgestoten of geweigerd.

Bijdrager
    shakey

@nielsvr
    Het zijn vijf mailaccounts op dezelfde server (XS4All). Maar dat heeft dus altijd prima gewerkt, totdat ik van Snow Leopard overschakelde naar Mavericks. `
    Met de server heeft het dus niks te maken.

Bijdrager
    Nielsvr

Dat is nog geen reden om het af te schrijven hoor. Wat als XS4All een limiet heeft ingesteld rond die periode? Wat als Mavericks sinds die tijd het aantal verbindingen per account verhoogd heeft?

Ik zou proberen een aantal accounts offline te houden, en te kijken of het probleem dan ook nog voorkomt.

Bijdrager
    shakey

@nielsvr,
    XS4All heeft geen limiet ingesteld.
    En kun je toelichten met wat je schrijft over Mavericks? Mavericks zou het aantal verbindingen per account verhoogd kunnen hebben?

Bijdrager
    GoeieDag

Bij Xs4all zijn juist weinig limieten. Je betaalt voor een goede provider.

Misschien moet je ‘m iets minder vaak post laten ophalen, dat wil wel eens helpen.

(BTW: POP mail en geen IMAP?)

Bijdrager
    shakey

@goeiedag,

Ik gebruik POP mail.
    De uitroeptekens verschijnen ook als de mail automatisch wordt opgehaald, dus zonder mijn toedoen.

Ik heb dit probleem dus echt nooit gehad in Snow Leopard. Behalve een enkele keer als de verbinding er helemaal uit lag, als ik dus ook geen internetverbinding meer had.

Bijdrager
    GoeieDag

Zie dat je POP gebruikt. Maar voor de huidige tijd, met meerdere apparaten, is iMAP beter toegerust. En Xs4all biedt dat al heel lang aan. Vandaar mijn vraag.

Ik bedoel de automatisch op te halen instelling: Mail voorkeuren>Algemeen>Zoek naar nieuwe berichten: …..

Bijdrager
    shakey

@goeiedag,

Zal eens kijken naar iMAP. Bedankt voor de tip.

Maar helaas heb ik nog geen antwoord op mijn vraag waarom dit probleem zich voordoet nadat ik ben overgestapt van Snow Leopard naar Mavericks.

Bijdrager
    GoeieDag

Heb je naar mijn tweede zin gekeken?

Bijdrager
    shakey

@goeiedag,

Je bedoelt dus dat ik het ophalen van mail niet langer automatisch moet laten gebeuren?
    De waarheid gebiedt te zeggen dat ik niet weet hoe Mail stond ingesteld toen ik nog SnowLeopard gebruikte.
    ‘Automatisch’ is de default instelling. Ik weet niet hoe vaak de mail wordt opgehaald als Mail op ‘automatisch’ staat? Vaker dan één maal per minuut?

Bijdrager
    GoeieDag

Ik weet niet wat Apple met ‘Automatisch’ heeft ingesteld.
    Zet ‘m eens op ‘Elk uur’. Dan zoekt ie ook automatisch maar dan pas elk uur.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.