5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    joasdekker

Zien welke videokaart actief is.

Graag zou ik willen weten welke videokaart in mijn MacBook Pro actief is en wanneer hij eventueel overschakelt.
    Via de zoekfunctie kwam ik op onderstaand draadje uit.

'Automatische Grafische Overschakeling' in m'n nieuwe Macbook niet te vinden!

Goed antwoord op mijn vragen.

Het programma gfxcardstatus werkt echter niet. Ik krijg het wel gedownloaded, maar na het aan klikken van het programma gebeurd er niks.
    Weet iemand of dit alleen bij Nvidea kaarten werkt of heeft Mounatin Lion hier wat mee te maken?

Ik draai OSX 10.8.1.
    Misschien een alternatief wat ongeveer het zelfde doet?

M.v.g.

Joas

Bijdrager
    JeroenS

Ik draai sinds Lion gfxcardstatus. Na de upgrade naar Mountain Lion & update 10.8.1 draait dit programma nog steeds goed. Ik heb een MacBook Pro van eind 2011 (met dus een AMD Radeon videokaart)
    Zie je ook niet bovenaan in de balk een icoontje verschijnen met een ‘i’ of een ‘d’?

Wellicht heeft het iets te maken met het feit dat ik gfxcardstatus al op Lion gebruikte en deze dus zeg mee is genomen in ML, maar ik weet niet of dat de reden is dat het programma bij jou niet opstart.

Bijdrager
    computer space

Kijk op iFixit waar ze zitten, en voel dan welke van de 2 plekken warm is.

Bijdrager
    LighScan

Het programma gfxcardstatus werkt echter niet. Ik krijg het wel gedownloaded, maar na het aan klikken van het programma gebeurd er niks.

Je kan het best Gatekeeper uitschakelen. :sarcastic:

Bijdrager
    joasdekker

Bedankt.
    Het is inderdaad een icoon bovenin de statusbalk. Dat was me niet opgevallen.
    En wat gatekeeper betreft: Dat is nog wel het meest wennen van Mountain Lion t.o.v. Leopard.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.